Ga naar inhoud

[RE-9000HD] [8000][4000] Octagon firmware V10837 beschikbaar

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: David1980

Dit is toch het rebox forum, en niet een forum voor alternatieve Software?

Heb je wel eens de andere forums bestudeerd bijv.:katrein, Topfield ed.
daar heeft men ook de discussies over alternatieve soft/firmware dus ik denk dat je het nog druk krijgt om hier wat van te vinden.
Ik laat het aan de moderatoren over. Vinden die het niet goed stop ik met de Octagon discussie en verhuis naar een ander forum.

• Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Als je goed leest en verder van dit draad-je afblijft heb je er verder geen last van.

Ik en vele andere bezitters van een REBOX ontvanger waarderen dit enorm.

Geplaatst:

Heren we proberen elkaar toch te helpen? Als iemand het voor elkaar krijg om andere FW op een Rebox welke Rebox dan ook is dat toch alleen maar mooi omdat met elkaar te delen. Als er forumleden zijn die zich daar aan storen moeten ze naar een ander forum gaan waar ze zich wel goed bij voelen.

gr. Geert

Geplaatst:

ik zou deze graag uitproberen,maar als ik met aaf probeer kan ik niks deze stopt met een foutmelding zodra ik mijn rebox aanzet.

dan stopt het hij,ik werk met een usb2serial adapter hij geeft in mijn hardware tablad aan dat de software en drivers werken.

iemand een idee,en rs232 rechtstreeks weet ik al.

maar wie heeft er nog deze aansluiting op zijn notebook.

alvast bedankt voor eventuele reacties e/o suggesties.

rhodojohn

rebox 9000 harman/kardon 47lcd integra 7.9

Geplaatst:

Ik gebruik een USB-serieel van Sweex en een Null-modem Female-Female kabel en dat gaat goed.

gr Geert

Geplaatst:

ik van konig maar dat moet toch niets uitmaken zou ik denken.

win7 64bit misschien?

of moet ik iets veranderen in de rebox settings voordat ik begin?

gr.john

Geplaatst:

Je moet de Virusscanner en de Firewall uitschakelen.

VERGEET NIET DIT ALLES WEER IN TE SCHAKELEN ( als je klaar bent )

gr. Geert

Geplaatst:

Na een lange avond heb ik deze versie draaien. Om één of andere reden liep de update vast en wilde de Box niet meer vanuit Flash booten. Enigma van USB booten ging nog prima.

Zoals als eerder vermeld was mijn AAF bootloader 1.21 om één of andere reden vervangen door 1.23. Met deze 1.23 was het niet meer mogelijk om met AAF de image terug te zetten of de reseller ID aan te passen. Uiteindelijk was de oplossing om de juiste bootloader op USB te zetten en zo te uploaden (oplossing dankzij draadje en oplossing van REMO smile ). Daarna kon ik er via het netwerk weer bij en de Atevio Image laden en vervolgens na aanpassen reseller ID weer de Octagon firmware er in laden.

Voordeel is dat ik nu een gehele schone installatie heb. Nadeel ik moet alle plugins opnieuw installeren.

De firmware lijkt stabiel dus even afwachten wink

Geplaatst:
Origineel bericht van: sathopper

Heb je wel eens de andere forums bestudeerd bijv.:katrein, Topfield ed.
daar heeft men ook de discussies over alternatieve soft/firmware dus ik denk dat je het nog druk krijgt om hier wat van te vinden.
Ik laat het aan de moderatoren over. Vinden die het niet goed stop ik met de Octagon discussie en verhuis naar een ander forum.

Je mag van mijn wel door gaan, maar ik las op het eerste gezicht dat er nieuwe software was voor de rebox 9000 uit Haarlem
[Me eigen fout sathopper]
Vandaar me opmerking.

Wat het update trouwens betreft, ik denk dat ik me rebox laat voor wat het is, en het update in de toekomst oversla.
Ik heb een [bijna] perfecte hd pvr nu, met v1.08.09 en een WD hdd.

En ik ben een tevreden re9000 gebruiker.

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Geplaatst:

Wat het update trouwens betreft, ik denk dat ik me rebox laat voor wat het is, en het update in de toekomst oversla.
Ik heb een [bijna] perfecte hd pvr nu, met v1.08.09 en een WD hdd.

En ik ben een tevreden re9000 gebruiker.

Ik begrijp dat je het volgende toepast: If it ain't broken; don't fix it..

Maar je kan toch altijd terugflashen indien je een release niet acceptabel vind? .. De decoder zal dan echt nog wel hetzelfde blijven functioneren als je terug zou flashen en misschien ben je wel blij met de functionaliteit van de nieuwe release?
Als je kijkt naar de release notes van de V37, dan denk ik persoonlijk dat dit een goede release gaat worden die je toch niet wilt overslaan. De V34 was gewoon minder goed, dit omdat verschillende mensen terug waren gegaan met problemen...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Geplaatst:

V10837 doe het bij mij ook. Ik heb ook een vastloper gehad, maar nu doet hij het goed. Heb de HD niet te hoeven formateren en kan hem gewoon met Total Commander benaderen. Firmware update kan nu ook gewoon via de internet met de Rebox!

gr. Geert

Geplaatst:

Wat voor verschil zit er tussen de software van Octagon firmware V10837 en de Rebox versie 37.

En is de Octagon versie ook in het menu wel in het Nederlands in te stellen.

Vriendelijke groeten,
Opel

VU+ ZERO

Geplaatst:

Het updaten naar v37 ging goed. Fabrieksreset en meteen settings teruggezet ging ook goed. Is dan alles wel echt schoon opgeruimd of beter niet settings terugzetten?

Ik heb ineeens veel meer vastlopers, gisterenavond al drie keer, de standaard 21.56u vastloper maar daarvoor en daarna nog een keer, op een gegeven moment de box met de schakelaar uit moeten zetten. Tot nu toe is de box dus verslechterd. Wat doen extra reset en alles opnieuw instllen, formateren, of maar terug naar oude versie?

Geplaatst:
Origineel bericht van: Opel
Wat voor verschil zit er tussen de software van Octagon firmware V10837 en de Rebox versie 37.
En is de Octagon versie ook in het menu wel in het Nederlands in te stellen.

De Octagon is bij mij een stuk stabieler. Ook een NL. menu.
gr. Geert
Geplaatst:

Opel

In principe moeten de firmware van Rebox en Octagon gelijk zijn

Maar Rebox sloopt altij de plugin functie eruit.

De octagon kun je gewoon instellen op Nederlandse taal en het menu kan ook Nederlands worden ingesteld.

Ook zit de fastscan funtie er gewoon in.

Sommige mensen vinden het menu van de Octagon mooier.

Groeten Remo

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen