Opel Geplaatst: 28 augustus 2010 Geplaatst: 28 augustus 2010 Origineel bericht van: remo Opel In principe moeten de firmware van Rebox en Octagon gelijk zijn Maar Rebox sloopt altij de plugin functie eruit. De octagon kun je gewoon instellen op Nederlandse taal en het menu kan ook Nederlands worden ingesteld. Ook zit de fastscan funtie er gewoon in. Sommige mensen vinden het menu van de Octagon mooier. Is het moeilijk om te flashen en is er een duidelijke handleiding hoe ik dit moet doen, en er word gesproken over een nulmodem...dit begrijp ik niet, of kan ik het op een usb stick zetten en de Octagon firmware inladen via het rebox menu. En wat kan er verkeerd gaan als ik het niet goed uitvoer. Vriendelijke groeten,OpelVU+ ZERO
sathopper Geplaatst: 28 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 28 augustus 2010 Het is niet moeilijk maar enige kennis van computers is wel handig. Geert heeft een mooie site gemaakt waar je kunt vinden hoe het moet http://www.***geen-reclame***.com/ kleine kans dat het fout kan gaan maar iemand die handig is kan het weer herstellen.
Opel Geplaatst: 28 augustus 2010 Geplaatst: 28 augustus 2010 Kan ik het alleen af met een nulkabel modem? Vriendelijke groeten,OpelVU+ ZERO
sathopper Geplaatst: 28 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 28 augustus 2010 Dat kan maar dit is een veel lastiger methode. Gewoon even een cros netwerkkabeltje halen kost geen drol. Of je Rebox in je modem/router erbij prikken.
Opel Geplaatst: 28 augustus 2010 Geplaatst: 28 augustus 2010 Kan dit met een ethernet kabel in het modem er bij prikken.. Moeilijker dan ik had gedacht, of kan het nog op een andere manier. Vriendelijke groeten,OpelVU+ ZERO
Opel Geplaatst: 28 augustus 2010 Geplaatst: 28 augustus 2010 Origineel bericht van: sathopper Dat kan maar dit is een veel lastiger methode. Gewoon even een cros netwerkkabeltje halen kost geen drol. Of je Rebox in je modem/router erbij prikken. Waar moet het cros netwerkkabeltje in, de pc of modem. Vriendelijke groeten,OpelVU+ ZERO
Gast vandoorn Geplaatst: 28 augustus 2010 Geplaatst: 28 augustus 2010 Origineel bericht van: Opel Origineel bericht van: sathopper Dat kan maar dit is een veel lastiger methode. Gewoon even een cros netwerkkabeltje halen kost geen drol. Of je Rebox in je modem/router erbij prikken. Waar moet het cros netwerkkabeltje in, de pc of modem. Netwerkkabeltje van modem naar Rebox als je op je laptop of pc een serieel poort hebt heb je alleen een null-modem kabeltje nodig. gr. Geert
Opel Geplaatst: 28 augustus 2010 Geplaatst: 28 augustus 2010 Het cross netwerkkabeltje het ik in het modem en naar de rebox lopen, maar krijg geen verbinding met de rebox via het progje recovery tool, wat doe ik verkeerd firewall en antivirus is uitgezet. Vriendelijke groeten,OpelVU+ ZERO
Gast vandoorn Geplaatst: 28 augustus 2010 Geplaatst: 28 augustus 2010 Hoe maak je verbinding. De box uitzetten met schakelaar aan de achterzijde. Dan ART (AAF) starten juiste com poort kiezen en op connect klikken en de box aanzetten schakelaar aan de achterzijde. Als je het via een USB-poort doe misschien dan even een andere USB-poort proberen. Moet bij mij soms ook. gr. Geert PS. op mijn site staat alles heel duidelijk beschreven. dan moet het lukken. www.***geen-reclame***.com
Opel Geplaatst: 28 augustus 2010 Geplaatst: 28 augustus 2010 moet ik dan van de rebox naar pc weer een usb kabel gebruiken Vriendelijke groeten,OpelVU+ ZERO
Gast vandoorn Geplaatst: 28 augustus 2010 Geplaatst: 28 augustus 2010 Origineel bericht van: Opel moet ik dan van de rebox naar pc weer een usb kabel gebruiken Van Sweex is er een verloop snoertje die maakt van USB een Serieel. Daar doe je dan de Null-modem Female-Female kabel aan. gr. Geert
Opel Geplaatst: 28 augustus 2010 Geplaatst: 28 augustus 2010 Origineel bericht van: vandoorn Origineel bericht van: Opel moet ik dan van de rebox naar pc weer een usb kabel gebruiken Van Sweex is er een verloop snoertje die maakt van USB een Serieel. Daar doe je dan de Null-modem Female-Female kabel aan. gr. Geert Hoef ik dan het crosskabeltje niet meer te gebruiken? Vriendelijke groeten,OpelVU+ ZERO
Gast vandoorn Geplaatst: 28 augustus 2010 Geplaatst: 28 augustus 2010 Altijd een Null-modem kabeltje. Anders gaat het niet. gr. Geert
remo Geplaatst: 28 augustus 2010 Geplaatst: 28 augustus 2010 Op de site vandoorn staat alles wel. Je moet een kabel van de Rebox naar je modem doen. En een nul modem kabel van de pc naar de Rebox. Heb je geen rs232 aansluiting op je pc dan moet je een usb verloop kabel gebruiken. De kabel van de pc geeft de commando`s door. En via de ethernetkabel loopt dan de software voor de firmware Groeten Remo
sathopper Geplaatst: 28 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 28 augustus 2010 misschien handiger om iemand via dit forum bij jou in de buurt hem even aan te laten passen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen