Ga naar inhoud

Problemen met ondertiteling bij dvd afspelen DM800

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo, ik heb wat problemen met het afspelen van ondertitels bij dvdfiles.

De dvdbestanden staan op de harddisk van de dm800, als ik ze wil afspelen middels de dvdspeler worden ze vaak dubbel getoond bij de film. Eén op de normale positie, de andere cursief daarboven.

Heeft iemand daar ook ervaring mee? Ik heb al flink wat gespeurd maar niets gevonden. Ik heb Enigma2 5.1 geinstalleerd.

Alvast bedankt!

Geplaatst:

Welke skin gebruik je? Daar schijnt het mee te maken te hebben. Probeer eens de standaard HD skin die in je dreambox staat.

Geplaatst:

Ik heb de skin veranderd naar default en de ondertiteling doet het prima! Dat lijkt het dus te zijn. Nu maar op zoek naar een mooie waarbij de ondertitels intact blijven. Helemaal top, allebei bedankt voor jullie hulp! Oja, de skin die problemen gaf bij mij was Kerni-HD1, misschien handig om te weten...

Geplaatst:

Bij mij geeft de Magic skin die standaard in OpenPli zit eenzelfde soort probleem.

Bij een enkele regel niks aan de hand, maar bij twee tekstregels is de onderste regel dubeluitgevoerd met halfhoge letters, maw twee regels worden op de plek van 1 regel geperst.

Dit alles ter info ....

Geplaatst:

Hier ook hetzelfde probleem met Newnigma2 en Newnigma2HD skin. Soms wel dan weer niet een dubbele tekstregel. Als je een reboot doet dan is het meestal weer normaal met de weergave van de ondertitels. Het maakt niet uit wat voor image je hebt. Soms staan de regels onderin beeld juist en zie bovenin het beeld net een halve regel staan.

Zoals gezegd een reboot helpt meestal wel, maar na verloop van tijd ontstaat het probleem weer. Wanneer het nu optreed ben ik nog niet achter.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Zelfe hier, maar na herstart dreambox 1e film zonder dubbele regels. 2e film dubbele regels. Heeft te maken na kijken meerdere films zonder herstart.....

Groeten Max

DM 8000

DM 600

Big visosat 5 lnb ( 28-23-19-13-9)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen