Daemyon Geplaatst: 27 augustus 2010 Geplaatst: 27 augustus 2010 Sinds een week of 2 a 3 merk ik dat zelfs bij een kleine regenbui de Astra 2 er bij mij uit ligt, Astra 3 gaat dan ook vaak eruit. Met ontvangstwaardes van 0 tot 45%. Beneden de 50/55% begint het beeld te schokken en pixelig te worden. Astra 1 blijft het langst in de lucht en kan wat meer hebben maar ook gisteravond ging deze uit (geen signaal tuner 1). Voorheen kon het slecht weer zijn, stormen, ik had zelden last van uitval (80cm triax schotel) maar de laatste 2 a 3 weken is het hommeles. Wordt het wellicht tijd de lnb's eens opnieuw uit te richten? Ik wil denk ik zo'n meet apparaatje kopen en kijken of ik dat zelf kan. iemand enige tips? Astra 2 en 3 hebben normaal waardes van 73/76%, dat moet beter kunnen lijkt me, wat is de ideale waarde in signaalsterkte? Bedankt! Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD 80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3 Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.
Tonskidutch Geplaatst: 27 augustus 2010 Geplaatst: 27 augustus 2010 Hoi Daemyon, met 80cm schotel zou je eigenlijk prima beeld moeten hebben qua satelliet posities en qua schotel grootte. dus ja wellicht helpt het om eens exact te meten tijdens uitrichten van de schotel... vergeet ook niet elke lnb apart te meten en eventueel in de lnb klem te draaien (skew) kijk ook naar de voorbeelden hoe die lnb's aan je triax horen. ciao True North Rebekka Bakken
JanR Geplaatst: 27 augustus 2010 Geplaatst: 27 augustus 2010 of lees dit draadje: Triax 78 met Multiblock 4 lnb's plaatsen....duidelijke uitleg met foto's Maximum E-85 Multi Focus Astra 1, 2 & 3 FTA via Philips 49PUS6401 4K Android TV
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen