pruisje11 Geplaatst: 27 augustus 2010 Geplaatst: 27 augustus 2010 Hallo, nou ben ik een leek op sateliet gebied maar heb ik toch een vraag. Kan ik mijn re-4000hd aanpassen zodat ik de kaartlezer kan gaan gebruiken? En is de box zo om te bouwen gelijk aan een dreambox? alvast bedankt voor jullie reacties
sathopper Geplaatst: 27 augustus 2010 Geplaatst: 27 augustus 2010 even de zoekfunctie gebruiken en/of terugbladeren in dit topic en je kunt al je antwoorden vinden. succes
Gast vandoorn Geplaatst: 27 augustus 2010 Geplaatst: 27 augustus 2010 Origineel bericht van: pruisje11 Hallo, nou ben ik een leek op sateliet gebied maar heb ik toch een vraag. Kan ik mijn re-4000hd aanpassen zodat ik de kaartlezer kan gaan gebruiken? En is de box zo om te bouwen gelijk aan een dreambox? alvast bedankt voor jullie reacties Kijk maar even op m'n site gr. Geert
pruisje11 Geplaatst: 29 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 29 augustus 2010 bedankt Geert, maar zoals gezegd ben ik een leek. Ik wil het wel leren allemaal, maar zoals gevraagd kan ik dan de box gebruiken zonder cam? En ik heb hem nog niet aangesloten op internet. alvast bedankt
Gast vandoorn Geplaatst: 29 augustus 2010 Geplaatst: 29 augustus 2010 Origineel bericht van: pruisje11 bedankt Geert, maar zoals gezegd ben ik een leek. Ik wil het wel leren allemaal, maar zoals gevraagd kan ik dan de box gebruiken zonder cam? En ik heb hem nog niet aangesloten op internet. alvast bedankt Als je de Octagon FW in je box zet kun je de interne-kaartlezen gebruiken. Je moet de kaart dan op z'n kop erin doen. gr. Geert
Gast vandoorn Geplaatst: 30 augustus 2010 Geplaatst: 30 augustus 2010 Origineel bericht van: pruisje11 Hallo, nou ben ik een leek op sateliet gebied maar heb ik toch een vraag. Kan ik mijn re-4000hd aanpassen zodat ik de kaartlezer kan gaan gebruiken? En is de box zo om te bouwen gelijk aan een dreambox? alvast bedankt voor jullie reacties Een dreambox zal het nooit worden, maar je kunt hem wel zo ombouwen dat hij wel in de beurt komt van een dreambox. Je moet dan met Enigma 2 en een mem-scick aan de slag. (heb zet zelf nog niet gedaan) Dus ook geen ervaring mee maar ik weet dat het kan. Heb een PDF bestand waarin staat hoe je het moet doen. Dat PDF bestand kun je vinden op mijn site en downloaden. gr. Geert
TheWizard Geplaatst: 30 augustus 2010 Geplaatst: 30 augustus 2010 Ik wel en komt erg dichtbij. Functies zijn exact hetzelfde en werking ook. Downloaden van plugins en settings kan direct na installatie van firmware. Ik denk alleen aan mezelf want, als iedereen aan zich zelf denkt wordt er aan iedereen gedacht!
Gast vandoorn Geplaatst: 30 augustus 2010 Geplaatst: 30 augustus 2010 Origineel bericht van: TheWizard! Ik wel en komt erg dichtbij. Functies zijn exact hetzelfde en werking ook. Downloaden van plugins en settings kan direct na installatie van firmware. Heb je het over Enigma 2? Zoja werkt het bij goed? gr. Geert
sathopper Geplaatst: 30 augustus 2010 Geplaatst: 30 augustus 2010 Enigma werkt leuk maar er zijn toetsen op de AB die niet werken of een andere functie hebben dan verwacht. Ook Enigma loopt zo nu en dan wel eens vast dus voor de stabiliteit hoef je het nog niet te doen. Ook moet je wat aanpassen om de interne kaartlezer te laten werken. Het gaat de goede kant op en ik hoop dat Enigma af komt zodat ik helemaal kan overstappen.
kezza Geplaatst: 30 augustus 2010 Geplaatst: 30 augustus 2010 Werkt de interne kaartlezer tegenwoordig??? Verder ben ik best tevreden over de E2, vastlopers zelden. Heeft volgens mij wel te maken hoe hij geconfigureerd is.... voordelen,nmm ,t.o.v. org fw. -met b.v. Dreamset kun veel simpeler zenderlijsten maken. -veel meer instelmogelijkheden(audio/video/netwerk) -skins -screensavers in MC -veel meer plugins -epg en opnamefunctie makkelijker -mooie boot- en shutdownlogo's(voor die keer dat ie crashed... ) Nadelen: -het niet werken van de interne cardlezer(bij mij althans). -en het niet functioneren van pijltoetsen bij teletekst tuxtxt(v 1.95). Ik vond dit altijd erg makkelijk bij E1. Buiten de pijltoetsen in teletekst(tuxtxt 1.95??) werkt bij mij de AB prima. E2 is en blijft natuurlijk hobbyen. Formuler F1 - OpenPli 4 # 1 TB WD Elements USB # 19,2/23,5Golden Media 990 CR HD SPARK - OpenATV 4.2VU-Solo - OpenPli 4Amino AmiNET130M - FTTH
Gast vandoorn Geplaatst: 30 augustus 2010 Geplaatst: 30 augustus 2010 Ik wil zeker E2 nog een keer gaan proberen, maar dan moet eerst heelveel tijd hebben. Ben ook nog steeds met m'n site bezig. Het blijf zeker een hobby. Wel een leuke dan. gr. Geert
pruisje11 Geplaatst: 31 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 31 augustus 2010 bedankt Geert heb ik gelezen zal er dit weekend mee aan de slag gaan en proberen.
Gast Evergorn Geplaatst: 6 september 2010 Geplaatst: 6 september 2010 Ik heb een vraagje. Het is gelukt om de enigma2 op mijn rebox 4000 draaiend te krijgen. Op de FTA zenders heb ik beeld, maar als ik de cam (aston 2.18) erin doe niet meer zowel op FTA als gecodeerde zenders. Ik heb op diverse fora gekeken. Deze zeggen dat het niet werkt. Weet iemand hier misschien toch een oplossing voor? Alvast bedankt.
rkelly Geplaatst: 6 september 2010 Geplaatst: 6 september 2010 Origineel bericht van: sathopper Ook moet je wat aanpassen om de interne kaartlezer te laten werken. Ik krijg mijn interne kaartlezer niet aan de gang, waar kan ik de nodige info vinden? RE-8000HD PVR met Octagon 1018 firmware en Enigma 2 op USB 500GB WD Scorpio Blue (Intern)
sathopper Geplaatst: 6 september 2010 Geplaatst: 6 september 2010 Op de Duitse Octagon en Atevio forums kun je de versnipperde info vinden. Beide site's eerst registreren alvorens je iets kunt lezen/downloaden. Ik was van plan om een beschrijving te maken ook hoe je Enigma 2 kan installeren op de Interne HDD (rebox 9000) en de kaartlezer aan de praat krijgt maar helaas ontbreekt het mij de komende weken aan hobbytijd. Mijn Aston 1.05 CAM werkte overigens wel in één keer. Grappig genoeg is naast de Nederlandse taal ook de Friese taal beschikbaar voor Enigma
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen