greydutch Geplaatst: 27 augustus 2010 Geplaatst: 27 augustus 2010 Hallo, ik heb sinds enige tijd een Technotrend 3650 CI S2 plus Aston 1.05 en officiele CD card. Als software heb ik het programme DVBViewer. Daarmee ontvang ik zonder problemen een aantal Nederlandse zenders op Astra 19,2, echter helaas niet Nederland 1, 2 en 3. Waaraan dat ligt weet ik niet. Ik heb gisteren een DUO LNB laten installeren (door een vakman) omdat ik ook graag de Nederlandse HD zenders op Astra 23,5 wil bekijken, en speciaal dus Nederland 1, 2 en 3 HD. Bij een scan van deze satelliet werd inderdaad een aantal programma's gevonden, daaronder ook de Nederlandse HD zenders en bv ook TV Rijnmond & Co. Ik neem dus aan, dat de installatie van de DUO LNB in orde was. De vrije zenders (daaronder ook Servus TV, een HD station) ontvang ik zonder problemen, maar bij Nederland 1, 2 en 3 HD heb ik alleen maar geluid, geen beeld. Ik heb al in het zeer competente forum van DVBViewer gepost en naar het schijnt ligt het probleem in de decodering van deze 3 zenders. Met andere woorden, ik zou eventueel een ander CI-Modul moeten hebben. Maar ook met de Canal Digitaal MediaGuard die in mijn receiver (geen HD) zit lukt het niet. Kent iemand dit probleem? Is er eventueel een oplossing voor? Andere software? Alvast mijn dank voor jullie tips.
Gast aart44 Geplaatst: 27 augustus 2010 Geplaatst: 27 augustus 2010 Nou die Aston 1.05 kan in ieder geval al geen HD channels decoderen de CDS module zou het wel weer moeten kunen maar die zal niet compitabel zijn met je Technotrend kaart. Ja dan zal het zoeken zijn om een ci module te vinden die het wel doet ik denk aan een Aston 1.07 of een Powercam pro. Je zou het dan moeten kunnen testen als het niet werkt dat je kunt ruilen. Het ligt niet aan de software denk ik maar de kaart werkt niet met de ci van CDS er is wel een nieuwe versie met een wereldbol er op maar je zult de oude versie wel hebben. De nieuwe doet het over het algemeen bij de meeste ontvangers beter maar loopt ook niet overal in.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen