Ga naar inhoud

Geen ontvangst op o.a. muziekzenders Astra2

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een vreemd probleem met o.a. de muziekkanalen op Astra2 waarbij ik geen ontvangst heb met de VU+ Duo. Heb net mijn oude ontvanger (Xtreme) aangesloten en heb dik 74% signaal op The Vault, Scuzz, Flaunt en Flava! Ook BBC 1 en 2 doen het perfect op de Xtreme ontvanger. Wat kan er mis zijn? Aan de antennekant en Diseqc heb ik niets gewijzigd. Zelfde probleem heb ik op meerdere kanalen via andere satellieten zoals Hotbird (RTL 102.5 en Deejay tv).

Is de VU te selectief of heeft het iets te maken met toneburst of??? Signaal op VU+ is nogal aan het stuiteren of staat volledig op 0.

Vu+ Duo 4K (OpenPLi 9.0) Visiosat BigBisat met een hele kermis aan LNB's

Geplaatst:

Ik heb iets soortgelijks meegemaakt. Toen ik mijn VU aansloot, ontving ik maar de helft van de Astra 1 zenders. Met mijn Dreambox en mijn Philips haalde ik alles binnen. Vervanging van de lnb was de oplossing. Ik concludeer dus dat de VU meer last heeft met oude lnb's van andere ontvangers.

VU+ ULTIMO PLI 4.0, Philips DSR 7141

Geplaatst:

Dank je voor je reactie. De LNB's die ik gebruik zijn allemaal nieuwe Alpsen... Het zal toch niet dat dat het probleem is? De diseqc is een 8 poorts EMP, ook nieuw. schotel is Visiosat BigBiSat.

Geplaatst:

Ik denk dat het een Vu probleem is want ik heb al sinds ik de Vu heb geen MTV's en VH1's. De LNB's die ik gebruik zijn een jaartje oud, de Inverto Black Ultra's. Zou wel lekker zijn als dat eens opgelost gaat worden.

Edit, ik zit net te rommelen en handmatig de zenders op te halen. Je moet degene hebben met een puntje erachter, dus niet VH1 maar VH1. Het is dus, in mijn geval, een fout in de Henksatlijst.

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Geplaatst:

Heb vorige week nog een volledige scan gedaan van alle satellieten, ook handmatig en alles met netwerkscannen aan. Helaas zonder resultaat. Schotel opnieuw uitrichten?

Geplaatst:

Het lijkt een beetje een lijstjes probleem. Heb 28,5 oost (Eurobird1) nu ook toegevoegd en via de kanalenlijst die bij deze positie hoort heb ik wel beeld op de bewuste zenders. Hebben meer mensen dit probleem? Ik gebruik de lijsten van Satje07. Dan is er nog het probleem dat ik o.a. RTL 102,5 via Hotbird nog niet kan pakken.

Gast Merkedesch
Geplaatst:
Origineel bericht van: Daveys
Ik denk dat het een Vu probleem is want ik heb al sinds ik de Vu heb geen MTV's en VH1's. De LNB's die ik gebruik zijn een jaartje oud, de Inverto Black Ultra's. Zou wel lekker zijn als dat eens opgelost gaat worden.

Edit, ik zit net te rommelen en handmatig de zenders op te halen. Je moet degene hebben met een puntje erachter, dus niet VH1 maar VH1. Het is dus, in mijn geval, een fout in de Henksatlijst.

Die MTV's ligt dus niet aan de VU+...
Lees deze Topic maar eens.

Gr.Merkedesch
Geplaatst:
Origineel bericht van: Merkedesch

Die MTV's ligt dus niet aan de VU+...
Lees deze Topic maar eens.

Gr.Merkedesch

Mijn edit had je ook gelezen toch wink

Dank je voor de link

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen