Ga naar inhoud


[RE-9000HD] ervaring versie 37 hier posten


edwin40

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: amrabed
Ik heb deze versie er op gezet, wat blijkt nu ik kan mijn usb-stick niet meer benaderen, zijn er meer mensen met dit probleem ?.
USB-stick is FAT32.


Ja, dit probleem had ik ook.
Snel formatteren hielp niet, dus uiteindelijk langzaam geprobeerd.
Dit hielp, mijn zenderlijst kon gelukkig weer terug.
Nu naar bed, morgen kijken we even verder.

Best tijdrovend, zo'n Rebox.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 119
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: sathopper
Origineel bericht van: arsat
Ik heb ook versie 37 erop gezet. Niet echt een fijne ervaring... eek


Bij mij crashte de update dus ik ben ook de hele avond zoet geweest om het weer aan de praat te krijgen.


En ik dus ook!
En aan het eind van de avond stond v1.08.01 er weer op.

Ik had het al geschreven, elke keer als de Rebox een programma ging opnemen, bevroor het beeld waar ik na zat te kijken, en even later kreeg ik de mededeling gecodeerde zender!



UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb gisteren direct na het verschijnen de nieuwe versie geïnstalleerd. Alles verliep prima tot dat ik met de USB stick de zenders weer wilden laden.

Dit lukte dus niet. Ik zal de stick ook eens volledig formatteren en eens kijken of het dan wel lukt.

Verder werkt de nieuwe versie probleemloos. smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben weer terug naar de versie 26.

Ik krijg geregeld in beeld POOR SIGNAL? dit heb ik nog nooit gehad.

Daarbij zie ik dan dat mijn ontvangst percentage idd op 60% zit dit is nooit eerder geweest dus de 26 versie er weer in, en het is weer goed (rondom 89 en 93%)

Ook had ik meer als voorheen GEEN SIGNAAL dus geen beeld.

USB stick herkennings problemen, met veel geklooi weer oude firmware erin gekregen.

Ik vond de kwaliteit van het beeld slechter vooral rondom de ondertitels, ben benieuwd of meer mensen dit ervaren.(of dat dit aan de uitzending lag, maar ook de SD zenders leken wel slechter)

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er eigenlijk een manier om de boel 'op te schonen' zonder de originele Rebox 1.23 loader kwijt te raken?

(Zag hier en daar dat met die AAF tool loader 1.21 werd geinstalleerd?)

 

 

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arsat
Is er eigenlijk een manier om de boel 'op te schonen' zonder de originele Rebox 1.23 loader kwijt te raken?
(Zag hier en daar dat met die AAF tool loader 1.21 werd geinstalleerd?)



Arsat
Jammer dat je dat hier post, dit topic gaat over ervaring software versie 37, dus laten we proberen ontopic te blijven

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was ook on-topic...

Je kunt versie 37 alleen eerlijk beoordelen als je met een 'schone' installatie kan beginnen... smile

Ik geloof dat veel van de problemen worden veroorzaakt door 'restjes' van oude firmware...

 

 

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: edwin40
Ik vond de kwaliteit van het beeld slechter vooral rondom de ondertitels, ben benieuwd of meer mensen dit ervaren.(of dat dit aan de uitzending lag, maar ook de SD zenders leken wel slechter)

Ja, dat had ik ook in de gaten, het leek wel VHS kwaliteit [mischien een beetje overdreven, maar toch]

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij ook problemen, op zijn zachtst gezegd.

De eerste update duurde verrassend kort, en bleek na reboot ook niet gewerkt te hebben; gewoon weer Loader 1,19 en FW 1.08.26 er nog op.

Weer geprobeerd, en nu duurde het downloaden juist wel heel erg lang. Nergens teken van leven. Helaas een korte stroomstoring (gebeurt hier wel vaker) en inderdaad, de bootup loopt vast. Loader 1,19 wordt nog aangekondigd plus het loaden, maar dan stopt de boel met de mededeling "RUN" op de indicator en gebeurt er verder niets.

Hoe kan ik een bootup forceren, desnoods met de oude firmware?

Geen reactie van de afstandsbediening, af en aanzetten alleen via de schakelaar achterop.

Is het apparaat op enigerlei wijze bereikbaar?

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had vanmorgen het zelfde. Ik heb hem AAF 3.9 (dus niet AAF 4.0) weer aan de gang gekregen nadat ik ook de HDD uitgezet had. Ik had de problemen met een Octagon plugin.

Gr. Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, maar wat is "AAF 3,9 aan de gang krijgen"? En hoe zet je een HDD uit op een Rebox 9000? Openmaken en uitpluggen? (geen probleem trouwens).

Een duidelijke uitleg van wat ik moet doen is welkom.

Alvast bedankt.

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lennie
Sorry, maar wat is "AAF 3,9 aan de gang krijgen"? En hoe zet je een HDD uit op een Rebox 9000? Openmaken en uitpluggen? (geen probleem trouwens).
Een duidelijke uitleg van wat ik moet doen is welkom.
Alvast bedankt.


Ik heb een box 4000 hd met een externe hdd.
AAF = ART Recovery Tool v3.9 met v4.0 is het waarschijnlijk fout gegaan. Met v3.9 heb ik de box weer aan de gang gekregen.
gr. Geert
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanavond bij het opnemen van twee HD zenders kreeg ik weer een ouderwetse vastloper om de oren.

Zo langzamerhand begin ik mijn geloof te verliezen in een goede afloop van het Rebox avontuur.

 

Ook Picture in Picture met twee HD zenders leidt onmiddellijk tot overbelasting van mijn RE-9000: audio gaat ettelijke secondes achterlopen en ook met het beeld gebeuren dan vreemde dingen.

 

Volgens mij zijn het opnemen en PIP van twee HD zenders toch functies die ons beloofd zijn bij aanschaf?

 

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...