Beheerder Michel Geplaatst: 28 augustus 2010 Beheerder Geplaatst: 28 augustus 2010 Origineel bericht van: SnijdeA Origineel bericht van: Michel En of! De afmetingen zijn totaal anders. Mvg, Michel Dat weet ik, dat is aan de foto te zien, maar dat doet niet terzake, want dat beantwoordt mijn vraag niet. De vraag was : Zijn er hier meer mensen die dit aan de hand hebben gehad ? Je doet net alsof ik geen antwoord gaf op je vraag. Het gaat hier al fout: Origineel bericht van: SnijdeA Ik heb een extra DVB-S2 tuner gekocht voor mijn DM8000 Bestaat niet want die zijn er (nog) niet! Origineel bericht van: SnijdeA De importeur zegt dit tegen mijn leverancier : Er bestaat maar 1 DVB-S2 tuner de BSBE2-401A, deze is te gebruiken voor zowel de DM800 als de DM8000. Fout, officieel mag je de DVB-S2 tuner uit een DM800 dus niet gebruiken in een DM8000. Je riskeert hiermee je receiver. Je loopt daarmee een verhoogd risico op defecten. Origineel bericht van: SnijdeA Het enige dat ze niet bijleveren is een montage plaatje voor de DM8000, deze hebben ze ook niet. Dat kan ook niet want die zijn er simpelweg nog niet. Origineel bericht van: SnijdeA Dus moet je het plaatje dat je er uitschuift van de DM8000 (achterkant) twee gaatjes in boren en met moeren van een vrouwelijke F-connector vastzetten. Het plaatje dat hij gebruikt op de foto is van een DVB-C deze zijn iets korter bij elkaar en passen niet. Dat is weer zo'n geweldig Nico de klussert project Het verhaal van de dealer/importeur is dus onzin. Er is dus in principe geen passende oplossing want er zijn geen dvbs2 tuners voor een dm8000 te koop, dus ook geen passende plaatjes! Het zou eventueel kunnen dat het originele DVB-S plaatje van een DM7025 op die DVB-S2 tuner past, maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen. Ik kan je wel met zekerheid zeggen dat een DVB-S tuner met plaatje uit een DM7025 wel past en ook veilig in een DM8000 gebruikt kan worden. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
SnijdeA Geplaatst: 28 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 28 augustus 2010 Sorry Michel, dat was niet mijn bedoeling. Het door mij gebruikte plaatje zat er bij, de importeur zegt dat er geen ander plaatje is, die voor deze tuner bestaat niet, en deze tuner hoort bij de 8000, zegt hij. Ik vind het vreemd, vandaar dat ik het van anderen graag wil weten. Jij zegt : Er is dus in principe geen passende oplossing want er zijn geen dvbs2 tuners voor een dm8000 te koop, dus ook geen passende plaatjes! Dan snap ik nog niet waarom er een plaatje bij zit dat niet past, want in elke andre tuner past dit plaatje ook niet. Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
Beheerder Michel Geplaatst: 28 augustus 2010 Beheerder Geplaatst: 28 augustus 2010 Dat is dus een kulverhaal van de dealer of importeur. Er zijn nog geen DVB-S2 tuners voor de DM8000, daarom zijn die plaatjes er ook niet. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
SnijdeA Geplaatst: 28 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 28 augustus 2010 Origineel bericht van: Michel Dat is dus een kulverhaal van de dealer of importeur. Er zijn nog geen DVB-S2 tuners voor de DM8000, daarom zijn die plaatjes er ook niet. Mvg, Michel Ik begrijp je punt, maar waar kan dat plaatje dan voor zijn ? Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
hemertje Geplaatst: 28 augustus 2010 Geplaatst: 28 augustus 2010 ik krijg het idee dat jou importeur niet de officiele importeur is, die zou dit toch zeker moeten weten! DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Beheerder Michel Geplaatst: 28 augustus 2010 Beheerder Geplaatst: 28 augustus 2010 Welk plaatje? Dat DVB-C plaatje? Dat komt uit de rommelbak. Ooit eigendom van een DM7025 DVB-C tuner! Stuur eens een PM met de naam van die dealer. Zou mij benieuwen wie dergelijke onzin verkoopt. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
SnijdeA Geplaatst: 28 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 28 augustus 2010 Origineel bericht van: Michel Welk plaatje? Dat DVB-C plaatje? Dat komt uit de rommelbak. Ooit eigendom van een DM7025 DVB-C tuner! Stuur eens een PM met de naam van die dealer. Zou mij benieuwen wie dergelijke onzin verkoopt. Mvg, Michel Nee, dat plaatje zat netjes verpakt bij de tuner. PM doe ik straks, gaat niet zo lekker op de aaifoon. Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
Beheerder Michel Geplaatst: 28 augustus 2010 Beheerder Geplaatst: 28 augustus 2010 Dat is dan toch echt zelf verpakt. Dream Multimedia stopt echt geen niet passende DVB-C plaatjes bij een DVB-S2 tuner. Alhoewel, bij die club weet je het natuurlijk maar nooit Ik weet wel zeker dat er op de verpakking niet origineel staat dat die tuner voor de DM8000 bedoeld is. Je neemt een behoorlijk risico met zo'n duur apparaat. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Sigma Geplaatst: 28 augustus 2010 Geplaatst: 28 augustus 2010 ik zou gewoon een mailtje sturen naar Dream in duitsland ze kunnen daar ook Engels als Duits te moeilijk is dan krijg je vanzelf op al je vragen antwoord ! en dan is het probleem opgelost! Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
SnijdeA Geplaatst: 28 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 28 augustus 2010 Origineel bericht van: Michel Dat is dan toch echt zelf verpakt. Dream Multimedia stopt echt geen niet passende DVB-C plaatjes bij een DVB-S2 tuner. Alhoewel, bij die club weet je het natuurlijk maar nooit Ik weet wel zeker dat er op de verpakking niet origineel staat dat die tuner voor de DM8000 bedoeld is. Je neemt een behoorlijk risico met zo'n duur apparaat. Mvg, Michel Ik heb gisteren nog maar bij DMM gevraagd of de tuner voor de 800 ook in de 8000 kan, maar je krijgt van DMM meestal pas na 2 weken een antwoord. Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
Beheerder Michel Geplaatst: 28 augustus 2010 Beheerder Geplaatst: 28 augustus 2010 Dat hebben vele mensen voor jou al gedaan en dat negatieve antwoord is hier en daar waarschijnlijk zelfs nog op dit forum terug te vinden. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
SnijdeA Geplaatst: 28 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 28 augustus 2010 Ik heb de tuner er uit gehaald en ik breng hem terug. Zoals gezegd, je neemt een risico, dat risico neem ik liever niet. Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
S_Hopper Geplaatst: 29 augustus 2010 Geplaatst: 29 augustus 2010 Dan zal ik wel geluk hebben. Bij mij werkt de S2 tuner uit de DM800 al een half jaar probleemloos in slot D van mijn DM8000. VU+ Solo4k S2/S2/C/C, ET10000 S2/S2/S2, ET8000 C/C/C+ , VU+ Ultimo S2/S2/, Moteck disecq rotor, 90 cm Funke schotel. 60 cm Triax schotel vast op Astra 19,2.
Beheerder Michel Geplaatst: 29 augustus 2010 Beheerder Geplaatst: 29 augustus 2010 Dan heb je inderdaad geluk. Laten we hopen dat de boel kapot gaat voordat de garantie afloopt en niet daarna De tuner uit de DM800 belast namelijk je voeding onnodig zwaar (meten = weten) waardoor deze er zeker een stuk eerder mee zal stoppen dan de fabrikant van de voeding ooit bedoeld heeft. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten