focus103 Geplaatst: 27 augustus 2010 Geplaatst: 27 augustus 2010 Hoi Ik ben bezig met een LCD van LG.(gekregen, heeft alleen een PC op gestaan maar begon wat strepen te vertonen) Gister maar eens geprobeerd en na een paar keer opstarten was er wat beeld.(zowel van de tuner als van de scart). Alleen was het beeld niet goed veel blokken en het liep van onder naar boven. Vandaag maar eens open gemaakt om de voeding te kontroleren. Spanningen lijken goed 24 volt is 24,45 12 volt is 12,34 35 volt is 33,63 volt. Weer aangezet maar nu gaat hij maar even van standby af (1/2 sec) en daarna weer terug op standby. Daarna moet je dan 10 seconde wachten om weer een poging te kunnen wagen om hem aan te zetten. Bij het aanzetten (van standby af) zie ik dat de 33 volt naar de 34 volt gaan. De rest van de spanningen blijven dan binnen 0,2 volt stabiel. Verder zie ik geen lekkende of bolle elco's Heeft iemand een idee ? Service manual heb ik.
boarder Geplaatst: 28 augustus 2010 Geplaatst: 28 augustus 2010 controleer smd c566 - 47µF op capaciteitsverlies
focus103 Geplaatst: 28 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 28 augustus 2010 Thanks boarder Zal het morgen proberen. Nog even een vraag. Heb hem gevonden in het schema en is voor de 1,8 volt FLI. Dit is de Vdd core 1 spanning van IC500. Betekend dat deze VDD voor de opstart zorgt ? Peter
focus103 Geplaatst: 28 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 28 augustus 2010 Heb het C'tje vervangen maar helaas. Nu ben ik verder aan het meten maar ik kom op het schema componenten tegen die niet op de print zitten. Zijn er verschilende schema's ? En zo ja hoe kom je er achter dat je de juiste hebt ? Met aanschakelen meet je wel even spanning op b.v. IC103 Volgens de fout flowchart zou je L801 of L802 moeten vervangen. Maar deze kan ik niet op de print vinden. peter
Steve Geplaatst: 29 augustus 2010 Geplaatst: 29 augustus 2010 chassis is ML041A brand er helemaal geen led op het toestel ? controleer en/of vervang C800 = 22Nf/630v C1113 = word 1000Uf/25v C1115 = word 1000Uf/25v
focus103 Geplaatst: 29 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 29 augustus 2010 Bedankt Steve. Ja de standby led brand wel (rood) en met aanzetten werd deze even groen) Ik was al zo ver dat na verwarmen van C1101 de TV weer van standby naar aan gaat.(handig zo'n fohn) Nu wel beeld via de tunner maar niet op de scart. Nogmaals C1101(1000uF), C1202(1000uF) en C1202(470uF 35 volt) verwarmt toen ook weer beeld op de scart input. Het beeld flikkert nog wel, en als ik die elko's weer afkoel wordt het erger (beeld valt soms dan weer weg) Zal deze ook vervangen(moet nog gebeuren) Zal ook 1113,1115 en C800 (staat op schema als 1uF 16 volt maar als ik op de print kijk is het een SMD C'tje) vervangen. Ik hou jullie op de hoogte. Maar alvast bedankt voor het mee denken. peter
focus103 Geplaatst: 29 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 29 augustus 2010 Bovenste bericht niet geheel juist dus hier de juiste.(tijd verstreken om te wijzigen) Bedankt Steve. Ja de standby led brand wel (rood) en met aanzetten werd deze even groen) Ik was al zo ver dat na verwarmen van C1113 de TV weer van standby naar aan gaat.(handig zo'n fohn) Nu wel beeld via de tunner maar niet op de scart. Nogmaals C1113(1000uF), C1115(1000uF) en C1202(470uF 35 volt) verwarmt toen ook weer beeld op de scart input. Het beeld flikkert nog wel, en als ik die elko's weer afkoel wordt het erger (beeld valt soms dan weer weg) Zal deze ook vervangen(moet nog gebeuren) Zal C800 (staat op schema als 1uF 16 volt maar als ik op de print kijk is het een SMD C'tje) proberen te vervangen maar kan de waarde niet lezen. of kijk ik verkeerd links naast IC800 ? Ik hou jullie op de hoogte. Maar alvast bedankt voor het mee denken. peter
focus103 Geplaatst: 3 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 3 oktober 2010 Even een update voor degene die ook met zo'n fout zitten. Na vervangen van C1113,C1115,C1112,C1114 allen 1000uF en C309 10uF voor 9volt en C313 47uF voor de 12volt. Nu ging de TV wel weer aan en uit maar beeld was er pas na 10 minuten. En als er beeld was was dat niet stabiel (strepen en onregelmatig) Op de tunner was het beter dan op de scart. Na meten (met scoop) bleek er aardig wat "gras" op de 1,8 volt van IC906 te staan.(IC906 0IPMGSG018) Ik had het vermoeden dat deze stuk was. Nieuwe besteld en deze was van de week binnen. IC906 vervangen zonder resultaat. Het bleek dat er twee 470uF parallel op de uitgang van dit ic te staan.(C959 en C... code weet ik niet meer)beide 47uF Deze vervangen voor een van 100uF.(nog steeds wel "gras" maar iets minder). Beeld is nu stabliel op alle ingangen. 4 uur laten draaien zonder problemen. Probleem opgelost. Iedereen bedankt voor het mee denken.
focus103 Geplaatst: 5 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 5 oktober 2010 Heb nog een vraag over de beeld instellingen. Ik vind het beeld te rood en vond ik dat er ook een service menu was. menu van TV en Remote gelijk indrukken en na een paar seconde komt het service menu te voorschijn. Daar kan de het rood groen en blauw instellen en op de achtergrond heb je dan een balkenpatroon. Nu is dat bij mij van wit naar zwart met grijs tinten.(moet dat geen kleur zijn ? Als ik nu de waarde van een kleur verander zie ik geen verandering. Moet ik nog wat anders doen ? Ik gebruik een harmonie remote control.
columbo Geplaatst: 6 oktober 2010 Geplaatst: 6 oktober 2010 Als je de grijs tint insteld moet het uiteraard geen kleuren balk zijn,met = en - knop instellen,zo dat de laatse balk nog net zichtbaar is.Bij kleuren balken moet je de kleur versterking zo insellen dat ze alle 3 ongeveer gelijk zijn.evt de kleur verzadiging bij stellen.Je had het over 470 uf die je vervangen hebt door 1 van 100uf,dit kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn,altijd de originele waarden aan houden als dit mogelijk is.mijns inziens heb je iets niet helemaal goed gedaan.Up grade mag tot op zekere hoogte ,maar down grade natuurlijk niet,dit zal de prosessor niet zo leuk vinden,en meschien wel vroeg tijdig zeggen doe het nu maar zelf.
focus103 Geplaatst: 6 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 6 oktober 2010 Origineel bericht van: columbo Als je de grijs tint insteld moet het uiteraard geen kleuren balk zijn,met = en - knop instellen,zo dat de laatse balk nog net zichtbaar is. Columbo alvast bedankt voor de info maar het is de kleuren instelling voor de kleur contrast en kleur Brightness Het is mij duidelijk dat je brightness in kan stellen op en grijs tinten balk zodat wit wit is en zwart zwart is.Maar als ik de waarde verander van rood groen of blauw zie ik niks veranderen. Origineel bericht van: columbo Bij kleuren balken moet je de kleur versterking zo insellen dat ze alle 3 ongeveer gelijk zijn.evt de kleur verzadiging bij stellen. Er is geen kleuren balk test beeld. Origineel bericht van: columbo Je had het over 470 uf die je vervangen hebt door 1 van 100uf,dit kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn,altijd de originele waarden aan houden als dit mogelijk is.. Sorry maar het waren twee condensatoren van 47uF en niet 470uF die twee heb ik vervangen voor een van 100uF(volgens schema zou er een spoel tussen de condensatoren zitten maar die was op de print niet aanwezig. Origineel bericht van: columbo Up grade mag tot op zekere hoogte ,maar down grade natuurlijk niet,dit zal de prosessor niet zo leuk vinden,en meschien wel vroeg tijdig zeggen doe het nu maar zelf. Met update bedoel ik de update van de vorderingen van de reparatie. Dus ik weet nog niet hoe ik de kleur (rood in dit geval) kan aanpassen. Mocht er iemand zijn met suggesties hoor ik het graag
jeevanhoof Geplaatst: 6 oktober 2010 Geplaatst: 6 oktober 2010 hoi, als je me je e-mail adres doorgeeft via Pm, stuur ik het service manual door. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
focus103 Geplaatst: 8 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 8 oktober 2010 Hallo Jeevanhoof Alvast bedankt Ik heb je een PM gestuurd peter
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen