Ga naar inhoud

Grote fout gemaakt NTLDR verwijderd.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nu heb ik toch hulp nodig was de C schijf van Windows XP aan het opruimen heb ik met hulp van unlocker dingen verwijderd die ik had moeten laten staan.

Hoop wel dat ik hem weer goed krijg zonder nieuw te hoeven installeren.

Kreeg na het verwijderen van dingen opeens het blauwe scherm en die gaf aan opnieuw opstarten na het indrukken van de knop kreeg ik dat hij niet van C kon opstarten NTLDR ontbreekt.

CD er ingelegd en op F2 gedrukt maar dan vraagt hij later om een diskette in A te stoppen maar er zit geen diskette meer in deze computer.

Toen op laten starten en op R gedrukt toen hij er was maar daar moet je iets in typen er komt dan C:\ toen op het net gezocht

Microsort geeft dan dit aan:

COPY X:i386NTLDR C:

COPY X:i386NTDETECT.COM C:

[where X=CD ROM Drive]

Take out the CD ROM and type exit

Bij de X vul ik D in maar hij geeft dan aan "Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden".

Nu kom ik er niet uit de cd zit in de la wat zou ik niet goed doen?? laugh

Geplaatst:
Origineel bericht van: aart44
[where X=CD ROM Drive]
Backslashes gebruiken daar waar nodig? confused

COPY X:\i386\NTLDR C:
COPY X:\i386\NTDETECT.COM C:

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Dat helpt kom iets verder maar nu zegt hij"Kan het bestand niet kopieren".

De installatie CD zit in het laatje?

Geplaatst:

Kun je wel naar D:? (Is het wel D:?)

Dus even: D: Enter proberen. Als dat niet lukt, andere letters proberen

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Ja D moet goed zijn hogere zoals E en F geven aan Het station is niet geldig of er is geen schijf in het station.

Nogmaals geprobeerd maar hetzelfde Kan het bestand niet kopieren.

Daar snap ik niets van waarom kan hij het niet kopieren?

Andere originele CD geprobeerd van een andere pc maar die vraagt een wachtwoordt en die heb ik nooit opgegeven ook admin pakt hij niet. blush

Geplaatst:
Origineel bericht van: vGnp
Origineel bericht van: aart44
[where X=CD ROM Drive]
Backslashes gebruiken daar waar nodig? confused

COPY X:\i386\NTLDR C:
COPY X:\i386\NTDETECT.COM C:

vGnp

Volgens mij moet er achter de regel nog een \

Dus;

COPY X:\i386\NTLDR C:\
COPY X:\i386\NTDETECT.COM C:\

Verder zou je in de bios de opstartsequence (volgorde van opstarten) eens aan kunnen passen en de CDRom als eerste kiezen. Kies dan voor R kies de gevonden installatie van windows en voer een fixboot of fixmbr uit.

Het wil ook wel eens helpen om de NTDLR te kopieëren naar c:\windows\system\... of c:\windows\system32\...

Anders is het de installatie kiezen na de R en gewoon herstellen, helaas. Ik zou verder geen oplossing weten. Wellicht Snuffer of WinWiz
Geplaatst:

Nou de backslash er achter maakt geen verschil hij blijft zeggen Kan het bestand niet kopieren.

Ja de bios stond goed die had ik al nagekeken.

Ook Fixboot had ik al geprobeerd.

NTDLR kopieren als hij niet opstart hoe moet dat dan?

Maar goed heb een andere computer aangesloten op de laptop vind ik ook maar niks en de bestanden van outlook even van deze afgehaald als er geen oplossing komt voor het niet kunnen kopieren zit er niets anders op als overnieuw te installeren en kan ik de meeste email van deze overzetten ik mis dan wel een hoop maar vooruit. laugh

Geplaatst:

@aart44

Als je geen login hebt voor XP (de pc start gewoon door), dan kan je verder zonder problemen bij je oude documenten e.d.

Je dient dan de HD als slave in een andere machine te plaatsen en het eea eraf te kopieeren. Wellicht heb je dan eveneens de mogelijkheid om de ontbrekende bestanden erop te kopieëren zodat hij wel weer opstart.

Geplaatst:

Tot zover gelukt hij hangt er nu als een usb schijf bij en kan overal bij, maar wie weet waar het bestand op mijn computer precies staat en waar ik het heen moet kopieren.

Omdat als ik het van mijn computer het bestandje NTLDR uit C Windows/ Service pack files/ i386 kopieer naar de nu usb schijf hij er gewoon instaat?

Misschien is er inderdaad meer aan de hand. cry

Geplaatst:

@aart44,

Via google "locatie ntdlr" zoeken, zal je al wat vragen beantwoorden.

Microsoft zelf heeft ook een oplossing op >> deze link <<

Zorg iig nu die als USB station staat dat je al je documenten veilig stelt, voordat je verder gaat stoeien. Doel is uiteindelijk om de schijf te "repareren".

Lukt het niet zoals MS het aangeeft, dan heb ik als bijlage een wat ouder tooltje wat perfect werkt onder XP en W2000.

Lees morgen wel hoe het is gelukt. (Ga er wel van uit..... hoop ik voor je en voor mij wink )

fixntldr_RawRite.zip

Geplaatst:

Ja ben er nu na de link van Microsoft achter wat de oorzaak was,

Citaat:
Dit probleem kan optreden als de MFT-hoofdmap ernstig is gefragmenteerd. Als de MFT-hoofdmap veel bestanden bevat, raakt de MFT zo gefragmenteerd dat er een extra toewijzingsindex wordt gemaakt.

Die extra toewijzing was bij mij op C en die heb ik verwijderd.

Maar goed om te repareren heb je weer een diskette nodig en deze computer heeft die niet.

Dus eerst van de schijf alle outlook bestanden af gehaald en alle mappen gekopieerd.

En hij staat nu overnieuw te installeren dan gaan we met een schone installatie beginnen. shocked

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen