Ga naar inhoud

Video VHS banden digitaliseren middels Vuduo

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kun je VHS banden digitaliseren middels de VU+ Duo?

Als ik een video recorder aansluit op de Vu+, kan ik dan video banden kopieeren naar een op de E-Sata poort aangesloten harddisk?

Zo ja, heeft iemand ervaring hiermee?

Wat zijn de valkuilen?

Alvast bedankt voor de reacties.

Hans

Geplaatst:

Ik neem aan dat je die videorecorder op de scart aansluit, maar dat is neem ik aan éénrichtingsverkeer: Dus van de VU+ naar de videorecorder en niet andersom.

Ik zou het niet zo ver zoeken, er zijn hiervoor oplossingen voor op je PC te koop (o.a. regelmatig voor weinig bij de bekende Duitse voordeelsupermarkten).

Die bestanden die je dan op de PC hebt kan je weer via het LAN overbrengen naar je eSATA schijf op de VU+ om ze daarna met de VU+ af te spelen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

van Zolid heb je een kleine usb dongle met wat kabels en software

daarmee kun je de oude vhs banden digitaliseren met een videorecorder die je met dongle aan de pc aansluit.

ciao

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

Het probleem is niet alleen de SCART. De VU+ heeft alleen een decompressiechip, geen compressiechip. Softwarecompressie is vanwege de zwakke processor ook geen realistische optie. Je kunt met de VU+ dus nooit van ongecomprimeerd materiaal (wat een videorecorder aanlevert) naar gecomprimeerd materiaal gaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen