Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb deze vraag denk ik al eerder gesteld maar kom er nog steeds niet uit en ik hoop dat het qua zappen toch sneller moet kunnen.

Mijn setup:

Windows 7 x86

TVSource 3.1

Athlon II X2 245

785G

TeVii S660

Volgens de website van DVBLink:

6 July 2010

DVBLink TVSource v3.1!

What's new and fixed:

- Substantial speed-up of channel changes for systems with satellite tuners and diseqc

- Substantial speed-up of channel scan

Ik heb TVSource 3.1 gedownload dus en uitgeprobeerd maar ik heb nog steeds zapsnelheid van 6 seconden.

Hoe meet ik dat?

Ik druk tegelijkertijd knop op de afstandsbediening om te zappen als stopwatch. Het duurt dus plus minus 6 seconden voordat ik beeld op de andere zender krijg.

Blauwe lampje op mijn TeVii S660 knippert in de tussentijd 3 keer. Het lijkt mij alsof de communicatie tussen TeVii S660 en TVSource niet goed verloopt.

Met SkyStar 2 heb ik een zapsnelheid van 3 a 4 seconden.

Omdat ik 6 seconden te lang vond duren en ik aan mijn configuratie begon te twijfelen heb ik het op een andere systeem getest:

Windows 7 x64

Q6600

G31

Zapsnelheid van TeVii S600 blijft plus minus 6 seconden. Erg traag vind ik zelf.

1. Zijn er mensen met een Windows 7 setup en ook met TeVii kaartje die sneller zappen (gemeten door tegelijkertijd afstandsbediening als stopwatch in te drukken)?

2. Zou ik bij iemand (met schotel) mijn setup kunnen testen en op die manier zapsnelheid te vergelijken?

Anders misschien mijn kaartje op ene bestaande HTPC te koppelen en te kijken hoe het daar dan werkt.

6 seconden duurt wel erg lang, want als je rekent kan je dan maar 10 zenders zappen per minuut.

Met DVBViewer zap ik in 2 seconden, bijna net zo snel als met mijn Dreambox 500+

Dus die 6 sec gaat erg irriteren......

Geplaatst:

Ik denk zelf dat het probleem in Media Center zit. Want m'n USB DVB-t dongle, die overigens in Media Center alleen de FTA kanalen weer geeft, zapt in Media Center (dus zonder TVSource) ook erg traag. Geen 6 seconden overigens, maar 3-4 seconden.

Ian

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Geplaatst:
Origineel bericht van: IanPH
Ik denk zelf dat het probleem in Media Center zit. Want m'n USB DVB-t dongle, die overigens in Media Center alleen de FTA kanalen weer geeft, zapt in Media Center (dus zonder TVSource) ook erg traag. Geen 6 seconden overigens, maar 3-4 seconden.

Ik ga nu even kijken wat de snelheid is als ik in Media Center ipv TVSource gewoon TeVii S660 als DVB-S ontvanger kies en zenders inscan.

3-4 seconden vind ik ook traag maar nog acceptabel en kan ik mee leven maar 6 seconden vind ik wel erg lang.

Ik zie dat jij 3 x Skystar HD2 hebt. Wat zijn jouw zaptijden als je tegelijkertijd afstandsbediening en stopwatch indrukt tot het moment van het verschijnen van beeld op die andere zender?

Ik meld straks wel even wat mijn zaptijden in Media Center zijn als ik dus geen TVSource gebruik.

Geplaatst:

Heb het net even uitgetest door TVSource niet te gebruiken.

Media Center zelf zapt (natuurlijk alleen FTA zenders) binne 2 seconden op dezelfde transponder. Tussen verschillende transponders is de zaptijd 3 seconden, heel soms 4 sec.

Geplaatst:

Ja dat zijn (2 seconden red ik dan net niet) opzich tijden die ik met m'n DVB-t stick ook haal. En dat vindt ik eigenlijk wel lang. Maar ja ik zap allang niet meer! Ik browse altijd door de gids en kies van daaruit het kanaal waarop in wat wil zien!

Ian

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Geplaatst:
Origineel bericht van: mrcubic
Zijn de zaptijden sneller op bijv. Linux?

Dat verschilt ook. MythTV is op zich redelijk snel, maar houdt nog niet over vind ik.
De combinatie van XBMC + TVheadend en satelliet vind ik echt behoorlijk snel. Elke combinatie duurde bij mij nog geen 2 seconden.

Maar TVheadend icm satelliet is nog niet helemaal uitontwikkeld. Het geeft problemen bij het decoderen van kanalen van CD en TVV.

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Geplaatst:

XMBC icm Vdr moet toch behoorlijk snel draaien onder Linux.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Geplaatst:

Ik zou zelf nog wel yaVDR (=XBMC icm VDR) willen proberen, maar door mijn partitie-indeling is dat niet mogelijk. Dan moet alles over de kop en dat kan nu niet.

Moet maar eens een extra HDD kopen...

Geplaatst:

media center bouwt een kleine buffer op.. daardoor duurt het langer voor je beeld krijgt :x

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

Geplaatst:

Dat klopt als een bus. En dit is een known "issue". En ik zet "issue" nu even tussen aanhalingstekens, omdat dit ook het geval is bij VDR icm Xorg, MythTV icm Xorg, GBPVR, Mediaportal, etc, etc, etc. Het is een "tekortkoming" omdat de output niet direct naar de video-hardware wordt weggeschreven (wat ze dus wel doen bij de Enigma en Neutrino GUI's).

Ik zal mijn persoonlijke mening even herhalen:

Citaat:

En voor de duidelijkheid: Zappen op zowel de Azbox als een HTPC is niet te vergelijken met de zap-snelheid van de Dreambox en/of VU+ (Dreambox/VU+ zappen onder de 1 seconde).

Maar persoonlijk vind ik zap-snelheid een non-issue, geen halszaak en een must dat vaak overdreven wordt. Simpelweg omdat ik de EPG controleer wat er op dat moment wordt uitgezonden wordt. Dus dan wordt de need om te gaan zappen automatisch minder.

Ja, het is voor sommige misschien een aanpassing van hun gewoontes. Maar uiteindelijk is de EPG juist bedoeld om je te voorzien van de informatie: "Wat wordt er nu uitgezonden?". Persoonlijk vind ik het fenomeen zappen nog uit de tijd dat er alleen analoge kabel was en dat men afhankelijk was van de TV/Radio gids.

Overigens moet ik wel zeggen, dat de S660 een langzame lock heeft en dat het locken trager gaat dan bij mijn nieuwe TT S2-3650 CI of mijn oude Hauppauge NOVA-HD-S2 (icm DVBLink op Windows 7). Overigens kon ik mijn S660 bijna niet gebruiken met DVB Viewer Pro, na verloop van tijd voerde hij geen DiSEqC meer uit en lockte hij gewoon niet meer.

Mvg,

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Geplaatst:

Vervelende vind ik wel dat bij EPG op een htpc, minder wordt weergegeven, i.c.m. Windows Media, dan bijv. bij een Dreambox image.

Op diverse kanalen bij Canaal Digitaal zie je weinig staan.

Geplaatst:

@mrcubic: Als je op een kanaal afstemt dan haalt EPG de meest recente EPG-gegevens van die zender op.

Canal Digitaal zendt, volgens mij, alleen uitgebreide EPG-gegevens voor de komende dag/2 dagen uit. Voor verder in de toekomst is alleen de titel van het programma beschikbaar.

Ik weet niet hoe dat voor niet Canal Digitaal zenders is.

Geplaatst:

Of je kan natuurlijk gewoon gebruik maken van de MCE-guide. Die is wel tot 14 dagen bijgewerkt.

Overigens was ik in de veronderstelling dat ze tot 5 dagen beschikbaar maken...

En de guide optie van MCE vind ik anders duidelijker en makkelijker dan die op de Dreambox. Je drukt op het knopje Guide, ziet een timeline en klikt gewoon naar boven, beneden, links of rechts. En volgens mij zie je onderaan een samenvatting staan van het programma of je drukt op het Info knopje om meer informatie te krijgen.

Ik denk dat het een kwestie van gewenning is. Maar in mijn UPC tijdperk had ik last van langere zaptijden dan op mijn HTPC laugh

Mvg,

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen