Earthfinder Geplaatst: 31 augustus 2010 Geplaatst: 31 augustus 2010 @Niels: de MCE-guide optie haalt de epg-data van internet, die geeft bij mij vaak epg-problemen, waardoor de boel niet echt lekker meer werkt. Heb jij daar geen last van? HTPC-Software: LibreELEC 9HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3
lujo Geplaatst: 31 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 31 augustus 2010 Origineel bericht van: Niels Wagenaar Ja, het is voor sommige misschien een aanpassing van hun gewoontes. Maar uiteindelijk is de EPG juist bedoeld om je te voorzien van de informatie: "Wat wordt er nu uitgezonden?". Persoonlijk vind ik het fenomeen zappen nog uit de tijd dat er alleen analoge kabel was en dat men afhankelijk was van de TV/Radio gids. Overigens moet ik wel zeggen, dat de S660 een langzame lock heeft en dat het locken trager gaat dan bij mijn nieuwe TT S2-3650 CI of mijn oude Hauppauge NOVA-HD-S2 (icm DVBLink op Windows 7). Overigens kon ik mijn S660 bijna niet gebruiken met DVB Viewer Pro, na verloop van tijd voerde hij geen DiSEqC meer uit en lockte hij gewoon niet meer. Mvg, Niels Wagenaar Hoi Niels, Ik maak ook regelmatig gebruik van EPG en klik dan op iets wat ik wil kijken maar zappen blijft nog steeds "leuk" als je even niks te doen hebt. Mijn issue wat ik met die S660 heb is dus dat die icm TVSource 3.1 erg traag zapt. Zou jij willen beoordelen of dit aan TVSource of MediaCenter ligt? Zappen met TVSource 3.1 (ook eerdere versies): - lampje knippert, drie (3) keer en dat gaat dus zo: knipper (aan/uit), knipper(aan/uit), knipper (aan) dus bij derde keer blijft lapje aan staan en na 2 sec heb ik beeld. In totaal heeft het dus 6 seconden geduurd voordat ik beeld kreeg. Zappen met Windows 7 (Media Center zonder TVSource): - lampje knippert maar 1 keer en blijft aan en binnen 2 seconden heb ik beeld (FTA zender). In totaal heeft het dus ook 2 seconden geduurd voordat ik beeld kreeg. Zappen met DVB Viewer Pro: - Hetzelfde gedrag als bij Windows 7 (Media Center). Dit lijkt mij eerder een probleem van TVSource dan van TeVii S660.... Maar nu lees ik dus dat jij die S6600 ook erg traag vond zappen. Weet je misschien nog hoe vaak dat blauwe lampje bij jou knipperde voordat je beeld kreeg (lock)? "Overigens kon ik mijn S660 bijna niet gebruiken met DVB Viewer Pro, na verloop van tijd voerde hij geen DiSEqC meer uit en lockte hij gewoon niet meer." Wat bedoel je met "verloop van tijd"? Is dat als je HTPC paar uur in gebruik was of wanneer je S660 paar weken/maanden oud was? Het liefst wil ik eigenlijk een ander kaartje uitproberen voordat ik die TeVii S660 vervang dus als het bij iemand zou kunnen om zijn kaartje op mijn systeem uit te proberen zou ik dat erg op prijs stellen. Wat ik niet wil is om weer een ander kaartje te moeten kopen en tot ontdekking komen dat mijn zaptijden niet verbeterd zijn.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen