Edsat Geplaatst: 29 augustus 2010 Geplaatst: 29 augustus 2010 Hallo, Ik ben op zoek naar een spectrunm analyzer om zo te werk te gaan als Feedhunter. Nu zijn er een aantal kastjes op de markt waaronder de Clark Tech SPF2010. Geen idee of dit een goed aparaat is. Heeft iemand ervaring met deze satelliet meter?
Edsat Geplaatst: 29 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 29 augustus 2010 Hallo Sjaak, Kijk hier heb ik nog eens wat aan! Bedankt voor je bericht. Ik dacht al dat je niet zo heel erg kon inzoemen op de spectrum analyzer en als dat dus niet kan dan houd het op. Ik heb zelf ook een Nokia 9500 met dr. overvlow alleen daarmee kan ik geen spectrum zien? Wel handig als je ongeveer de frequentie weet dan zoekt de tuner zelf de FEC en symbol rate erbij. Verder ben ik in het bezit van een Vantage HD tuner die heb ik speciaal gekocht voor Blind scan. Maar dat duurt mij te lang voor de Feeds. (dan zijn ze meestal al voorbij) Er zijn meerdere merken zoals Trimax, Spaun, telemann etc. Ik ben wel benieuwd of iemand van deze Forum een spectrum analyzer heeft?
Drs. IJzerbout Geplaatst: 30 augustus 2010 Geplaatst: 30 augustus 2010 --DIT-- zou mijn keuze zijn....al is het alleen al voor de heb! "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
hvdh Geplaatst: 30 augustus 2010 Geplaatst: 30 augustus 2010 Wat Sjaak(k) al zei, om nieuwe feeds te vinden kan je beter een goede blindscan ontvanger nemen. Met een spectrum analyser kan je hooguit van een satelliet zien in welke frequentie-bereiken het zin heeft om te gaan blindscannen. En dan nog, op veel satellieten is er dataverkeer waar onze DVB-S(2) ontvangers helemaal niet op locken... Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.
vGnp Geplaatst: 30 augustus 2010 Geplaatst: 30 augustus 2010 Origineel bericht van: Drs. IJzerbout --DIT-- zou mijn keuze zijn....al is het alleen al voor de heb! Je loopt een modelletje achter, de 611 kan ook DVB-H en DVB-T meten De 609 is i.i.g. een meter waar ik hier en ook hier al eens van droomde... vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Tonskidutch Geplaatst: 30 augustus 2010 Geplaatst: 30 augustus 2010 5000 euro lijkt me een beetje overdreven voor die SPAROS 611 CA HD we hebben al bijna een decennium aan vragen / topics / berichten over de satelliet meters achter ons en er is altijd iemand die het voor een specifiek doel wilt gebruiken spectrum analyse voor feedhunting is eens een topic geweest bij D.Dish misschien vindt je daar nog meer info over die specifieke Clark Tech die jij bedoelt ciao Busy Line Rose Murphy
Drs. IJzerbout Geplaatst: 30 augustus 2010 Geplaatst: 30 augustus 2010 Citaat: Je loopt een modelletje achter, de 611 kan ook DVB-H en DVB-T meten Ohh...? Dan wil ik die...hehehe... Van dat fiethunten word ik nou niet echt zo warm. Eén of andere nieuwslezer of journalist die voor de kamera in zijn neus staat te peuteren..dat heb ik al vaak genoeg gezien. Maar zo´n meter, daar kick totaal ik op! "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
vGnp Geplaatst: 30 augustus 2010 Geplaatst: 30 augustus 2010 Origineel bericht van: Drs. IJzerbout Ohh...? Dan wil ik die...hehehe... Ik was DVB-C nog vergeten.. kan die ook vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
aaannk Geplaatst: 30 augustus 2010 Geplaatst: 30 augustus 2010 Hallo heren, Zit net op een Duitse site de Smart digimeter te bekijken, is kwa prijs niet echt extreem hoog in vergelijk met spaun, trimax etc., zit een schermpje (tv), spectrum analyzer, cn/dB etc. Is dat wat? Graag uw mening en/of van iemand die deze satmeter in gebruik heeft. Mvg Wiljo Timmerman
Edsat Geplaatst: 30 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2010 Die Spaun 609 of 611 is wel het neusje van de zalm. Maar ja ik blijf Hollander ;-) dus voor een dubbeltje op de eerste rang graag. Een echte spectrum analyzer is trouwens ook niet echt goedkoop. De Smart digimeter lijkt wel erg op de Trimax?!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen