Gast HomannL Geplaatst: 29 augustus 2010 Geplaatst: 29 augustus 2010 Beste mensen, heb hier het volgende probleem: wilde vanochtend een Quad-LNB (19,2) vervangen tegen een Dou-Quad-LNB (19,2 + 23,5). Maar helaas kon ik hem niet goed op het Feedhorn (koppelstuk) van m´n Hirschmann 80 cm schotel plaatsen. Nu zie ik, dat eer volgens de doos ervan een schotel van 60 cm aanbevolen staat, maar dat zou toch normaal niets uitmaken, toch ? De nieuwe LNB heefd trouwens de type CANP-DUO M2QD4P0 (Canal Digitaal). Heefd iemand anders ook nog een suggestie, welk ander schotelmerk ik voor de bovengenoemde DOU LNB ook nog zou kunnen nemen, want het feedhorn van de Hirschmannschotel is veel te breed. Ik zelf dat hierbij aan een Triax-schotel. Bij voorbaat dank. Groeten, Rens
ton2207 Geplaatst: 29 augustus 2010 Geplaatst: 29 augustus 2010 Deze duo LNB is gemaakt voor de Triax 64 cm schotel. Hij werkt ook in een grotere Triax (70/80) maar is dan niet optimaal. Ik heb hem zelf in een 'noname' schotel van 60 cm gehad en ook dat werkte goed. Wat niet beter wordt, blijft niet goed.
Gast HomannL Geplaatst: 29 augustus 2010 Geplaatst: 29 augustus 2010 dank voor je snelle reactie. Betekend dit, dat je dat de LNB dan op een 78 cm TDS Triax schotel niet zou passen ?
ton2207 Geplaatst: 29 augustus 2010 Geplaatst: 29 augustus 2010 Jawel, daar past hij wel op maar het is niet helemaal optimaal. Wat niet beter wordt, blijft niet goed.
Gast HomannL Geplaatst: 4 september 2010 Geplaatst: 4 september 2010 Oké bedankt voor het advies. Het werkt nu prima met een 78 cm triax icm. de Dou-LNB van CD. Heb nu aleen nog maar een vraag wat betrefd de zenders op freq. 11739 vert. (Geschiedenis 24,Holland Doc24,...) Heb het Familiepakket van CD en kan deze zenders niet ontvangen. Aangezien ik nog niet op HDTV geswitched ben, vroeg ik mij nu af, of het wellicht toch HD-zenders zijn. Heefd iemand voor mij hierop de juiste antwoord ?
Gerard 76 Geplaatst: 5 september 2010 Geplaatst: 5 september 2010 Deze kanalen worden in MPEG4 uitgezonden. MPEG 4 kan zowel SD als HD zijn. Jouw ontvanger kan alleen met MPEG2 overweg.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen