iemand Geplaatst: 29 augustus 2010 Geplaatst: 29 augustus 2010 Hallo, de TV geeft bij aanzetten geen beeld meer. Er is wel geluid. Wie heeft er een tip voor me ? Ook evt. schema is van harte welkom. gr. Erik
iemand Geplaatst: 29 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 29 augustus 2010 Op de power knop brandt het blauwe lampje. TL-buisjes gaan aan en blijven aan. Blauwe lampje knippert als ik de AB gebruik. Scherm gaat netjes UIT/AAN dmv de AB. Maar knop MENU geeft geen beeld. gr. Erik
iemand Geplaatst: 30 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2010 Moederbord is aan achterkant afneembaar. Zo op 1-e gezicht geen bolle elco's. Wel wat bruine prut op 1 printje, maar zo te zien niet uit 1 elco. Lijkt wel een componentenlijm, maar ik snap niet waarom Kzal een foto maken. gr. Erik
iemand Geplaatst: 2 september 2010 Auteur Geplaatst: 2 september 2010 Hier de foto. Kheb ff geen tijd om eea los te halen en te meten, maar dit lijkt me geen lekkende elco's gr. Erik
Moderator Matchless Geplaatst: 2 september 2010 Moderator Geplaatst: 2 september 2010 Die zijn zo lek als een mandje Vervangen en vooral niet vergeten om de print heeeeeeellll goed schoon te maken en de printbanen te meten want dat chemisch goedje is rotzooi wat blijft vreten aan het koper. Wat zit daar eigenlijk voor een chip onder? want het lijkt mij een audioversterker print. Hmm.. nog eens even goed gekeken en het hoeft toch geen vloeistof te zijn maar het lijkt er op dat de printbanen te heet zijn geweest. want je ziet vooral bij de via's dat ze zwart geblakerd zijn. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
focus103 Geplaatst: 2 september 2010 Geplaatst: 2 september 2010 Ik zou het printje eens los schroeven om de onderkant met de printsporen bekijken. Zo te zien is er wel wat warmte geproduceerd. SUC6 peter
iemand Geplaatst: 19 september 2010 Auteur Geplaatst: 19 september 2010 Aan de onderzijde is een smurrie opgegoten. Eea is nu zelfs los te trekken. Daar lijkt het niet in te zitten. K'blijf het frappant vinden dat ie wel luistert naar de commando's van de AB. Beeld is zwart, maar wel goed verlicht door de TL-buisjes. Het lijkt erop dat de voeding dan wel ok is. Wie ken een methode om in het service-menu te komen Of bv een fabrieks-reset te kunnen geven. gr. Erik
iemand Geplaatst: 23 september 2010 Auteur Geplaatst: 23 september 2010 Ik heb alle elco's v/h printe losgenomen en nagemeten; alle elco's zijn goed. Wie heeft een tip waar ik nu verder kan zoeken. En .... wie heeft een schema voor me. gr. Erik
iemand Geplaatst: 26 september 2010 Auteur Geplaatst: 26 september 2010 Als ik op 1 van de beide Scart-connectoren een dvd-speler aansluit hoor ik wel de muziek, maar geen beeld ;-((. Het detecteren van een extern signaal en omschakelaar daar naar gaat dus goed. Ook het volume is met de afstandbediening harder/zachter en uit te zetten. Aangezien ik ook geen MENU krijg, moet het defect dus zeer waarschijnlijk in het "weergeven van het beeld" zitten. Iemand anders een tip om verder te zoeken ? gr. Erik
boarder Geplaatst: 26 september 2010 Geplaatst: 26 september 2010 Origineel bericht van: iemand Ik heb alle elco's v/h printe losgenomen en nagemeten; alle elco's zijn goed. Wie heeft een tip waar ik nu verder kan zoeken. En .... wie heeft een schema voor me. Hoe heb je de elcos nagemeten?? Met een gewone ohmmeter gaat dit niet. Indien elcos goed meten, kunnen ze nog slecht zijn.
iemand Geplaatst: 27 september 2010 Auteur Geplaatst: 27 september 2010 met een capaciteitsmeter die ook "grote" elco's kan meten ! gr. Erik
satmate Geplaatst: 28 september 2010 Geplaatst: 28 september 2010 als je elco's wilt meten,is het volgende belangrijk: - is er kortsluiting?,. nameten met een ohm/weerstand meter. - is de ESR nog goed?,. nameten met een ESR meter. - is de capaciteit goed?,.nameten met een capaciteitsmeter. - is de elco mechanisch ok?,dus niet opgeblazen,gescheurd of vervormd.
iemand Geplaatst: 30 september 2010 Auteur Geplaatst: 30 september 2010 TV helemaal los gehad. Alle printen bekeken en nergens sporen van "te warm" geworden componenten. Wie heeft er nog een tip. gr. Erik
Steve Geplaatst: 30 september 2010 Geplaatst: 30 september 2010 het lijkt me een NEC model. staan er geen nummers of letters op de print ??
iemand Geplaatst: 1 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 1 oktober 2010 Main board is een HUMAX HEMI-EMEA Main B/D REV 1.0 Screen adapter board 320W2C4LV1.4 LCD-Screen Samsung LTA320W2-L03 Hoogspannings-inverterboard KLS-320VE-J gr. Erik
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen