SnijdeA Geplaatst: 30 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2010 Hmm, raar, dat doet ie hier niet, ik moest het bestand aanwijzen. Wat heb jij aan je fstab toegevoegd ? Herstel ... de DVD player doet dat idd wel. Hmm, es zien. Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
SnijdeA Geplaatst: 30 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2010 Ik heb nog een ander voorbeeld gevonden, zonder het deel "rsize=32768,wsize=32768", dat heb ik ook geprobeerd en dat werkt :-) Allen bedankt. Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
Catastrofus Geplaatst: 30 augustus 2010 Geplaatst: 30 augustus 2010 Er bestaat hier op dit forum een hele discussie over hickup's icm een nfs/nas. Dit is voor 99% gefixed in PLi, niet voor iedereen maar wel voor mij toendertijd. Een workaround is het gebruik van cifs ipv nfs. Maar voor mij werkt nfs icm met 8000's en een Synology nas al tijden uitstekend 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
SnijdeA Geplaatst: 30 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2010 Thnx. Wat zou de regel moeten zijn bij gebruik van cifs ? Ik heb nu dit : 1.2.3.4:/volume1/Tvix /media/net nfs rw,soft,nolock 0 0 Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
Catastrofus Geplaatst: 30 augustus 2010 Geplaatst: 30 augustus 2010 Als het goed werkt dan laat je het gewoon zo. Als je de rsize/wsize weglaat dan bepaalt je 8000 wat goed voor je is. Als je de cifs regel in de fstab wilt weten zal je even op zoek moeten naar het topic hierover, ik weet het niet meer omdat ik al maanden nfs gebruik en geen behoefte aan cifs heb. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
SnijdeA Geplaatst: 30 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2010 Thnx Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
SnijdeA Geplaatst: 30 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2010 Kleine toevoeging ... ik heb iets over het hoofd gezien. In de Gemini2 5.0 image kun je middels BlueButton/Settings/Automount ook je NAS (en meer) toevoegen. Dat werkt rete-simpel ;-) Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
bigtwin Geplaatst: 31 augustus 2010 Geplaatst: 31 augustus 2010 Origineel bericht van: Catastrofus Dan zou je iets krijgen zoals: 1.2.3.4:/volume1/<de sharenaam die je op je Synology hebt gemaakt> /media/hdd nfs rw,soft,udp,nolock,rsize=32768,wsize=32768 0 0 In jou geval moet je geen /media/hdd gebruiken maar bijv /media/net omdat je er al een schijf in hebt zitten. Als je nfs gebruikt, zou ik de rsize en wsize weglaten, en udp vervangen door tcp. Verder geen cifs gebruiken als je nfs kunt gebruiken. Dit allemaal om de max performance uit je verbinding te halen. ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
Tonskidutch Geplaatst: 31 augustus 2010 Geplaatst: 31 augustus 2010 er zijn Nassies die enkel het NFSV3 afhandelen er zijn ook Nassies die middels een update vd firmware op NFSV4 komen (zijn wel echt heel nieuwe modellen atom intel based) (effe in de gaten houden) want wat de NFSclient aankan op je dreambox, is meestal enkel V3 de versie3 communiceert tijdens aanbinden (dus mounten) zodanig met de NFSserver dat er nagenoeg geen andere opties gedaan hoeven worden, zoals bigtwin terecht schrijft. als je met minimum opties aanbindt zie je na een telnet >mount< commando HOE de client is verbonden met de server: zelf het oude "soft" in de mountregel wordt overruled, en maar goed ook als je NAS 24:7 draait. Code: BM750 login: rootPassword: root@BM750:~# mountrootfs on / type rootfs (rw)/dev/root on / type jffs2 (rw)proc on /proc type proc (rw)sysfs on /sys type sysfs (rw)udev on /dev type tmpfs (rw)devpts on /dev/pts type devpts (rw)usbdevfs on /proc/bus/usb type usbfs (rw)/dev/mtdblock2 on /boot type jffs2 (ro)tmpfs on /var type tmpfs (rw)tmpfs on /tmp type tmpfs (rw)tmpfs on /dev/shm type tmpfs (rw)10.0.0.100:/Public on /media/hdd type nfs (rw,vers=3,rsize=8192,wsize=8192,hard,nolock,proto=tcp,timeo=70,retrans=3,sec=sys,addr=10.0.0.100)root@BM750:~# een en ander is per NAS verschillend en kun je niet als "blanket solution" voor zeker aannemen enkel dat UDP of TCP komt steeds meer naar voren als zinvolle toevoeging proto=tcp zal na testen het meest zinvolle zijn naast: rw,nolock fstab: laatste regel> 1.2.3.4:/Volume1/<share> /media/net/ nfs rw,nolock,proto=tcp 0 0 maar dan moet je niet ook nog andere mounts hebben gemaakt en zeker geen automount (ik heb overigens de automount bewust uitgeschakeld daar ik geen andere media in de receiver stop) m.a.w. ga je over op fstab procedure voor fixed mounts, haal alle andere eerst weg... en herstart voor je de fstab bewerkt... alsmede herstart nadat je de fstab hebt bewerkt. ciao Good Morning Heartache Laura Fygi, Toots Thielemans
SnijdeA Geplaatst: 31 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 31 augustus 2010 Origineel bericht van: bigtwin Origineel bericht van: Catastrofus Dan zou je iets krijgen zoals: 1.2.3.4:/volume1/<de sharenaam die je op je Synology hebt gemaakt> /media/hdd nfs rw,soft,udp,nolock,rsize=32768,wsize=32768 0 0 In jou geval moet je geen /media/hdd gebruiken maar bijv /media/net omdat je er al een schijf in hebt zitten. Als je nfs gebruikt, zou ik de rsize en wsize weglaten, en udp vervangen door tcp. Verder geen cifs gebruiken als je nfs kunt gebruiken. Dit allemaal om de max performance uit je verbinding te halen. Ik heb beiden toegevoegd, NAS en CIFS, werkt allebei goed. Ik ga er wel mee spelen, es zien of er verschil is. UDP heb ik inderdaad vervangen door TCP en de sizes weg gehaald. Thnx. Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
SnijdeA Geplaatst: 31 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 31 augustus 2010 Origineel bericht van: Tonskidutch er zijn Nassies die enkel het NFSV3 afhandelener zijn ook Nassies die middels een update vd firmware op NFSV4 komen (zijn wel echt heel nieuwe modellen atom intel based)(effe in de gaten houden)want wat de NFSclient aankan op je dreambox, is meestal enkel V3de versie3 communiceert tijdens aanbinden (dus mounten) zodanig met de NFSserver dat er nagenoeg geen andere opties gedaan hoeven worden, zoals bigtwin terecht schrijft.als je met minimum opties aanbindt zie je na een telnet >mount< commando HOE de client is verbonden met de server: zelf het oude "soft" in de mountregel wordt overruled, en maar goed ook als je NAS 24:7 draait. Code: BM750 login: rootPassword: root@BM750:~# mountrootfs on / type rootfs (rw)/dev/root on / type jffs2 (rw)proc on /proc type proc (rw)sysfs on /sys type sysfs (rw)udev on /dev type tmpfs (rw)devpts on /dev/pts type devpts (rw)usbdevfs on /proc/bus/usb type usbfs (rw)/dev/mtdblock2 on /boot type jffs2 (ro)tmpfs on /var type tmpfs (rw)tmpfs on /tmp type tmpfs (rw)tmpfs on /dev/shm type tmpfs (rw)10.0.0.100:/Public on /media/hdd type nfs (rw,vers=3,rsize=8192,wsize=8192,hard,nolock,proto=tcp,timeo=70,retrans=3,sec=sys,addr=10.0.0.100)root@BM750:~# een en ander is per NAS verschillend en kun je niet als "blanket solution" voor zeker aannemenenkel dat UDP of TCP komt steeds meer naar voren als zinvolle toevoegingproto=tcp zal na testen het meest zinvolle zijn naast:rw,nolockfstab:laatste regel>1.2.3.4:/Volume1/<share> /media/net/ nfs rw,nolock,proto=tcp 0 0maar dan moet je niet ook nog andere mounts hebben gemaakten zeker geen automount(ik heb overigens de automount bewust uitgeschakeld daar ik geen andere media in de receiver stop)m.a.w. ga je over op fstab procedure voor fixed mounts, haal alle andere eerst weg... en herstart voor je de fstab bewerkt... alsmede herstart nadat je de fstab hebt bewerkt.ciao Thnx.Ik heb het nu in het menu gedaan.1 x NFS naar mijn NAS.1 x CIFS naar mijn server.1 x CIFS naar mijn PC.Gaat prima ;-) Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
bigtwin Geplaatst: 31 augustus 2010 Geplaatst: 31 augustus 2010 Voor mijn interesse, laat nu een de output van het mount commando zien... ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
SnijdeA Geplaatst: 31 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 31 augustus 2010 /dev/root on / type jffs2 (rw) proc on /proc type proc (rw) sysfs on /sys type sysfs (rw) udev on /dev type tmpfs (rw) devpts on /dev/pts type devpts (rw) usbfs on /proc/bus/usb type usbfs (rw) /dev/mtdblock2 on /boot type jffs2 (ro) tmpfs on /var type tmpfs (rw) tmpfs on /tmp type tmpfs (rw) /dev/sda1 on /media/hdd type ext3 (rw,data=ordered) automount(pid19760) on /autofs type autofs (rw,fd=6,pgrp=19760,timeout=1,minprot o=2,maxproto=4,indirect) automount(pid19807) on /media/net type autofs (rw,fd=6,pgrp=19807,timeout=1,minp roto=2,maxproto=4,indirect) Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
Tonskidutch Geplaatst: 1 september 2010 Geplaatst: 1 september 2010 automount(pid19807) on /media/net type autofs (rw,fd=6,pgrp=19807,timeout=1,minp roto=2,maxproto=4,indirect) is nu juist wat ik bedoelde, daar gebruikt gemini het automount principe en de timeout is 1 dat zal in bepaalde situaties minder prettig zijn voor je server en pc is dat prima, daar die wel eens uitgeschakeld zijn, maar voor je NAS die 24:7 draait is dat eerder vervelend daar het een zinloze omweg is die eerder problemen levert dan voordeel (timeout dm en standby hdd NAS kan ook nog fout gaan) bovendien weet je nu nog niet hoe de client en server de verbinding afgehandeld hebben maar werkt natuurlijk / daar ging het om stel je hebt tijd en zijn, dan zou ik je adviseren toch eens die laatste automount uit te zetten en het toch per fstab te regelen. ciao Good Morning Heartache Laura Fygi, Toots Thielemans
SnijdeA Geplaatst: 1 september 2010 Auteur Geplaatst: 1 september 2010 Origineel bericht van: Tonskidutch voor je server en pc is dat prima, daar die wel eens uitgeschakeld zijn, maar voor je NAS die 24:7 draait is dat eerder vervelend NAS, PC en Server draaien allemaal 24x7 ... okay PC en Server moeten maandelijks gepatcht worden ;-) Origineel bericht van: Tonskidutch stel je hebt tijd en zijn, dan zou ik je adviseren toch eens die laatste automount uit te zetten en het toch per fstab te regelen. Heb ik gedaan, werkt ook goed :-) Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen