Tonskidutch Geplaatst: 1 september 2010 Geplaatst: 1 september 2010 mooi, dan kun je zelf kiezen wat je bevalt. achtergrond van mijn uitspraak inzake automount: je zult echter verstelt staan van het aantal problemen inzake de functionaliteit mbt automount -tijd dat het duurt om recording lijst opbouwen (met spinner) -in bepaalde gevallen is na standby de automount weg -in bepaalde gevallen is meervoudige recordings maaken per timer onmogelijk -automounts van verschillende aart fstype NFS + CIFS/samba storen mekaar etc etc als je eens zoekt (bij een iets groter forum) zoals IHAD hoeveel mensen issues ontdekt hebben het gemini-team zelf gaat natuurlijk prat op dit principe, maar er zijn erg veel leden die ook ontwikkelen aan dreambox die dit automount verafschuwen... ciao Good Morning Heartache Laura Fygi, Toots Thielemans
SnijdeA Geplaatst: 1 september 2010 Auteur Geplaatst: 1 september 2010 Origineel bericht van: Tonskidutch mooi, dan kun je zelf kiezen wat je bevalt. achtergrond van mijn uitspraak inzake automount: je zult echter verstelt staan van het aantal problemen inzake de functionaliteit mbt automount -tijd dat het duurt om recording lijst opbouwen (met spinner) -in bepaalde gevallen is na standby de automount weg -in bepaalde gevallen is meervoudige recordings maaken per timer onmogelijk -automounts van verschillende aart fstype NFS + CIFS/samba storen mekaar etc etc als je eens zoekt (bij een iets groter forum) zoals IHAD hoeveel mensen issues ontdekt hebben het gemini-team zelf gaat natuurlijk prat op dit principe, maar er zijn erg veel leden die ook ontwikkelen aan dreambox die dit automount verafschuwen... ciao Ik snap je punten en zie dat er issues zijn bij het opnemen op NAS, maar dat doe ik niet. Ik neem op en ik timeshift op de lokale harddisk, ik speel via het LAN alleen films af die al op de NAS staan. ISO's en VIDEO_TS gaan prima, andere formaten doe ik met mijn Tvix. Wat niet betekent dat ik geen problemen hoef te verwachten natuurlijk, mocht er wat zijn, dan meld ik dat hier wel, ter lering ende vermaek. Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
SnijdeA Geplaatst: 3 september 2010 Auteur Geplaatst: 3 september 2010 Origineel bericht van: Tonskidutch stel je hebt tijd en zijn, dan zou ik je adviseren toch eens die laatste automount uit te zetten en het toch per fstab te regelen. ciao Ben ik aan begonnen en dat lukt aardig. Als ik dit toevoeg : 1.2.3.4:/volume1/Tvix /media/net nfs rw,soft,nolock 0 0 dan kan ik in DVD Player browsen naar "List of storage devices", dan staat daar "Network Mount" en daar vind ik mijn NAS. Als ik dat niet doe, maar dit toevoeg : //1.2.3.5/tvix /media/net cifs ro,username=x,password=x 0 0 dan kan ik in DVD Player browsen naar "List of storage devices", dan staat daar "Network Mount" en daar vind ik mijn PC. Handig ... maar ik wil ze er natuurlijk beiden in hebben, en dat gaat zo niet. Hoe kan ik die tweede regel zo toevoegen dat ik in DVD Player browse naar "List of storage devices", en dat ik daar MijnPC vind met daarin de inhoud van mijn PC ? Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
Tonskidutch Geplaatst: 3 september 2010 Geplaatst: 3 september 2010 1.2.3.4:/volume1/<shareNAS> /media/net nfs rw,soft,nolock 0 0 1.2.3.5:/<sharePC> /media/cifs cifs ro,username=x,password=x 0 0 maakt eigenlijk niet zoveel uit, qua naam van de link maar zoals ik al schreef zou ik enkel de NAS in fstab opnemen dus regel 2 niet doen die liever zoals je al had in automount laten, wegens het feit dat die wel eens uit is en dan zou je dreambox bij een reboot heel lang bezig zijn met booten bij de players kun je altijd naar bovenliggende mappen klikken en dus ook andere locatie gebruiken ciao Good Morning Heartache Laura Fygi, Toots Thielemans
SnijdeA Geplaatst: 3 september 2010 Auteur Geplaatst: 3 september 2010 Nee, dan komen ze onder media te staan, maar ik wil ze beiden graag onder "List of storage devices". Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
Tonskidutch Geplaatst: 3 september 2010 Geplaatst: 3 september 2010 dat zou ook moeten kunnen, maar zo'n geweldenaar met de "devs" en links ben ik helaas nog niet. succes ermee Good Morning Heartache Laura Fygi, Toots Thielemans
SnijdeA Geplaatst: 3 september 2010 Auteur Geplaatst: 3 september 2010 Origineel bericht van: Tonskidutch 1.2.3.4:/volume1/<shareNAS> /media/net nfs rw,soft,nolock 0 0 1.2.3.5:/<sharePC> /media/cifs cifs ro,username=x,password=x 0 0 maakt eigenlijk niet zoveel uit, qua naam van de link maar zoals ik al schreef zou ik enkel de NAS in fstab opnemen dus regel 2 niet doen die liever zoals je al had in automount laten, wegens het feit dat die wel eens uit is en dan zou je dreambox bij een reboot heel lang bezig zijn met booten bij de players kun je altijd naar bovenliggende mappen klikken en dus ook andere locatie gebruiken ciao Ik heb een regel toegevoegd om een mount naar een virtuele machine aan te maken, deze werkt, en zelfs als ik die VM reboot, werkt de mount na het booten nog steeds. Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen