Ga naar inhoud


Instellingen Tuner config met EMP switch P.164-IW


FrankieV

Aanbevolen berichten

He, Ventura,

 

Hartstikke bedankt,

Het wordt weer beter weer nu, dus ik kan het dak weer op.

Het is geen kwestie van geen geduld, maar het is een schuin dak waar ik op moet gaan zitten. Dat is toch iets anders dan een plat dak. crazy

 

Toch even een paar vraagjes,

 

1. Bij het fine-tunen van Astra 1, "Stel nu de schotel af tot u de maximale "irritante" piep weer hoort" zijn dit alle 3 de richtingen: Elevation, Azimuth en de Scew van de schotel? Of laat ik de Scew op de vaste stand van -10,8, en tune alleen de Elevation en Azimuth?

 

2. "En nu hoeft u alleen de LNB voor de astra 2,3 en hotbird afstellen door de LNB houder van de Visiosat Big Bisat naar links of naar rechts te schuiven" Wat ik heb begrepen, als de schotel een Scew heeft kunnen de lnb's gewoon haaks tov. de rail blijven staan. Of moet ik nu ook nog de skew per lnb fine-tunen?

 

De rest is duidelijk smile

 

Frank

Xtrend ET-10000 (1TB HD & Open PLi 4.0) --> 2x Max Digital XP1000 (Open PLi 4.0) --> EMP MS17/8PIU-6 V10 --> Visiosat Big Bisat met 4 Quad Alps lnb's (Astra 1,2,3,Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: FrankieV
1. Bij het fine-tunen van Astra 1, "Stel nu de schotel af tot u de maximale "irritante" piep weer hoort" zijn dit alle 3 de richtingen: Elevation, Azimuth en de Scew van de schotel? Of laat ik de Scew op de vaste stand van -10,8, en tune alleen de Elevation en Azimuth?


Als de mast waar de schotel aanhangt 100% waterpas staat. Dan volstaat de skew van de schotel van -10,8. U hoeft alleen elevation en azimuth aan te passen voor maximale haalbare signaal.

Origineel bericht van: FrankieV
2. "En nu hoeft u alleen de LNB voor de astra 2,3 en hotbird afstellen door de LNB houder van de Visiosat Big Bisat naar links of naar rechts te schuiven" Wat ik heb begrepen, als de schotel een Scew heeft kunnen de lnb's gewoon haaks tov. de rail blijven staan. Of moet ik nu ook nog de skew per lnb fine-tunen?


In uw situatie is het best om de LNBs haaks te zetten. Als er toch problemen zijn. Dan de skew van LNB verdraaien. Het fine-tunen van de skew per LNB kan alleen gedaan worden met behulp van een professionele satelliet meter. Zo kan men optimaal de SNR en BER afstellen. Zie deze foto die ik ooit heb gemaakt.
img0067qr2.th.jpg
Link naar reactie
Delen op andere sites

bij signaalzoeker gebruik gewoon eens voorafingestelde settings.

 

je gaat op je afstemmen : transponder handmatig afstemmen staan en pijltje naar rechts/links.

kies dan gewoon voorafingestelde (of zoiets)

 

dan ben je zeker dat je de goed transponders/data zet per sat.

 

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Origineel bericht van: roymo
Op het plaatje zie ik tussen SNR en BER AGC staan. Ik neem aan dat dit de fijnafstemming is.

Nee, AGC = Automatic Gain Control, een interne regeling in de ontvanger die ervoor zorgt dat (te) sterke signalen ietsjes zwakker worden verwerkt en dat zwakke signalen iets worden versterkt.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...