Ga naar inhoud


[Overig] Thomson TS4H en regionale zenders ontvangen


Gast sissi

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

 

Ik wil graag weten hoe ik met de Thomson TS4H en een duo LNB de regionale zenders binnen kan halen van Canal Digitaal. Heb inmiddels de Thomson geupgrade naar sw 59 (zou geschikt moeten zijn). Heb de Thomson receiver aangeprikt op de satelliet (verder niets ,dus touwtje touwtje) want eerst stond er een andere (poolse receiver). Hoe kan ik installeren ??(vraag 1)

 

 

vraag2

Verder wil ik graag weten welke receivers er zijn die ook in Hongarije te koop zijn, zodat ik niet meer afhankelijk ben van de goedgekeurde CD receiver en gelijk ook hoe kan ik meerdere zenders ontvangen anders dan CD, dus vrije zenders. Heb dit nog nooit gedaan, had hier een installateur die dit voor me deed. Dus ben nog een beginner hiermee.

 

Heel hartelijk dank alvast voor de hulp

Sissi

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zodra je met de Thomson via Menu 5, 6 de optie Snel kanalen inlezen kiest komen alle zenders automatisch op volgorde te staan en zitten er ook automatisch de regionale zenders in de lijst.

Je moet natuurlijk wel een DuoLNB gebruiken om ook ontvangst van 23,5 graden oost te krijgen. De regionale zenders zitten namelijk op Astra 3.

 

2. Kijk eens in dit forum, er zijn hier tal van alternatieve ontvangers besproken die geschikt zijn voor Canaldigitaal ontvangst. En hiermee kun je volledig zelf beslissen welke satellieten en kanalen je in de zenderlijst wilt inladen.

Maar ook met de Thomson kun je gerust een hele hoop vrije kanalen bekijken, enige voorwaarde is wel dat je de Canaldigitaal kaart in de ontvanger hebt zitten. Maar in de fastscan-lijst van Canaldigitaal zitten tegenwoordig ook het overgrote deel van vrije zenders van vier satellieten, te weten Astra1, Hotbird, Astra3 en Astra2.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...