Ga naar inhoud

Blokvorming beeld bij regen, LNB verzopen?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Zodra het ook maar even begint te regenen is mijn ontvangt bijna 0. Het beeld begint veel groene blokjes te vertonen en het beeld hangt veel. En dan praat ik nog niet eens over een onweersbuitje waarbij ik het wel gewend ben.

Mijn LNB kop zit er nu zo'n jaartje of 6 op de schotel. Kan het zijn dat deze dingen na een aantal jaar niet meer waterdicht zijn?

Kent iemand deze storing? Wat kan ik hier aan doen?

LNB vervangen??, Zo'n parapluutje boven de LNB maken??

Alvast bedankt voor tips want de vrouw des huizes wordt al steeds chagarijniger naar mate het meer regent crazy

Dreambox 8000 [2x Sat + 1x DVB-CT / openPli 4.0 / CCCam 2.3.0] / disecq / inverto twin lnb / triax 78cm  ||  Dreambox DM500HD [DVB-C / openPli 3.0 / CCCam 2.3.0]

Geplaatst:

elk jaar eens boven kijken en liefst je coax + f-connector nieuw snijden

water indringen kan zeker die problemen oproepen...

garantie is max 5 jaar bij bepaalde merk lnb's dus tja na 6 jaar.

ciao

Pabadam

Yonderboi

Geplaatst:

Aansluitingen aan de lnb controleren waarschijnlijk water in de verbindingen eventueel nieuwe aansluiting maken.

Tonskidutch was me voor. Is denk ik de oplossing.

Geplaatst:

Dank!! Vanavond maar gelijk ff de ladder tegen de muur zetten en de aansluitingen opnieuw maken. En als dat niet helpt de LNB vervangen frown

Dreambox 8000 [2x Sat + 1x DVB-CT / openPli 4.0 / CCCam 2.3.0] / disecq / inverto twin lnb / triax 78cm  ||  Dreambox DM500HD [DVB-C / openPli 3.0 / CCCam 2.3.0]

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen