Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: ceesv
Ergens zal je toch moeten beginnen met het aanbieden van content.

Ja, maar of simulcast-achtige zenders de goede weg is betwijfel ik. Brava zou veel meer de morele verplichting hebben om daadwerkelijk met 3D content op de proppen te komen als de zender alleen on air zou (mogen) zijn tijdens echte 3D content.

• Moderator
Geplaatst:

Tja, dan kom je weer op het kip en ei verhaal, wat was er eerst.

Wanneer Brava uitsluitend 3D originated programma's mag uitzenden, zijn we na een week zonder programma, of het wordt zo'n demo zender met een rondloper van 2 uur.

En wanneer er geen aanbod is, koopt niemand een 3D TV.

Bij kleurentv was er in het eerste jaar ook maar een uitzending per dag in kleur.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: ceesv
Tja, dan kom je weer op het kip en ei verhaal, wat was er eerst.

Wanneer Brava uitsluitend 3D originated programma's mag uitzenden, zijn we na een week zonder programma, of het wordt zo'n demo zender met een rondloper van 2 uur.

En wanneer er geen aanbod is, koopt niemand een 3D TV.

Bij kleurentv was er in het eerste jaar ook maar een uitzending per dag in kleur.

Natuurlijk is het een kwestie van vraag en aanbod, maar zoals iedereen wel weet is HDTV nog niet eens volledig uitgerold en begint 3D al. Je hebt altijd wel een overlap in nieuwe technieken maar ik vind dat HD nog veel beter benut zou kunnen worden door meer native HD aan te bieden.

Het upscalen is leuk maar een halfbakken oplossing.
Idem voor 2D naar 3D converteren.
Als men serieus werk wil maken van 3D moet er gewoon vanaf het begin een redelijk aanbod zijn. Geen 100%, dat lukt niet maar zeker wel 50% van de uitzendingen.

Het lijkt erop dat aanbieders niet van eerder gemaakte fouten hebben geleerd. Je ziet dat bij de overgang van zwart/wit naar kleur, van 4:3 naar breedbeeld, en nu weer van breedbeeld naar HD en 3D. De geschiedenis herhaalt zich.
Geplaatst:

Er wordt wel ineens ontzettend veel reclame gemaakt, met name door panasonic, meestal een teken van een nieuw stadium, net zoals bij IPTV van KPN, het was er al een paar jaar maar ineens wordt het breed uitgezet.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:
Origineel bericht van: Neptunus
Er wordt wel ineens ontzettend veel reclame gemaakt, met name door panasonic, meestal een teken van een nieuw stadium, net zoals bij IPTV van KPN, het was er al een paar jaar maar ineens wordt het breed uitgezet.

toch kan ik het mij niet voorstellen dat dit een succes wordt zolang je verplicht wordt om met een bril moet kijken.

in een winkel heb ik wel eens gekeken met een bril, maar vond het echt niets zo'n bril op.
Geplaatst:

Ik denk ook dat 3D pas een succes gaat worden als de tv's die zonder bril 3D laten zien, gemeengoed zijn geworden.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Geplaatst:

Buiten dat......... Als een van je ogen veel meer dominant is dan de andere en daardoor beter ziet, valt het 3 D beeld met 3 D bril in duigen. Het beste zou zijn zonder bril op de TV Desnoods met een oog.

Homecast s9000  :mad:  in plaats daarvan  2x VU+ Solo2 met Open PLI 6.2. Loopt fantastisch! :D

Geplaatst:

Ik kijk hier Brava 3D op een HD-ready tv zónder bril, en hier heb ik een geweldig goed 3D effect.....

.....na een uurtje doen mijn oogspieren wel een beetje pijn, van het scheelkijken....

PS werkt wel, door scheel te kijken kun je met wat oefening de twee beeldhelften over elkaar leggen en dan zie je echt 3D zonder brilletje.

• Moderator
Geplaatst:

Voor iemand met een dominant oog zal het geen verschil maken voor zijn of haar 3D perceptie, wanneer hij naar een 3D TV kijkt.

Het kijk defect blijft hetzelfde.

Daaraan verandert een 3D bril niets.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: hulkman

.....na een uurtje doen mijn oogspieren wel een beetje pijn, van het scheelkijken....

Ben je niet bang dat je er op een gegeven moment zo uit gaat zien? smile

marty-feldman1.jpg
Geplaatst:
Citaat:

PS werkt wel, door scheel te kijken kun je met wat oefening de twee beeldhelften over elkaar leggen en dan zie je echt 3D zonder brilletje.

Dan wordt het tijd voor een schele HDTV zodat je niet meer scheel hoeft te kijken om 3D te kunnen zien. Inderdaad dit truukje lukt wel om met verkeerde aspect ratio toch 3D effect te kunnen zien. Maar comfortabel is het echt niet.
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen