Ga naar inhoud


goede oplossing regen


Gast rahayu

Aanbevolen berichten


  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: Neptunus
Een oplossing zou welkom zijn hoor, vandaag weer uitval gehad terwijl toch alles nauwkeurig staat afgesteld, het zijn dan ook fikse buien, en weer een opname van een film deels onderbroken, bah!

Nee bij Ziggo heb je daar geen last van :D


Wij hebben geen Ziggo Sjaak, ik woon in een UPC gebied met beperkte mogelijkheden. Ik heb wel Digitenne in de Dreambox en kan dus opnames maken maar de bewuste film was in HD.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

De grote vraag is nu: kan worden vastgesteld dat je met een paraprot of soortgelijke oplossingen meer regen reserve hebt?

 

Indien ja, waarom zit er dan niet zo'n plastic schermpje bij de levering van de schotel?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
De grote vraag is nu: kan worden vastgesteld dat je met een paraprot of soortgelijke oplossingen meer regen reserve hebt?

Indien ja, waarom zit er dan niet zo'n plastic schermpje bij de levering van de schotel?


Ja, zeker weten (goed te merken als je net of net niet genoeg signaal hebt)
En waarom ie er niet bij zit is gewoon omdat als je ze los verkoopt er veel meer aan te verdienen valt.(en je spaart op je produktiekosten, minder gebruiken = meer verdienen)

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

deze topic ging over deze schaal en ik moet echt zeggen werkt perfect voor 2euro.allemaal blabla verhalen kapje hier paraprot daar en singaal dit. dit werk gewoon super en alle hd loepzuiver ook bij zeer zware regen. ik adviseer dit echt voor iedereen.heb nu meer dan een jaar ervaring ermee en veel mensen hebben dit ook gedaan en zijn er super tevreden mee. wilde ik even kwijt.

 

groetjes rahayu

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattaz
Origineel bericht van: Gerard 76

Volgens mij ben ik er één vergeten... blush

@Gerard76,

Ik denk dat ik er twee mis.

Mocht men echter meer foto's van de paraprot willen zien dan hoor ik het wel denk ik :D

Met vriendelijke groeten wink

sattaz

vwala:
http://thereifixedit.files.wordpress.com/2010/03/129115519616497253.jpg loldev.gif

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattaz

@rahayu,

Hoe vaak in 1 jaar tijd heb je uitval gehad?

Origineel bericht van: rahayu
...allemaal blabla verhalen kapje hier paraprot daar en singaal dit.


@rahaya,

Wat zijn jouw argumenten waarom het blabla is en/of heb je ervaring (gehad) met een paraprot?

Tevens ben ik benieuwd naar het antwoord op mijn nog onbeantwoord gebleven vraag
hoe vaak jij in 1 jaar tijduitval hebt gehad.
Met mijn 120 cm. schotel heb ik toch wel enkele keren per jaar beelduitval, vooral bij onweer.
Zelfs nog grotere schotels van kabelboer UPC ontvangen dan onvoldoende signaal.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi

heb nooit geen uitval gehad met deze schaal erom heen.

dat is gewoon echt waar hoor.verder bedoelde ik het niet verkeert hoor met blabla enz,maar hoopte met dit ideetje mensen te helpen maar het word lekker afgekraakt dat ik dacht dan blijven jullie je toch lekker irriteren als het regent of onweer.verder hele goede vrienden hoor en ik wil niemand op zijn tenen trappen want ik vind dit echt het beste forum van internet.

 

groetjes rahayu

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Wat een amusante thread is dit! Dus als ik het nu goed begrijp, rahayu, gaat die grote donkere wolk die daar ergens tussen mijn schotel en de satelliet hangt vanzelf een stapje opzij als ik een kapje boven mijn lnb hang? Dat is namelijk de wolk die het probleem veroorzaakt.

 

Ook ik heb hier soms uitval als het helemaal (nog) niet eens regent. Enige remedie is mijns inziens een grotere schotel en zelfs dat geeft geen garantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

geloof het of niet maar ik heb met een "kap" te maken al langer beeld kunnen houden op nilesat op 7W (gewoon doordat er geen druppels kwamen op mijn lnb) uiteraard helpt deze oplossing totaal niet bij hevige regenval.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Dus als ik het nu goed begrijp

Je begrijpt het niet goed.
Die kap die halfgebogen boven de LNC vastgemaakt is, dient ervoor om regendruppels en sneeuw te verhinderen op de LNC dop te gaan zitten.
Als de LNC dop vol met druppels of sneeuw zit is dit wel degelijk zinvol.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...