Ga naar inhoud


goede oplossing regen


Gast rahayu

Aanbevolen berichten

Correct Ijzerbout. Ik heb een multytene single en ook hier komt het bij fijne miezer regen voor dat de kop die enigzins schuin staat "volloopt" met fijne waterdruppeltjes.

Ik kan echter zo ff naar buitenstappen, doekje erover en het is weer klaar.

 

Met sneeuw gebeurt er ook zoiets. Dan heeft die kap weldegelijk zin. En icm een multytenne helemaal.

Onze vorige schotel is ook wel eens het blad voor 3/4 volgesneeuwd. Moest je ook ff naar buiten om te vegen.

 

Beste maar om het geheel (schotel + kop) van een afdak van plastic te voorzien.

 

Die paar keer dat dit voorkomt ga ik echt niet maatregelen voor nemen.

 

Tegen onweersbuien doe je zowiezo niets. Als het signaal niet meer krachtig genoeg is als het de aarde bereikt gaat zo'n ah schaal ook geen oplossing meer brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Citaat:
Dus als ik het nu goed begrijp

Je begrijpt het niet goed.
Die kap die halfgebogen boven de LNC vastgemaakt is, dient ervoor om regendruppels en sneeuw te verhinderen op de LNC dop te gaan zitten.
Als de LNC dop vol met druppels of sneeuw zit is dit wel degelijk zinvol.


Nou dat begrijp ik best wel Drs. Ijzerbout, al heb ik persoonlijk van regendruppels nog nooit enige last gehad. Maar er wordt hier gesuggereerd dat dit kapje alle uitval voorkomt en dat is klinkklare onzin.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle uitval ook zeker niet, maar zodra er geen water op de LNB bak blijft staan is de ontvangst na een bui gelijk weer goed, dat is bij mij nu niet zo. Na een regenbui blijft de ontvangst nog een tijdje slecht door de druppels die erop blijven stan. Ik moet dus nog even zo'n mooie vleesschaal over de LNB bak heen laten hangen om dit probleem te verhelpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een kapje over de lnb werkt wel. Ik heb een 60 cm bouwmarkt schotel gericht op Astra 4.8°E Bij een beetje regen had ik al geen signaal meer. Maar nu met een kapje erover blijft ie langer signaal houden bij regen, maar bij harde regen vallen er toch zenders uit. Dat zo'n kaas/worst schaal helpt weet ik niet, ik zal het niet eens proberen. smile

Maximum E-85 Multi Focus Astra 1, 2 & 3

FTA via Philips 49PUS6401 4K Android TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: johnno

Nou dat begrijp ik best wel Drs. Ijzerbout,
al heb ik persoonlijk van regendruppels nog nooit enige last gehad.
Maar er wordt hier gesuggereerd dat dit kapje alle uitval voorkomt
en dat is klinkklare onzin.


@johnno,

Volgens mij heeft elke schotelbezitter, niemand uitgezonderd, last van regendruppels.
Ergens tussen motregen/lichte regen en stortregen zal er bij iedere schotel
een grensgebied zijn waarbij wel/niet ontvangst dicht bij elkaar liggen
en in dat geval zal de paraprot van waarde kunnen zijn.

Daarnaast is er in dit topic slechts 1 persoon die suggereert dat
een paraprot ALLE uitval voorkomt.

Daar kunnen al die andere deelnemers in dit topic die wel
genuanceerd over de paraprot schrijven ook niets aan doen.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ook VAAK last van uitval bij regen,en heb een limonadefles,waarvan de bodem eruit geknipt over de lnb gedaan en de schotel zelf met autowax ingesmeert(zodat de druppels snel verdwijnen)Ik moet zeggen,dat het nu toch wel HEEL hard moet regenen en dan bedoel ik ook echt HEEEEL hard,wil er uitval plaats vinden.Statische electriciteit in de lucht heb ik helaas geen oplossing voor,maar dat kan wel voor uitval zorgen.Natuurlijk ben je ook afhankelijk van de upload sateliet.Als het daar een probleem geeft kan je dat niet verhelpen uiteraard.

 

mvg stef

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...