Gast Geplaatst: 30 juli 2002 Geplaatst: 30 juli 2002 beste allemaal, allereerst ik kijk mijn ogen uit op dit forum geweldig hoe iedereen elkaar probeert te helpen (ben pas lid en heb al heel veel info gelezen afgelopen dagen), ondanks dat wordt het voor mij toch steeds moeilijker een keuze te maken welke receiver te nemen. mijn keuze was als eerste op de humax 5400(Z) gevallen, maar gezien het seca2 verhaal is iedereen erg terughoudend (in de satwinkels verkopen ze de hummie liever niet meer ???) en adviseren ze mij een canaldigitaal goedgekeurde, waabij de philips 6073 veel wordt genoemd en dat terwijl deze voordeliger is. is er iemand die mij advies kan geven wat betreft een ingebouwde cam ik zie bv irdeto, seca, viacess staan maar ik heb nog nergens kunnen vinden welke kanalen waarop te krijgen zijn. (dit natuurlijk met seca2 in het achterhoofd omdat men beweert dat met een goedgekeurde receiver geen problemen zijn). om mijn vraag iets concreter te maken wil niet nu een receiver kopen waar ik maar twee maanden plezier van heb en vervolgens met allerlei extra modules moet gaan werken om de standaard pakketten te kunnen ontvangen met desnoods een originele kaart. ik hoop dat iemand mij iets wijzer kan maken in ieder geval alvast bedankt.
immi Geplaatst: 30 juli 2002 Geplaatst: 30 juli 2002 hoi als eerste moet je even bij lyngsat gaan kijken welke zender in welke codering uitzend. ten tweede je zou ook naar een ontvanger met ci's kunnen kijken. en je stopt een magicModule erin en je hebt(als je de juiste spullen hebt)veel plezier. suc6 groetjes immi
Gast Geplaatst: 30 juli 2002 Geplaatst: 30 juli 2002 hoi alias een phillips 6073 is een prima ontvanger als je alleen de astra en eventueel de hotbird satellieten wil bekijken je kan hem patchen en dan kun je er meerdere coderingen mee bekijken maar als je al bang bent voor seca2 op een hummie dan ken je dat patchen ook maar beter niet doen want niemand ken jou na de patch de garantie geven dat ie het met seca2 nog wel doet maarja dat blijft voor alle ontvangers een vraagteken als je op safe wilt spelen kan je de phillips kopen met een orginele kaart heb je nooit geen problemen maar ben je ook snel klaar met de hobbie gr marcel
Gast Geplaatst: 30 juli 2002 Geplaatst: 30 juli 2002 bedankt voor jullie snelle reakties @immi ik had inderdaad al op die site gekeken en gezien dat het meeste ook nog in irdeto wordt gecodeerd. tevens op dit forum gelezen dat niet echt zeker is hoelang canaldigitaal deze codering handhaaft vanwege omruilakties etc, dus dat maak de keuze moeilijker. @primeevil ik ben zeker niet bang voor het patchen, want terugpatchen kan meestal probleemloos, maar het probleem is dat je bij een hummie geen standaard canaldigital kaart dus geen zekerheid hebt vanwege het hierbovenstaande betreft irdeto. omdat ik net met deze hobbie begin probeer ik daarom veel info bij elkaar te sprokkelen want duizend gulden ben je zo kwijt en dan wil je natuurlijk ook het uiterste eruit halen. bedankt en groeten, junior
Gast Geplaatst: 2 augustus 2002 Geplaatst: 2 augustus 2002 ik ben ook pas begonnen met lezen in dit forum en deel de mening volledig van vraagsteller. Ook ik twijfel tussen xsat, fortec star, hyundai 1000, samsung 9500. Het patchen lijkt me wel een leuke bezigheid maar het verdwijnen van functies door een bepaalde patch is ook weer een nadeel. Misschien moet ik ook wel voor een philips gaan mits die C.I. gemaakt kan worden?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen