Ga naar inhoud

Advies nodig ivm uitbreiding naar 4 lnb's

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb 2 quatro LNB's met de volgende multischakelaar ms 96 an q

met 8 ingangen: 2 hoge band V, 2 hoge band H, 2 lage band V, 2 lage band H. 6 uitgangen naar de ontvagers.

Nu wil ik eigenlijk 2 lnb's er bij hebben. Wat zijn dan de mogelijkheden met mijn multischakelaar?

Ik wil graag weten of ik aan elke lnb 2 kabels kan koppelen ipv 4. Zodat ik de acht kabels kan verdelen over de 4 lnb's.

Of moet ik nog een paar extra diseqc schakelaars kopen?

Graag Tips en aanbevelingen

Arnold

Geplaatst:
Origineel bericht van: arnold01
Ik wil graag weten of ik aan elke lnb 2 kabels kan koppelen ipv 4. Zodat ik de acht kabels kan verdelen over de 4 lnb's.

Ja hoor, dat kan. Maar dan ben je per satelliet positie twee "banden" kwijt. dus ontvang je per LNB bijvoorbeeld alleen maar Vertikaal Hoog en Horizontaal Laag, al naar gelang wat je aansluit. En het wordt lachen (niet dus eek ) om dat op je ontvanger zo in te stellen dat het werkt

Dus:

Optie 1: Een 9/6 multiswitch erbij kopen voor de twee extra LNBs, en dan per ontvanger een uncommitted switch om te kunnen schakelen tussen de twee multiswitches

Optie 2: De 9/6 vervangen door een 17/6. Of direct maar door een 17/8 vervangen zodat je twee extra aansluitmogelijkheden hebt.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Bedankt voor je reactie.

Ik denk dat ik vier quad lnb koop.

Zodat ik maar vier van de acht kabels die naar binnen lopen hoeft te gebruiken en sluit ik buiten nog 4 4x1 switchen aan.

Welke switchen raad je dan aan?

gr Arnold

Geplaatst:
Welke switchen raad je dan aan?

Welk merk/type ontvanger(s) gaat het om?

vGnp

Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Ik heb een dreambox HD800 en een reelbox lite.

Ik heb nog even na gedacht over optie:

Een 9/6 multiswitch erbij kopen voor de twee extra LNBs, en dan per ontvanger een uncommitted switch om te kunnen schakelen tussen de twee multiswitches

Is het ook mogelijk om voor natuurlijk 1 reciever:

2 single lnb's erbij en dan een diseqc switch 2x1 deze uitgang naar een uncommitted switch samen met die van mijn multiswitch en dan naar mijn reciever.

groet Arnold

Geplaatst:
Is het ook mogelijk om voor natuurlijk 1 reciever:
2 single lnb's erbij en dan een diseqc switch 2x1 deze uitgang naar een uncommitted switch samen met die van mijn multiswitch en dan naar mijn reciever.

Op de Dreambox is dat wel in te stellen voor zover ik weet c.q. kan beoordelen, ik heb nul komma nul ervaring met Reelbox (Lite) ontvangers.
En voor die uncommited switches zou ik dan (persoonlijk) kiezen voor de spaun SUR 210F (of de WSG variant als ze buiten geplaatst worden)

vGnp

Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Oke ik heb even genoeg stof om over na te denken.

Ik ben een stuk wijzer geworden omdat ik niet wist dat je met een uncommited shitch kan switchen tussen twee MULTI diseqc schakelaars.

Nogmaals bedankt groet Arnold

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen