Ga naar inhoud


Naar Zweden op vakantie? Doen???


Jan Ambers

Aanbevolen berichten

OK jan, ik dacht dat je kinderen in de 'parken-leeftijd' zaten... haha... ik ben het doel dus een beetje voorbij geschoten.

 

Je wil dus in de 'zomermaanden'... voor mij is de winter veel mooier, maar ja, je moet van sneeuw en ijs houden smile 's winters kan je langlaufen en schaatsen etc...

Maar prachtige wandelingen door de bossen of het fjällgebied... zuidelijk: fulufjället of in het noorden kan je een stuk van de Kungsleden lopen.

Maar gewoon genieten van de rust... niets doen, stukje lopen door het bos, en dan weer lekker genieten van de stilte is voor mij het allerbeste wat bereikbaar is!

 

ik begrijp dat veel mensen steeds zonodig iets 'moeten doen'... tja...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als dan onderweg bent over de E6/E20 stop dan ff in Bjärred. Daar is een geweldig restaurant gebouwd aan het einde van een lang houten brug in zee (Långa bryggan).

Zelf voor mijn werk diverse malen in Zweden geweest; Stockholm, Malmö, Mariestad, Kalix, Lulea enz.

 

Zoek ff naar: Kallbadhus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zilverster

De hoofdweg volgen naar Noorwegen en genieten van de diverse kleuren groen die de natuur je bied, gr.


Zilverster.


bedoel je dan de E6 van Malmö via Göteborg naar Svinesund, waar je de brug overgaat en in Noorwegen aankomt??

Als je de Nederlandse snelwegen gewoon bent is dat inderdaad stukken beter, maar dat is lang niet het mooiste van Zweden hoor... rij de hoofdweg eens af... en rij wat verder het land in...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sverige,

 

 

Citaat:
bedoel je dan de E6 van Malmö via Göteborg naar Svinesund, waar je de brug overgaat en in Noorwegen aankomt??

 

 

Ik heb geen idee wat het weg nummer was, wij kwamen van de andere kant van Noorwegen naar Zweden. Mijn bezoek toen is al ruim 20 jaar geleden, de "hoofdweg" was gewoon een enkele rijbaan toen, dat zal inmiddels allemaal al wel zijn aangepast.

 

Ben het met je eens dat de "binnen landen" vaak nog mooier zijn, het zelfde geld voor Denemarken.

 

Het mooiste land voor mij blijft altijd nog Noorwegen gevolgd door Schotland, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja... 20 jaar geleden was dat een erg mooie weg. Erg rustig, veel bochten... Nu is dat hele stuk, ook in Noorwegen tot aan Oslo toe, 1 snelweg... Het gaat stukken sneller, maar het is er niet mooier op geworden.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sverige,

 

Citaat:
Het gaat stukken sneller, maar het is er niet mooier op geworden.

 

Dat heet vooruitgang, iedere verandering is geen verbetering blush .....................

 

Moet toegeven dat dit draadje wel weer herinneringen oproept en vraagt om een herhaling die trip nog eens te maken.

 

Mijn rondje toen heb ik net verkeerd om gedaan, Denemarken, Noorwegen, Zweden. Ik denk wanneer je dit andersom doet je nog veel meer kunt genieten, m.n. van Zweden. Dit raad ik dan ook iedereen aan, gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...