riaad Geplaatst: 30 augustus 2010 Geplaatst: 30 augustus 2010 Iemand al ervaring met inbouw SSD i.p.v. een harde schijf
winwiz Geplaatst: 30 augustus 2010 Geplaatst: 30 augustus 2010 Origineel bericht van: riaad Iemand al ervaring met inbouw SSD i.p.v. een harde schijf Is dat niet een enorm dure oplossing? Relatief weinig opslag tegen heel veel geld terwijl je die snelheid totaal niet nodig hebt in een pvr..... als het om de warmte gaat stop er dan een 2.5" schijfje in... Grootste formaat is ook al 1Tb en die kost minder dan een SSD van 60 Gb Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
IanPH Geplaatst: 31 augustus 2010 Geplaatst: 31 augustus 2010 En andere mogelijke rede is geluid. Ik weet niet in hoeverre de Vu+ zelf herrie kan maken (zit er een fan in?) maar een HDD, zeker als die wat in de kast zou kunnen resoneren, kan best voor irritante herrie zorgen. Blijft overigens altijd een dure oplossing voor euro per gigabyte. Ian Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server (Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011 )
Tonskidutch Geplaatst: 31 augustus 2010 Geplaatst: 31 augustus 2010 Harddisk (ATA(Kingston SSDNow)) Capacity: 64.023 GB Free: 62.312 GB deze heeft iemand op een ander forum werkende is echter veel geld voor weinig GB's ciao Second Life Mungo Parker
Gast bertw Geplaatst: 31 augustus 2010 Geplaatst: 31 augustus 2010 Waarom nog inbouwen? VU+ is over het netwerk stabiel. Pak een eens een oude PC (free), bijvoorbeeld Ubuntu (free) en een lekker grote (hoeft niet stille) schijf, plaats hem in een ruimte verderop (de garage?), beide apparaten verbinden met je locale netwerk. Zet samba (windows filesharing) aan (ff googlen voor een snelle introductie) et voila, een stille, goedkope, grote en geen warmtegevende opslag/opname capaciteit. (tis niet wat je vroeg, ik weet het, maar bovenstaande oplossing zie ik vrijwel nooit voorbij komen, anders dan in (dure) nieuwe NAS oplossingen, ja ik weet het een extra PC aan laten staan kost ook geld...) Mvrgr, Bert
IanPH Geplaatst: 31 augustus 2010 Geplaatst: 31 augustus 2010 Opzich een leuke geek oplossing maar daarvoor moet je dus wel een PC aan hebben staan. Dat is dan weer een minder zuinige oplossing! Ian Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server (Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011 )
winwiz Geplaatst: 31 augustus 2010 Geplaatst: 31 augustus 2010 Een moderne 2.5" sata harddisk zul je echt niet horen als je hem goed inbouwt Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
riaad Geplaatst: 31 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 31 augustus 2010 Waarom ik dit als ideaal zie: Ik heb veel kortere zoektijd denk o.a aan picons Ik heb nogal wat opties geïnstalleerd en merk dat hij zonder harde schijf toch vrij snel crasht Dat het vrij duur is hoeft weet ik zelf ook wel Dus wie heeft het werkende
Zuppelan Geplaatst: 1 september 2010 Geplaatst: 1 september 2010 Het opnemen en afspelen van filmbestanden is nou net de toepassing waar de voordelen van SSD's minder tot hun recht komen. Vandaar dat ik denk dat weinigen er een SSD in prikken. Picons staan bij mij op het interne flashgeheugen, dus wachten op de schijf daarvoor hoef ik niet.
Tonskidutch Geplaatst: 1 september 2010 Geplaatst: 1 september 2010 bertw, om nu een oude pc te nemen, om je film opnames op te zetten middels netwerk - mount, lijkt mij nu niet zo'n fantastisch idee a) oud stroomgebruik c) voor de gemiddelde gebruiker een lange aanlooptijd en veel beheer 1) hdd intern ingebouwd (zie voorkeurlijst VU+ DUO) <> OK 2) hdd extern e-sata aangesloten <> OK 3) hdd extern per USB aangesloten <> werkt maar bedenkelijk 4) mounten op PC gedeelde map <> OK 5) mounten op een andere receiver met PVR hdd <> OK met nfs 6) mounten op een andere receiver met PVR hdd <> OK met cifs maar stotter gevaar 7) mounten op NAS <> OK indien van een kwaliteit met minimaal 25MB/s gemiddelde snelheid schrijven lezen ciao harde schijven / hdd / harddisc kunnen ook stuk oude schijven gaan natuurlijk na een aantal dienstjaren stuk de NAS met min 2 raid schijven gaat ook stuk maar wellicht niet beide tegelijk... Second Life Mungo Parker
Gast bertw Geplaatst: 1 september 2010 Geplaatst: 1 september 2010 (we gaan volledig off topic, scusi) @Tonskidutch, ach, ieder zo zijn voorkeuren. - Ikzelf heb een afgeschreven PC (3 jaar oud) van de zaak mee kunnen nemen. Wil je RAID, dan kan ook dat eenvoudig via Ubuntu. Koop je 2x 1 TB schijf, ben je voor 70 euro klaar, en gaan met die banaan. - Wil je nog even uitrekenen wat het aanzetten van een (3 jaar oude, gratis) PC (hij was al geproduceerd) meer kost dan het aanschaffen van een nieuwe NAS, zowel in Euro's, als in 'green' effect? Die PC kun je dan ook nog eens gebruiken voor nachtelijke downloads. Staat je PC/laptop voor dagelijks (nachtelijk) gebruik weer uit. Mvrgr, Bert
Tonskidutch Geplaatst: 1 september 2010 Geplaatst: 1 september 2010 bertw, als er al een opstootje komt (dat al off topic is) wegens de originele vraag inzake SSD dan probeer ik liefst volledig te zijn (voordeel:nadeel) en keuzes open te laten voor de vraagsteller. dat ik een andere keuze maak zoals jij ook is prima. SSD kent momenteel nog een groot nadeel dat ze meer stroom verbruik kennen en nog enkele zie ook wiki engelstalig het is nu nog zo duur dat ze enkel in consumer-product van apple zijn ingebouwd ofschoon er ook veel voordelen aan kleven. ciao Second Life Mungo Parker
riaad Geplaatst: 2 september 2010 Auteur Geplaatst: 2 september 2010 Bedankt voor de reactie Ik heb besloten om een 2,5 schijf toe te passen
the boss Geplaatst: 5 september 2010 Geplaatst: 5 september 2010 Origineel bericht van: Tonskidutch SSD kent momenteel nog een groot nadeel dat ze meer stroom verbruik kennen en nog enkele zie ook wiki engelstalig ciao Groter stroom verbruik dan alleen bij DRAM-based en niet bij flash-based SSDs. Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen