marcow Geplaatst: 31 augustus 2010 Geplaatst: 31 augustus 2010 Beste forumleden, Je gelooft het niet maar ik schijn alles tegen te hebben sinds ik de Duo -LNB heb geinstalleerd in combinatie met de aanschaf van de REBOX om een aantal zenders te kunnen ontvangen die ik niet met mijn oude TOPFIELD kon ontvangen. Ik ben er nu achter gekomen dat de oorzaak van het inlezen van de zenders dmv de scan alleen op tuner1 lukt en bij tuner 2 niet lukt en de melding geeft "geen signaal op tuner 2. Ik had nl mijn oude TOPFIELD weer tijdelijk aangesloten en wat bleek zodra ik naar TUNER2 ging kreeg ik dezelfde melding. Ik dacht dat door het loshalen een van de kabels niet goed was bevestigd. Ik heb nu gecontroleerd of er misschien een kabelbreuk is ontstaan en bij de LNB alles goed vast zit. Dit is ok. Kan het zijn dat de LNB niet goed is gericht of dat deze misschien stuk is. Ik heb hem op de schotel afgesteld met de bijhorende papieren mal die was bijg eleverd om de juiste hoek te krijgen . Ik ontvang alle zenders alleen geeft de balk van kwaliteit ontvangst een lagere waarde als ik had bij de TOPFIELD . Mvg Hansvw
remo Geplaatst: 31 augustus 2010 Geplaatst: 31 augustus 2010 De Topfield is altijd al positief met signaal sterkte. Als je de kabel nu eens verwisseld tuner 1 naar tuner 2 Mischien dat je dan op tuner 2 beeld hebt. En er kan zomaar een breuk in de kabel zitten. Dus je kan ook de kabel bij de kop eens verwisselen. Zo kun je het een en ander uitsluiten Groeten Remo
Jürgen Geplaatst: 31 augustus 2010 Geplaatst: 31 augustus 2010 Als ik het goed begrijp heb jij een DUO TWIN LNB voor Astra1 en Astra3 en daaraan twee coaxkabels aangesloten waarvan één op T1 en één op T2 is aangesloten. Ik veronderstel ook dat je de DUO LNB op de juiste Feedhorn hebt geplaatst, namelijk op die voor Astra1 en dat de DiSEqC schotelinstellingen in het Menu correct zijn ingevuld, Astra1 1/4 en Astra3 2/4. Ook veronderstel ik dat jij de ingelezen zenders zowel in T1 als in T2 hebt opgeslagen. Als al deze veronderstellingen correct zijn dan zou het moeten werken. Zo niet dan inderdaad eens de kabels omwisselen om uit te sluiten dat het aan de kabels of de LNB ligt. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
arsat Geplaatst: 31 augustus 2010 Geplaatst: 31 augustus 2010 Citaat: Ik veronderstel ook dat je de DUO LNB op de juiste Feedhorn hebt geplaatst Ik neem aan dat je andersom bedoelt... (Feedhorn zit op de LNB) Denk trouwens niet dat dit LNB's met losse feedhorn betreft, maar 'gewone' LNB's uit een geheel... VuPlus SoloSE2 met OpenPLIGilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotorLocatie: 6.0E, 51.5N
marcow Geplaatst: 31 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 31 augustus 2010 Als ik de kabel van LNB 1 op de ontvanger ( waar ik vandaag de zenders heb ingelezen op de REBOX dmv een Canaal Digitaal Scan ) nu aansluit op LNB 2 en de scan uitvoer vindt hij geen zenders. MVG Hans
Jürgen Geplaatst: 31 augustus 2010 Geplaatst: 31 augustus 2010 Origineel bericht van: arsat Ik neem aan dat je andersom bedoelt... (Feedhorn zit op de LNB) Ja, stomme formulering. Ik bedoelde in feite dat de LNB houder op de juiste hals van de DUO LNB is geplaatst, dus op de hals van Astra1 en niet op die van Astra3. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
remo Geplaatst: 31 augustus 2010 Geplaatst: 31 augustus 2010 Origineel bericht van: marcow Als ik de kabel van LNB 1 op de ontvanger ( waar ik vandaag de zenders heb ingelezen op de REBOX dmv een Canaal Digitaal Scan ) nu aansluit op LNB 2 en de scan uitvoer vindt hij geen zenders. MVG Hans Dan zou je zeggen dat de lnb niet deugt Groeten Remo
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen