Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Ik ben net verhuisd en will een nieuwe geluids installatie aanschaffen die ik teven voor HT will gebruiken.

Versterker Cambridge Audio Azur 650R

Speakers voor: KEF IQ70

Spearkers achter: IQ50

Ceneter: IQ60C

Moet ik nu een aparte Sub erbij nemen? voor de HT. Of wordt dit wel opgevangen door de IQ70?

En is dit ook goed voor Stereo?

Of moet ik juist 4x IQ 50 nemen met en sub erbij.

Een ander merk of combinatie is natuurlijk ook welkom. Maar per speaker max 450 euro anders wordt het een beetje te veel van het goede.

Ik will een goeie combi maken voor HT en Stereo en heb gehad dat de cambridge daar uitermate geschikt voor is.

Alsvat bedankt voor jullie adviezen.

Hemant

=============================================

2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1

Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4

• Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Citaat:
Moet ik nu een aparte Sub erbij nemen? voor de HT. Of wordt dit wel opgevangen door de IQ70?

In HT kan een goed afgestelde sub iets toevoegen maar kan de boel net zo makkelijk vernaggelen. Ik heb 4 Tannoy speakers en heb geen sub nodig. Dus kijk naar de specs van je speakers.

Citaat:

Voor gewoon stereo zou ik mijn sub uitzetten. Of de speakers goed zijn bepalen jouw oren.

Citaat:

Dat zou kunnen. Of 4x IQ 70 zonder sub?

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

En goede hifi zaak laat je dat uitproberen,luidsprekers kun je pas beoordelen na een week,dan beginnen ze pas te iriteren

en gezien het bedrag,zou ik zeggen bezint u voordat je begint.

want je huiskamer is ook een klankbord.ik praat uit ervaring

was ooit een hi fi junk.altijd het duurste want dat klingt beter,naim, lin, cambridge,toen dacht ik meer watt,dan word het een mark levinson,dat is inmiddels 15 jr geleden.ik ben nu

heel gelukkig met een nad versterkertje en een paar kef boxen

maar dan geen staande zuilen,ik vind die krijg je in een huis

kamer moeilijk aan het klinken vind ik.en de mens nijgd altijd naar overkill,,,,,,,ik denk als je een huiskamer hebt van pakweg 10 bij 5 meter,en je zet jouw set,tegenover een soundbar

van phillips,dat je na 14 dagen zegt geef mij de soundbar maar.

en nu mag je van mij gaan lachen!!

Geplaatst:

HT > ik moest al gaan zoeken, betekend home theater.

Citaat:
Versterker Cambridge Audio Azur 650R

Speakers voor: KEF IQ70

Spearkers achter: IQ50

CenEter: IQ60C

heb je die of wenst u die?

bij sat / dus 5in1 alla op 5 zoals beschreven niet verkeerd

bij dvd / dus dts wordt het spectrum iets magerder

bij blueray thx moeten er minstens 7 of nog meer hangen

een subwoofer is de grap van de industrie van dit decennium, zet je die aan kun je alle buren naast je, tegenover je en achter je, soms zelfs boven en onder je, een etentje spenderen opdat jij de film kunt kijken.

maar ook jezelf doe je geen plezier met die lage tonen die je bloeddruk en hartslag verdubbelen tot verdrievoudigen.

erin zitten is prachtig, maar erin blijven niet... wink

ciao

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Geplaatst:

:D

ja dacht ik ook (eerst voor meten met een dB meter)

maar als je de bijbehorende microfoon met interne software van je receiver gebruikt om je av-systeem en dus speakers te configureren komt er een ongelooflijke drukgolf aan dB's uit de subwoofer.

die horen je buren ook

ciao

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Geplaatst:

Ik heb zelf ook 4 KEF IQ7's en die zijn wel aardig vergelijkbaar met de IQ70.

Toen ik de KEF speakers voor het eerst op surround versterker aansloot toen viel mij direct op dat er bijna tot geen laag in de IQ7;s zat.

Dit probleem is nu totaal verholpen door het aanschaffen van de KEF PSW2500 subwoofer,vooral met films heb je de sub nodig maar ik luister heel veel naar muziek en daar komt de sub ook goed tot zijn recht.

Dus mijn advies is,schaf een goede sub aan.

Marantz SR7008,Pioneer PDP5090,ET-10000,Monitor Audio RS8 en subwoofer GSW12 en Antec Fusion Remote

Geplaatst:
Origineel bericht van: Psychosammie
Citaat:

In HT kan een goed afgestelde sub iets toevoegen maar kan de boel net zo makkelijk vernaggelen. Ik heb 4 Tannoy speakers en heb geen sub nodig. Dus kijk naar de specs van je speakers.

Citaat:

Voor gewoon stereo zou ik mijn sub uitzetten. Of de speakers goed zijn bepalen jouw oren.

Citaat:

Dat zou kunnen. Of 4x IQ 70 zonder sub?

Een goede sub kan wel degelijk iets toevoegen (SVS, Rel, BK,.) mits hij goed geplaatst is én goed is afgesteld!! Dat afstellen trouwens doe je niet even op een regenachtige zondagavond, daar heb je ruim te tijd voor nodig. Ikzelf heb 2 Rels (zou graag 1 SVS hebben) en daar ben je best wel een flink aantal dagen mee bezig om dat goed af te stellen en goed te plaatsen. Het resultaat mag er dan ook zijn. Je kunt niet horen waar ze staan en of ze er zijn. Zet ze maar eens uit en je mist ze meteen in diepte en "letterlijk" gevoel. De meeste subs staan zo afgesteld dat ze, en te hoog door gaan, en te hard staan.

Hier kunnen we nog wel een topic over vullen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Ik ben het met je eens dat het wel een tijdje duurt om de juiste afstelling te krijgen.

De kunst is om hem niet te hard te zetten zodat het niet onnatuurlijk gaat klinken.

Marantz SR7008,Pioneer PDP5090,ET-10000,Monitor Audio RS8 en subwoofer GSW12 en Antec Fusion Remote

Geplaatst:
Origineel bericht van: pillie
Ik ben het met je eens dat het wel een tijdje duurt om de juiste afstelling te krijgen.
De kunst is om hem niet te hard te zetten zodat het niet onnatuurlijk gaat klinken.

Jij begrijpt het wink

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Allen dank voor jullie antwoorden.

Maar nog niet helemaal duidelijk.

Het geen wat boven staat is iets wat ik wil gaan kopen.

de IQ50 en 70 verschillen doort dat er in de IQ 70 meer bas zit. Als dit toch niet uithaald kan ik toch liever 4x iq50 nemen en de center en de sub.

Mijn woonkamer let op is: (4x5x2,7) + (6x5x4) deel van mijn woonkamer is 4meter hoog. (split level woning).

Dus mijn redenering als ik coh altijd een sub erbij moet nemen dan kan ik toch net zo goed de IQ50 met minder bas nemen.

Uiteindelijk zal ik wel gaan luisteren maar er is zoveel keuze dat het moielijk is om te kiezen, tenslotte hoeft een dure set per definitie niet goed in mijn huis te klinken. Ik heb geen gordijnen en keramischeparket muren zijn beton en stuc dus dat telt uiteindelijk ook allemaal mee.

ik hoor verder geen commentaar op carbridge en Kef, al het advies is welkom is toch ene behoorlijke investering.

Geplaatst:

Ik heb zelf IQ90 als front en de IQ50 achter. Rel 505 Sub.

Heb voor de grap de IQ 50 ook als front gebruikt en het enige verschil is de bass.

Heb van alles geprobeerd de gaten voor dicht gestopt maar komt telkens weer terug bij maximaal bas maar dan zo zacht mogelijk, anders mis ik toch iets.

Alleen het enige nadeel is dat tegenwoordig de cd's zo overgeproduceerd zijn dat je telkens aan het knoeien blijft.

Heb je heel wat poen in je geluid gezet, verknoeien ze het weer met de productie van de cd,s

De bass van de Rel is ECHT heel laag daar moet wel een echte luidspreker boven staan, want als je die echt mee laat spelen, (heb gelukkig geen buren in de buurt) dan moet je in bunker wonen.

gr.

DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse,

Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V,

Monitor Audio Gold 200 4G

Geplaatst:

Ik heb hier een MJ Acoustics Reference 100 sub.

En nog nooit klachten van de buren gehad.

Het zal je verbazen hoeveel een sub bij film nog toevoegt.

De beleving wordt compleet.

Maar ook bij muziek.

Als je sub goed afgesteld staat vult deze alleen aan, en valt dus helemaal niet op.

Subs hebben een slechte naam gekregen door al die BOEM boxen.

Helemaal onterecht, een goede sub vult aan zonder op te vallen en maakt dat muziek net wat beter tot leven komt.

En bij film komen de effecten allemaal net wat overtuigender over.

Maar luister eens naar eens naar een goede sub, dan kan je zelf oordelen.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Geplaatst:

Dan zou ik inderdaad voor de 4x IQ50 gaan met een goede sub,dan zul je een aardige bioscoop ervaring krijgen thuis.

Zelf heb ik geen ervaring met Cambridge versterkers,maar ik zou als het kan toch eerst de speakers op je versterker testen.

Geplaatst:

Pillie,

Dat leek me dus ook als ik die iq70 aleen maar neem voor de extra bas en dan alsnog een sub nodig hebt dan haalt dat niks uit dan kan ik leiver die 2x 150 in een sub steken.

Hemant.

Ik ga zaterdag luisteren en eens kijken wat ze in de winkel zeggen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen