Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: Hemant
Pillie,

Dat leek me dus ook als ik die iq70 aleen maar neem voor de extra bas en dan alsnog een sub nodig hebt dan haalt dat niks uit dan kan ik leiver die 2x 150 in een sub steken.

Hemant.

Ik ga zaterdag luisteren en eens kijken wat ze in de winkel zeggen.

Ik ga zaterdag luisteren en eens HOREN wat ze in de winkel zeggen. :D

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

• Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Citaat:
tegenover een soundbar

van phillips,dat je na 14 dagen zegt geef mij de soundbar maar.

en nu mag je van mij gaan lachen!!

Bij deze dan: blijkbaar is je gehoor er in de jaren ook niet op vooruit gegaan? :D

Het probleem van een sub is dat ze meestal of geschikt zijn voor film of voor hifi maar vijwel nooit allebei. Daarnaast wil je niet steeds aan de afregeling moeten zitten. Dus dat is wel een overweging: koop je hem hoofdzakelijk voor de film of voor de hifi?

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Als ik hem moet kopen dan is het voor de HT.

Maar liever niet, is weer zo een groot ding in de woonkamer

=============================================

2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1

Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4

Geplaatst:

Kijk ook eens bij Quad. Ik heb zelf speakers uit de L serie. Die is ondertussen vervangen door de L2 serie. Ik zou dan de 21L2 als front speaker nemen en de 12L2 als rear speakers. Die hebben dezelfde luidsprekers en hetzelfde filter. Alleen is de 21L2 wat groter en gaat wat verder door in het laag. Er is natuurlijk ook een center speaker en een subwoofer.

Wil je goedkoper dan kun je naar de L-ite serie kijken. Daar is zelfs een balk van verkrijgbaar.

Alle speakers worden in hoogglans pianolak geleverd, ziet er heel lux uit.

Geplaatst:

Van het weekend geluister, een hoop merken Audio Physic, dali B&W etc etc. Monitor audio kwam er aardig uit, Kef raden ze niet aan. i.c.m. met een Denon versterker, cabridge hadden ze niet vanwege slechte ervaringen zijden ze!

Ben nog even naar een andere zaak geweest en raad eens dar hadden ze wel cambridge staan en heb die geluisters i.c.m monitor audio kwam een geluid uit. En toen ook even de Cambridge peakers laten ansluiten (zijn gemaakt door mordaunt) Zo wauw dat klonk echt goed does de receiver wordt een cambridge en de speakers ook heb naar de SC serie geluisters de SL (zwart piano lak) hadden ze niet die komen van de week en ga die ook even luisteren omdat er een extra mid inzit.

Maar echt zeker een aanrader die Cambridge speakers wat een geluid beter dat M-audio en B&W maar dat is ene kwestie van smaak. Wat nog beter was de prijs. voor 1 monitor audio speaker krijg ik 2 cambridge speakers smile

Allemaal bedankt voor jullie hulp.

2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1

Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4

Geplaatst:

Wat heb jij met Cambridge versterkers,want ik kan ook echt niemand die een Cambridge versterker heeft.

pioneer of onkyo en/of denon zijn toch meer de topmerken en van pioner en kef weet ik dat het goed samen gaat.

Maar het is natuurlijk wat jij zelf wilt,kijk anders op het audio en hifi forum.(ben de naam even kwijt).

Maar succes met je aankopen.

Marantz SR7008,Pioneer PDP5090,ET-10000,Monitor Audio RS8 en subwoofer GSW12 en Antec Fusion Remote

Geplaatst:
Origineel bericht van: pillie
Wat heb jij met Cambridge versterkers,want ik kan ook echt niemand die een Cambridge versterker heeft.
pioneer of onkyo en/of denon zijn toch meer de topmerken en van pioner en kef weet ik dat het goed samen gaat.
Maar het is natuurlijk wat jij zelf wilt,kijk anders op het audio en hifi forum.(ben de naam even kwijt).
Maar succes met je aankopen.

Geloof me Cambridge is echt een top merk. Die vind je niet bij een BCC of Expert over het algemeen... Het is niet mijn smaak, maar gewoon erg goed spul

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Mooie discussie is hierboven gaande, ik hoop dat ik er iets aan toe te voegen heb gezien het niveau wat hier gehaald wordt.

Geluid is, mijns inziens, een subjectieve waarneming.

Wat de een lekker vind klinken is voor de ander irritant, waarbij de andere denkt: "lekkere bas!", denkt de ander: "mijn darmen!".

Ook in een uurtje luisteren in een standaard winkel kun je luidsprekers niet beoordelen. s'ochtends, s'middags en s'avonds kan heel anders zijn.

Ook belangrijk, luidsprekers bij de versterker te matchen. Soms klinkt een combinatie gewoon echt niet terwijl de afzonderlijke componenten echt goed zijn.

naar mijn mening zijn luidsprekers absoluut het allerbelangrijkste in een totale installatie. Je componenten kunnen nog zo goed zijn, als de interface tussen jou en die componenten (de luidsprekers) niet goed is zul je het niet ervaren. (zelfde waarom een bril van optisch glas is gemaakt en een ruit gewoon van tja.. glas)

Als ik de merken zie die in deze thread voorbij komen praat je toch wel over een 'investering', het niet van het gehalte my first sony wat voorbij komt lijkt het mij ook verstandig om te kijken met welke componenten je het langste zult doen. Mij lijken dit de luidsprekers te zijn, immers na Dolby Pro Logic kwam Dolby Digital, gevolgd door DTS, daarna weer door DTS-HD, DDHD, en steeds meer formaten waarop een versterker voorbereid moet zijn. Daar de uitbreiding 5.1 -> 7.1 nog op, maar dan zullen ze voor de consumenten wel een keer ophouden, met totaal 8 kanalen.

Lijkt mij dat als je een goede luidsprekerset koopt je hier wellicht 20 jaar mee doet. terwijl je je versterker om de 5-7 jaar gaat vervangen i.v.m. nieuwe media opties.

ga een goede luisterstudio binnen en neem je eigen versterker mee. als ze klantvriendelijk zijn doen ze dat en laten ze je een hele middag spelen. ik ken wel een adresje in het Z-O van het land.

redelijk theoretisch. ik hoop dat je er wat aan hebt.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: raas

.....naar mijn mening zijn luidsprekers absoluut het allerbelangrijkste in een totale installatie.

En ook de zwakste schakel wink

en dus een prachtig mooi nieuw topic!
waarom?
uitleg!
afhankelijkheden?
wink
ciao

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Geplaatst:

@raas,

Een beetje een lange quote, maar daarmee heb je volgens mij ook alles gezegt en zitten we op een lijn :

Citaat:
Geluid is, mijns inziens, een subjectieve waarneming.

Wat de een lekker vind klinken is voor de ander irritant, waarbij de andere denkt: "lekkere bas!", denkt de ander: "mijn darmen!".

Ook in een uurtje luisteren in een standaard winkel kun je luidsprekers niet beoordelen. s'ochtends, s'middags en s'avonds kan heel anders zijn.

Ook belangrijk, luidsprekers bij de versterker te matchen. Soms klinkt een combinatie gewoon echt niet terwijl de afzonderlijke componenten echt goed zijn.

Ik moet er niet aan denken ergens iets in mijn installatie te moeten vervangen. Mijn ervaring is dat alle ellende die je ook maar kunt bedenken telkens weer opnieuw terug komt en je erg veel geld kwijt bent om het geluid wat je gewend bent terug te krijgen.

Oja, en dan nog iets :

Citaat:
ga een goede luisterstudio binnen en neem je eigen versterker mee.

Beter is het de boxen mee naar je eigen huis te nemen die je wilt beluister, deze klinken thuis ook vaak anders dan in een winkel of luister studio.

Gr.

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Zilverster
Beter is het de boxen mee naar je eigen huis te nemen die je wilt beluister, deze klinken thuis ook vaak anders dan in een winkel of luister studio.
Gr.

Zilverster.

bedankt voor dit comment!!! hiermee bevestig je mijn punt dat je vaak langer met een set luidsprekers doet dan met een versterker !!! (anders zou je deze niet terug naar de luisterstudio nemen... ik ken een paar gasten die nog altijd met veel plezier naar een setje uit eind jaren 70 luisteren.... en ik moet zeggen.. die speakers klinken dan ook echt goed.)

(leuke discussie!!!! keep it going)

@sjaak(k)

idd... datgene wat het belangrijkste is, is tevens de zwakte....

Geplaatst:

Deze (interessante) thread nog eens doorlezend kom ik de volgende quote tegen.

Origineel bericht van: EBOR
Alleen het enige nadeel is dat tegenwoordig de cd's zo overgeproduceerd zijn dat je telkens aan het knoeien blijft.

zeker waar !!!

Als ik bv. een 16 jr. oude cd (AAD) pak, met daarop Dire Straits, Private Investigations.

En ik denk aan het moment dat je heel ver weg op de achtergrond een deur hoort dichtdraaien....... dan ineens de piano..

Dat is nog eens dynamisch bereik...

Het dynamisch bereik van tegenwoordig is null (de automatiseringsmensen onder ons weten waarom met dubbel ´L´)

Het dynamisch bereik van de hedendaagse techniek is zo groot dat het groter is dan het dynamisch bereik van het menselijk gehoor.. alleen.. het wordt niet gebruikt!

voor meer info... google maar eens op... loudness war

Geplaatst:

@raas,

Idd een leuk draadje .............

Citaat:
Als ik bv. een 16 jr. oude cd (AAD) pak, met daarop Dire Straits, Private Investigations.

En ik denk aan het moment dat je heel ver weg op de achtergrond een deur hoort dichtdraaien....... dan ineens de piano..

Dat is ook de reden ( lees AAD ) dat veel bands die gebruik maken van gitaren ( ik denk daarbij aan bijv. Malmsteen ) , altijd nog analoog opnemen.

Hoewel ik ook DDD CD's heb van bands waarbij het geluid wel perfect klinkt, bijv. Judas Priest.

Pak ik dan weer een CD van een band als Grobschnitt die geremasterd is, klinkt deze weer een stuk beter dan de oude opnames die op CD zijn uitgekomen, beide AAD. Mochten er mensen zijn die deze band kennen, een van de leden is druk bezig om al het materiaal geremasterd uit te brengen.

Nog even een tipje, wil je echt eens genieten van een goed geluid in stereo, moet je de DVD van Anouk, live in Gelredome eens draaien in PCM. Hier kan de CD versie lang niet aan tippen.

We raken nu toch wel een beetje offtopic, hoewel voor het uittesten van apparatuur, gr.

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Zilverster
@raas,

Idd een leuk draadje .............

Citaat:

Dat is ook de reden ( lees AAD ) dat veel bands die gebruik maken van gitaren ( ik denk daarbij aan bijv. Malmsteen ) , altijd nog analoog opnemen.

Hoewel ik ook DDD CD's heb van bands waarbij het geluid wel perfect klinkt, bijv. Judas Priest.

Pak ik dan weer een CD van een band als Grobschnitt die geremasterd is, klinkt deze weer een stuk beter dan de oude opnames die op CD zijn uitgekomen, beide AAD. Mochten er mensen zijn die deze band kennen, een van de leden is druk bezig om al het materiaal geremasterd uit te brengen.

Nog even een tipje, wil je echt eens genieten van een goed geluid in stereo, moet je de DVD van Anouk, live in Gelredome eens draaien in PCM. Hier kan de CD versie lang niet aan tippen.

We raken nu toch wel een beetje offtopic, hoewel voor het uittesten van apparatuur, gr.

Zilverster.

Het AAD of DDD verhaal heeft niet veel te maken met de compressie.... Het gaat gewoon de mist in bij de eindmontage. Ja de oude AAD kan beter klinken in het voorbeeld maar simpel en alleen omdat ze, in de tijd van produktie, niet de mate van compressie gebruikten die ze nu toepassen. Ik denk dat 90% van de uitgebrachte muziek momenteel verkracht wordt door dit soort praktijken. Nog erger is de radio, daar gooien ze nog even een optimod er overheen en dan is het helemaal om te huilen. Ik luister dan ook bijna nooit radio.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen