Ga naar inhoud


[ Showbox ] HD evolution ervaring


D.Quijote

Aanbevolen berichten

Kent iemand deze decoder ?? Ik wilde die eventueel meenemen naar Spanje. Als ik zo de andere HD deco's bekijk op dit forum is er altijd wel een probleem. Dreambox en andere Linux deco's zijn dus niets voor mij, aangezien er weinig support is in Spanje als er problemen zijn. Verder dacht ik aan een Vantage, maar daar was de satelliet zaak niet zo enthousiast over. Dan hebben we nog de M-vision, maar die valt ook af vanwege dat ik al een normale m-vision heb staan en de AB's werken op elkaar. Dus de showbox lijkt me wel leuk. Of eventueel Homecast, maar op dit forum zijn er weinig gebruikers ervaringen.

 

Salu2, D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ik heb eeen showbox en ook verschillende geinstalleerd.

Maar wat een drama kaart update werkt niet.

Ook niet na verschillende keren kontakt met leverancier.

Ze geloven je gewoon niet en geven niet thuis

Dus ontvanger wat niet goed werkt en importeur wat ook niet thuis geeft.

Kortom afblijven.

Ook homecast 5101 de cd goedgekeurde heeft erg veel bug problemen zoals niet herkennen usb stick voor opnemen.Vastlopen bij snel zappen erg traag bij zappen en zo kan ik er nog wel wat opnoemen.

de duurdere versies zouden beter zijn maar ik geloof toch ook nog met problemen.

helaas dus

Zelf geen ervaring maar het merk fergusson zou wel een goedkoop vrij goed werkende ontvanger moeten hebben.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ clemens2,

 

Ik heb je bericht te laat gelezen, en heb dus toch en Showbox HD evolution aangeschaft. Ik ga hem dit weekend eens uitproberen, in eerste instantie ziet de gebruikers handleiding er goed uit, maar is vertaald uit het Engels dus af en toe een beetje krom Nederlands. Ook bij het vertalen is weinig gebruik gemaakt van de spatiebalk. Dus krijg je de volgende zin:

 

Erzijn twee manierenom de Ontvangeraantesluiten op uwbestaande TV-systeem. Wijradenuaaneen van de volgendemanierentegebruikenvoor het besteresultaat

 

Verdere test resultaten zullen volgen

 

Salu2, D.Quijote

 

 

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Zo het is nu weer een paar weken verder, en ben nu weer in Spanje, dus wat meer ervaringen over deze deco. De gebruiksaanwijzing is veels te summier, dus die is voor verbetering vatbaar. Het menu struktuur van deze ontvanger is wel duidelijk, en alles laat zich makkelijk installeren.

Ook het nederlandse menu zitten wat vertaal fouten, of is niet vertaald. Zo kwam ik er pas later achter dat met met "daylight saving" zomertijd bedoeld word. De ontvanger heeft een ingebouwde cardslot, en werkt probleemloos met zowel seca als irdeto. Het HD beeld is van prima kwaliteit, en de zapsnelheid is o.k. Ik heb hem nu draaien met een externe freecom harde schijf, aangesloten op de achterste usb ingang. Als ik aan het opnemen ben, kan ik probleemloos een ander opgenomen programma kijken. De deco heeft 10 timer programma's. Het scannen van de satelliet kan d.m.v. een auto; transponder; fast en blind scan. Bij mu zit er nu een cds scan op, je kan voldoende favo lijsten aanmaken. Tot nu toe een paar keer vastgelopen, maar dat kan ook mij schuld zijn, na het vastlopen even de stroom eraf en alles is weer o.k.

Er zullen best nog wel problemen komen met deze decoder, ook heb ik nog geen andere software kunnen vinden, maar die zal er nog wel niet zijn. Van de stoute dingen weet ik niet veel, er zit wel een lan aansluiting op.

Of de cd kaart updates goed gaan weet ik ook nog niet.

Tot zover mijn voorlopige gebruikers ervaringen.

 

Salu2, D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@ Angeline, ik heb vanmorgen naar aanleiding van jouw bericht even de mediaspeler getest. Ik heb even een Avi file; een MP3 en ook en ook een mapje foto's op de USB stck gezet en die aan de voorkant ingeplugt. In 1ste instantie zag hij de USB stick niet, maar nadat ik de deco opnieuw had opgestart kon ik kiezen uit 2 USB poorten. De harde schijf die er aan de achterkant aanhangt en de USB stick. Alles speelt hij zonder problemen af. Als je de MP3 afspeelt krijg je op de tv een menu te zien met daarop de gebruikelijke toetsen van een cd speler.

 

Salu2, D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar hoe is de ontvanger verder?

 

Ik ben op zoek naar een leuke ontvanger en kwam deze dus tegen. en aangezien ik ook een mediaspeler wilde die bijvoorbeeld MKV bestanden speelt - viel deze op.

 

Wat ik echt zoek is het volgende:

 

- een ontvanger waarbij tegelijk als je HDTV kijkt via de HDMI, er via de scart ook een signaal uitgezonden wordt (hetzij natuurlijk in een lagere kwaliteit)

- een ontvanger die met canal digitaal werkt

- een ontvanger die dus kan opnemen

 

is dit overigens een twin of single tuner? want ook daar lees ik verschillende dingen over.

 

is de ontvanger kwalitatief een beetje ok? of valt het tegen? Qua menu's een beetje handzaam?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom wil je de scart tegelijk gebruiken ??

Tot nu toe werkt hij prima met CD

Opnemen kan alleen per externe HD ( FAT geformateerd ), maar dat werkt prima. Voeding krijgt hij van de deco via de USB.

Het is single tuner trouwens.

Ik vind het beeld van prima kwaliteit, en de struktuur van het menu is handzaam, alleen het boekje wat erbij hoort kan veel beter.

Als ik Ned. 1 opneem kan ik niet Ned 2 kijken, maar dat komt door de codering denk ik. Want als ik ARD opneem kan ik wel ZDF tegelijk kijken.

Teletekst is heel duidelijk via HDMI, en ook snel, alleen weet ik nog niet hoe ik de apparte sub pagina's kan oproepen. Je ziet ze natuurlijk wel, maar dan in een vastgestelde rollatie.

 

 

 

Salu2, D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

scart wil ik kunnen gebruiken omdat ik voor minder belangrijke dingen mijn bestaande dvd recorder wil gebruiken. ik weet dat het analoog is, maar ik heb dat ding nu eenmaal (en nog niet zo lang) maar wil niet constant instellingen moeten veranderen om de scart te kunnen gebruiken. Wil dus kunnen kijken via HDMI - maar indien nodig opnemen op scart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zelf heb de scart niet in gebruik, hij heeft trouwens 2 x scart. Dus je kan er gewoon een vcr/dvd recorder aan hangen. Trouwens mijn externe HD van 320 GB en standaard al op FAT geformateerd kostte "maar" 50 euro. Dan kan je ook opnemen in HD kwaliteit, gebruik dacht ik ongeveer 2 GB per 30 min.

 

Salu2, D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik vind hem redelijk stabiel, het gebeurt wel eens dat hij vastloopt en ik hem opnieuw aan en uit moet zetten. Heel af en toe moet de spanning er ook even af d.m.v. de schakelaar achterop. Ik zet hem iedere avond op stand-by en de andere dag start hij netjes weer op. Ik gebruik de interne kaartlezer en die heeft de update van CD niet gekregen, die stond sinds ik hem kocht op 8 november of zoiets. Dus na 8 november had ik geen beeld meer, dus even de kaart in een andere deco gedaan. Hij staat nu op 8 januari. Er is trouwens nieuwe software uit, maar die heb ik nog niet erin gezet. Dat schijnt wel het probleem optelossen met de updates van CD. De HD die ik er aan heb hangen werkt zonder problemen, nog geen foutmelding gehad met de opnamen.

 

Salu2, D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ jacobus

Ik heb net nog even getest, of je een kanaal kan opnemen, en een ander kanaal tegelijk kan kijken op dezelfde transponder. Met de CD gecodeerde kanalen werkt dit niet bij mij, maar b.v. ARD HD opnemen en ZDF HD tegelijk kijken werkt weer wel.

Even nog wat anders, ik heb op 9 okt. een film opgenomen op Ned. 3, die staat dus op de externe HD die er aan hangt, en die is nog steeds af te spelen. dus geen problemen met de decodering.

 

Salu2, D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...