Ga naar inhoud


Belachelijke literprijs motorolie bij servicebeurt


Jürgen

Aanbevolen berichten

Vandaag heb ik op mijn Nissan X-Trail 2.0d de 1e APK en 80.000km servicebeurt laten uitvoeren.

Omdat de auto noch binnen de garantieperiode (5 jaar of 150.000km) loopt dient dit bij een officiële Nissan dealer plaats te vinden.

Op zich niets mis mee maar waar ik me altijd mateloos aan kan ergeren is het feit dat bij de dealer hoog kwalitatieve motorolie gebruikt die tegen een belachelijke literprijs wordt berekend.

 

Voor de servicebeurt is 7,4 liter Shell Helix Ultra AP 5W30 gebruikt met een literprijs van € 17,20 per liter excl BTW dus € 20,47 incl. BTW, totaal dus € 151.46 alleen aan motorolie.

 

Ik vraag me af of het nu echt wel nodig is om een dergelijke motorolie in mijn Nissan toe te passen want ik vind ruim € 20,= voor een liter motorolie gewoon wel belachelijk.

 

Iemand dezelfde ervaringen?

 

 

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 78
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Het hangt er natuurlijk van af hoeveel kilometers je mag doen met die olie!

 

Stel je mag er 30000 km mee doen, dan kost jou dat € 0,005 per kilometer.

 

Neem nu een olie die € 12 per liter kost. Maar je kan daar slechts 20000 km mee rijden.

Dan kost jou dat in aankoop € 0,004 per kilometer.

Vermits je slechts 20000 km kan doen met de goedkopere olie, moet je dat x 1,5 doen om aan 30000 km te komen die je met de duurdere olie doet.

Dan kost het jou uiteindelijk € 0,006 per kilometer.

 

Die olie is dus zo duur niet als je denkt.

 

Uiteraard de hoeveelheid aan olie die in jou auto gaat (7,4l) is niet niets en dat drijft de prijs op.

 

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76

Laat ze dan de afvoerkosten er apart bij vermelden.


Heb geen flauw idee maar volgens mij zullen de kosten van afvoer wel meevallen er komt een tankwagen en die pompt de olieopslag leeg.
Best kans dat er zelfs nog geld voor wordt betaald ze zullen er wel iets mee doen met die oude olie misschien zware stookolie voor schepen van maken.
Maar nogmaals heb geen flauw idee. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

garage mafia overal het zelfde

 

apk en garage onder 1 deken

 

Ik ging met mijn belgie auto naar de NL apk voor een

proforma keuring ,kreeg een lijstje met opmerkingen.

heb dat lijstje aan mijn belgische garage gegeven en na zijn

controle "alles is goed heb niets vervangen".

Ik na de belgische keuring en auto direct zonder opmerking

goed gekeurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Puch
Het hangt er natuurlijk van af hoeveel kilometers je mag doen met die olie!

Ik moet om de 20.000km een servicebeurt laten uitvoeren dus dit betekend dat dergelijke dure olie gemiddeld elke 9 maanden naar het afvaldepot gaat.

Wat ik nog niet heb gehoord of dit type olie nu ook daadwerkelijk noodzakelijk is of kan het niet een onsje minder?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan me nog ergens een artikel herrinneren waarin ruim 250.000 km met dezelfde olie is gereden.

Misschien alleen wat bijgevuld.

Maar ach alles word beter dus de olie ook.

Er blijven altijd mensen geloven dat de sint bestaat.

-= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik vind deze prijs buiten alle redelijkheid.

Daarom vervang ik zelf olie kost voor mijn diesel ongeveer 3,5 euro per liter.

Wat het afvoer kost weet ik niet meer zo snel maar geen euro per liter.

Met jouw auto al snel 80 euro verdient.

Er staat in het boekje wel wat er voor olie er in kan.

Ik weet wel dat het binnen garantie doen voorkomen dat je het verplicht bent. Maar motor olie zelf vervangen door goede andere olie lijkt me toch wel binnen de garantie kunnen.

Een oom van me in duitsland kocht altijd een nieuwe mercedes en ruilde hem naar 5 jaar weer in zonder ook maar iets aan onder houd te laten doen.

Ik dacht dat in het verleden KAV auto verhuur ook nooit onderhoud aan de auto lieten doen. kennelijk was het goedkoper om af en toe een reparatie te verrichten dan om onderhoud te laten plegen

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Stel je vraag eens op het motor-talk forum.

Die hebben een Nissan subforum.

 

Het is bij sommige garages mogelijk, je eigen motor olie aan te leveren, en niet de dure syntetische olie van je garage te gebruiken.

 

Wanneer je een goede relatie met de Meister hebt, mag dat geen probleem zijn.

 

Ik ben dezelfde rekeningen gewend van mein Freundliche.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

 

Was even snel aan het zoeken geweest en meteen de eerste was € 14.88 per liter incl btw. Is een kleine verpakking van 1 liter.

 

In het boekje van de auto kan je vinden welke olie er in mag. Ook op diverse site van onderdelen kan je je kenteken invoeren en komt er ook uit welke olie er in kan en mag.

 

Weet niet of je in de buurt van duitland woont anders zou je eens kunnen informeren wat daar een service beurt kost.

 

Ga al jaren met auto naar de dealer in DLD omdat ze in nederland helemaal gek zijn bij de dealers

 

Voor de servicebeurt is 7,4 liter Shell Helix Ultra AP 5W30 gebruikt met een literprijs van € 17,20 per liter excl BTW dus € 20,47 incl. BTW, totaal dus € 151.46 alleen aan motorolie.

 

Ik vraag me af of het nu echt wel nodig is om een dergelijke motorolie in mijn Nissan toe te passen want ik vind ruim € 20,= voor een liter motorolie gewoon wel belachelijk.

 

Iemand dezelfde ervaringen?

 

 

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Triax 88 multiblock 19-23-28-13

Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...