habibi Geplaatst: 31 augustus 2010 Geplaatst: 31 augustus 2010 Hallo, mijn vader is 90 jaar en kijkt via de satelliet. Op dit moment heeft hij een lemon twin tuner met pvr. Hij weet hoe het werkt en kan ermee uit de voeten. Maar HD is in ontwikkeling en daarmee worden volgens CD een aantal voor hem belangrijke zenders binnenkort alleen nog maar in mpeg4 doorgestuurd en dat kan alleen een HD ontvanger verwerken. Lange intro, nu de vraag. CD biedt als alternatief voor 99 euro (hij heeft TOP pakket en zou switchen naar TOP HD) deze philips 8121 HD. Doen of niet doen? Het enige wat voor hem belangrijk is is dat de ontvanger het doet, niet te instabiel is en niet al te lastig in te leren is voor de bediening. Wie heeft een gefundeerde mening? Loewe concept l26 met dvb-s, triax 78, 4 lnb's met switch (astra 1,2, 3 twin en hotbird single), Xtrend ET9000 met openpli 2
scotty Geplaatst: 31 augustus 2010 Geplaatst: 31 augustus 2010 je kunt beter b.v. 7121 nemen indien het een philips moet zijn, dat is zonder harde schijf dus wat gebruiksvriendelijker (b.v. op verkeerde knoppen drukken deed mijn vader ook wel eens toen heb bij mute en voor keur lijst de knop af gesneden van de afstands bediening en weer een paar fouten minder).
Gast sattaz Geplaatst: 31 augustus 2010 Geplaatst: 31 augustus 2010 @habibi, Een Philips 8121 HD lijkt mij een wat gewaagde optie. Bij Sat4all maar meer nog op het forum van CanalDigitaal blijkt dat ze (de programmeurs) softwarematig al een hele tijd met dat apparaat bezig zijn maar dat er nog steeds redelijk wat bugs in zitten. Het is zelfs zover dat men betatesters heeft gevraagd om nieuwe betasoftware voor de 8121 HD te testen en daar verslag van te doen. En dat bij een CanalDigitaal 'plug and play' ontvanger waarop CanalDigitaal kijkgarantie geeft... Als het niet noodzakelijk een twintuner moet zijn maar een singletuner ook volstaat dan zou ik de Clarke Tech 5000 Combo Plus willen aanraden. Die doet het eigenlijk altijd, is uiterst stabiel en zeer gemakkelijk in de bediening. Bijkomend voordeel is dat de Clarke Tech een combotuner is. Dat wil zeggen dat er naast satelliet ook Digitenne mee ontvangen kan worden. Je kunt dan (bijvoorbeeld als backup voor noodgevallen) via Digitenne kijken. Het is zelfs mogelijk zonder Digitenne kaartje te kijken. Dan blijft de ontvangst echter beperkt tot de vrije zenders Nederland 1/2/3 en de Regionale Omroep die bedoeld is voor jouw woonplaats. Woon je een beetje gunstig dan kun je zelfs 2 (of meer?) Regionale Omroepen ontvangen. Als je zoals jou in (de omgeving van) Arnhem woont dan is het misschien zelfs mogelijk gratis een aantal Duitse zenders te ontvangen Met vriendelijke groeten sattaz
waveman Geplaatst: 31 augustus 2010 Geplaatst: 31 augustus 2010 @Habibi In een aantal gevallen doet dit verhaal denken aan mijn schoonvader, hij wilde gewoon een werkende ontvanger. Philips heeft nog al wat nieuwe HD ontvangers op de markt gebracht die recentelijk een update hebben gehad, ik zie dit echt nog steeds als een test fase....kortom: Een HD ontvanger die weinig of geen bugs vertoond geniet de voorkeur, suc6
M_Z Geplaatst: 31 augustus 2010 Geplaatst: 31 augustus 2010 Sinds vandaag is er een nieuwe software beschikbaar waarmee deze ontvanger een heel stuk stabieler en vriendelijker zou moeten werken. Of de beloftes van Canaldigitaal nu ook echt waargemaakt worden moet zich nog bewijzen, maar als dat zo zou zijn is de Philips wel een simpel te bedienen plug&play ontvanger. M_Z
habibi Geplaatst: 31 augustus 2010 Auteur Geplaatst: 31 augustus 2010 Mijn vader wil een twintuner en pvr mogelijkheid. Eventueel met een usb schijf als dat net zo makkelijk werkt. Ik las inderdaad je post M_Z van die nieuwe software. Daarom deze vraag gesteld,want ik had eerder gezegd het niet te doen en nog te wachten. Alternatieven zijn zoveel duurder. Ik heb geopperd tegen CD ja te zeggen met de voorwaarden (op papier!) dat als het toestel niet mocht bevallen dat hij terug kan en geld terug. Ik kijk als alternatief naar de homecast toestellen, maar heb geen idee of dat een beetje soepel werkt. Een CD monteur had het over de Rebox, maar dat lijkt me ook niet zo slim. Loewe concept l26 met dvb-s, triax 78, 4 lnb's met switch (astra 1,2, 3 twin en hotbird single), Xtrend ET9000 met openpli 2
Gast sattaz Geplaatst: 31 augustus 2010 Geplaatst: 31 augustus 2010 Origineel bericht van: habibi Mijn vader wil een twintuner en pvr mogelijkheid. Eventueel met een usb schijf als dat net zo makkelijk werkt. Alternatieven zijn zoveel duurder. Ik heb geopperd tegen CD ja te zeggen met de voorwaarden (op papier!) dat als het toestel niet mocht bevallen dat hij terug kan en geld terug. @habibi, De Clarke Tech 5000 Combo Plus heeft pvr mogelijkheid via usb. Alternatieven zullen best duurder zijn maar op een goedkoop hoopje ellende zit je toch ook niet te wachten!? Op het forum van CanalDigitaal kun je zeer recente berichten lezen van mensen die het helemaal gehad hebben met de Philips ontvangers. Ik ben bang dat CanalDigitaal niet op papier zal zetten dat bij niet bevallen het toestel terug kan bij geld terug... Met vriendelijke groeten sattaz
habibi Geplaatst: 1 september 2010 Auteur Geplaatst: 1 september 2010 Origineel bericht van: sattaz Ik ben bang dat CanalDigitaal niet op papier zal zetten dat bij niet bevallen het toestel terug kan bij geld terug... Met vriendelijke groeten sattaz Ik ben ook bang van niet. Het was meer een opmerking van: ik geloof er niet in, maar als ze er perse vanaf willen dan onder deze voorwaarden. En aan de andere kant, als het lek echt boven is, zoals de nieuwe software introductie suggereert, dan is het een optie. En dat had ik af willen checken met mijn vraag. Het geld is niet echt een probleem, dat is er wel. En bewaren voor de erfenis is ook zo wat. Dat moet dan weer verdeeld worden met 8 mensen, dus ..... Dank! Ik denk dat ik het wel helder heb. Loewe concept l26 met dvb-s, triax 78, 4 lnb's met switch (astra 1,2, 3 twin en hotbird single), Xtrend ET9000 met openpli 2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen