Ga naar inhoud


geen lock en sync na installatie nieuw image


nufje

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Mijn eerste berichtje na een hele dag uitproberen en googlen.

Ik heb het volgende probleem:

 

Op mijn dreambox 7020 had ik een gemini 4.6 image, deze werkte helemaal na behoren. Nu wil ik graag Open Pli image installeren. Nadat ik dit gedaan heb krijg ik met geen mogelijkheid een satelliet gevonden die "lockt en synct", hetzelfde probleem treedt op na installatie van het gemini 4.7 image. Het gemini image 4.7 krijg ik wel weer aan de praat als ik mijn instellingen "restore" van het gemini 4.6 image. Ik heb een draaibare opstelling, maar krijg het ook niet aan de praat als ik slechts 1 satelliet configureer. Het volgende heb ik al geprobeerd:

- satelittes.xml van gemini 4.6 geprobeerd

- automatic transponder scan gedaan (deze synct niet vanwege een hoge BER, signaal sterkte en kwaliteit zijn ruim voldoende)

- configuratie met 1 vaste satelliet

- instellingen van de "satellite configuration" vergeleken met oude image

- nieuwe settings ingeladen van Joske draaibaar

 

Weet iemand wat ik nog kan proberen, wil toch wel graag een ander image kunnen installeren.

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
nieuwe settings ingeladen van Joske draaibaar


Dat raad ik je af. Joske settings draaibaar is al heel oud. Waarschijnlijk is de "nieuwste" lijst al 3 a 4 jaar oud. Ik raad je Henksat settings aan.
Vermoedelijk gaat het fout bij de USALS waarden. Je moet de juiste lengte en breedtegraad invullen. Deze waarden zijn afhankelijk, waar je woont. En het hoeft niet precies ingevuld worden met 3 cijfers achter de komma. Maar denk er wel om, dat de lengte en breedtegraad waarden in je dreambox, decimaal zijn. Op je routeplanner ( bijv TomTom ) zal deze waarden waarschijnlijk in minuten en seconden zijn ( een zestig tal stelsel, i.pv. honderd tal stelsel. )

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Joske draaibaar is vanuit het forum te downloaden. Ik heb een versie van 27 augustus 2010.

 

Dank voor de suggestie voor de usuals. Maar ook dit had ik al geprobeerd. Via Rotor Setup en dan aanvinken GotoXX en dan lengte en breedte graad invoeren. Helaas zonder succes.

 

Ook zonder GotoXX geen satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is net dat je alles handmatig satteliet erin heb gezet in je oude image.

 

Als je nu eens handmatig met je rotor speelt, krijg je dan wel een link dus opzoek naar de atra 19,2 en dan op bvn zetten.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: nufje

- instellingen van de "satellite configuration" vergeleken met oude image

Hoe waren de instellingen van de oude image, uit de backup dus?

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Michel:

 

Ik zal eens gaan spelen met handmatig en kijken of ik een lock kan krijgen.

 

HenkSat: (na bewerken, ik dacht dat je een andere vraag stelde, dus eerst een reactie of welke files ik terug zet uit de backup, daarna een reactie op je echte vraag, ik ben toe aan weekend :-) )

 

Goede vraag! Ik heb de satellites.xml gebruikt uit de oude backup, maar of hij dit bestand nu gebruikt is mij onduidelijk. Verder heb ik alle rotor waarden uit de config gekopieerd en in de nieuwe config overgeschreven. Ook hier was mij het eigenlijk weer onduidelijk of deze waarden nu gebruikt werden ja of te nee.

 

Heb jij een tip welk bestand ik moet gebruiken uit de backup en hoe ik vervolgens kan kijken of hij dit bestand ook echt gebruikt.

 

Instellingen Satellite configuration:

- many satellites via Diseqc rotor

- Voor Astra 19.2

- LNB: 0, LOF/L: 09750, LOF/H: 10600, Treshold: 11700

- Increase voltage (deze heb ik aan en uit gezet)

- 12v output staat uit

- Toneburst: None

- Diseqc mode: versie 1.2

- Verder alles op None of uit.

 

Rotor setup

- Use motor input aan en uit getest

- GotoXX aan en uit getest

- Longitude: 4.900 East

- Latitude: 51.400 North

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: nufje
Michel:

Hnadmatige lock krijg ik niet voor elkaar. Ik ben tot 6 steps east gegaan. En 6 steps richting west.


Jammer dat dit ook niet werkte.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent niet de eerste met rotorproblemen met een 7020 en 'nieuwere' images. De 'image bakkers' hebben vanaf een bepaalde versie de rotoraansturing 'verbeterd'. Sommige 7020 bezitters krijgen vanaf die 'verbetering' het spul niet meer werkend.

 

Ik heb hetzelfde: geen problemen met alle Pli versies tot en met Pli Iolite. Met Pli Jade en de huidige Pli open zijn er 7020's die niet goed meer werken terwijl andere prima werken.

 

Zet er eens Pli Iolite op om te testen. Als dat wel in 1 keer werkt heb jij hetzelfde als sommige andere 7020 bezitters.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wil ik best nog wel eens proberen, maar er stond een werkend gemini 4.6 image op. En als ik nu zelf een gemini 4.6 image installeer werkt het ook niet out of the box!?

 

Dus hier gaat ook iets mis met de rotor, maar het kan wel werken namelijk als ik de settings terughaal van mijn oorspronkelijke image backup.

 

Dus als ik nu weet welke settings het probleem veroorzaken werkt dit wellicht ook voor nieuwe openpli images.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...