Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allen,

Ik ben van plan om binnenkort een CCcam server te installeren met Ubuntu 10.04

Is deze Ubuntu een goede en stabiele server?

Is er iemand die voor mij een how too heeft want ik heb geen enkel idee hoe en waar ik moet beginnen, windows is geen enkel probleem maar linux is vrij nieuw voor mij.

Alvast bedankt voor de reacties

Geplaatst:

Op het Cccam forum kun je wel een howto vinden !

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Geplaatst:

je kan idd een CCcam server opzetten .. maar waarom zou je dat willen. CCcam is closed source, zorgt voor "lockin" waardoor je vast komt te zitten aan CCcam op als je clients etc etc.

Oscam is open source, wordt goed en snel door ontwikkeld, werkt met een open protocol (newcamd) en is te gebruiken met een helemboel verschillende clients.

Geplaatst:

Ubuntu 10.4 heeft LTS (Long Time Support) dus is goed geschikt voor het gebruik voor een server. De laatste LTS van Ubuntu was geloof ik 6.x.

Ikzelf heb hier een Debian en een OpenBSD server staan. Deze versie's zijn heel erg stabiel en vergen minder onderhoud dan de Ubuntu's. Hoewel OpenBSD Unix based is, werkt het soms net even iets anders dan de Linux variaties.

Ik zou als ik jouw was, als je helemaal nieuw bent met Linux eerst maar eens verdiepen in het OS voordat je een server gaat installeren en begrijpen hoe het allemaal werkt. Vergis je niet in Linux. (server is vanwege performance vaak alleen geinstalleerd met de command line)

Op mijn beide servers ben ik wel eens aan het stoeien geweest met CCcam en wat dat betreft vind ik Debian het makkelijkste werken.

Dreambox8000, Dreambox800HD & Multytenne

HTPC: Ubuntu 10.4, XBMC

Geplaatst:

Is anders helemaal niet moeilijk om een server met Ubuntu te maken. Zelfs ik ben erin geslaagd en heb 0,0 verstand van Linux. Aldoende leert men.

Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.

Geplaatst:

Hoi ik zou graag in linux beginnen maar weet niet welke linux ik moet gebruiken ?????

maar wat heb ik nu allemaal nodig

is er iemand die mij kan helpen

Groetjes

Geplaatst:

Ga je Linux installeren op een nieuwe pc of als dual-boot op een computer? Ga je de server ook beschikbaar maken voor de buitenwereld? (Webserver, FTP-server, mailserver, OpenSSH?)

Als eerste dowload je Ubuntu

Je brand deze ISO op een leeg cdtje en boot de computer op.

Tijdens het starten van de computer krijg je een Ubuntu scherm te zien waar je kan kiezen voor een installatie of de LiveCD mogelijkheid. Ik zou als eerste voor de live cd versie gaan om te bezien of alle hardware het zonder problemen doet. Zoniet, dan kan je nog aanpassing doorvoeren.

Tijdens de installatie kan je er voor kiezen of je de Desktop versie geinstalleerd wilt hebben of de server versie. Belangrijk is om te weten dat de desktop versie (alla windows) bediend kan worden door de GUI. Bij de Server versie zal je vaak alles van de command prompt moeten uitvoeren. Je kan een server installeren met een GUI, maar is uit performance overwegingen vaak beter om niet te doen.

Als je kiest voor de desktop versie zullen er tijdens het installeren nog wat standaard vragen naar voren komen met betrekking tot timezone, wachtwoord etc. Als dit allemaal klaar is heb je in 95% van de gevallen een werkende desktop met Gnome en alles er op en eraan.

Tadaa, werkende desktop met ubuntu en nu de walktrough's doorlopen die bestaan voor het installeren van een CCcam server en gaan met die banaan.

Het installeren van een server mag op sat4all wel behandeld worden, maar ik denk dat wanneer ik specifiek ga uitleggen hoe een CCcam server geinstalleerd moet worden er een ban op volgt. Vandaar de "Mysterie"

Geplaatst:

@fdm

Een server installeren is ook niet echt moeilijk. Zeker met de vele tutorials die te vinden zijn. De nuance zit hem in het doel van de installatie. Gaat de server gebruikt worden voor het grijze gebied van het cardsharen? of wordt de server voor commerciele diensten aangeboden?

Is het voor het intern gebruik (waar ik dan maar van uit ga) is het inderdaad een eitje om een CCcam server te installeren. Ga naar het eerder genoemde forum van Lamko en loop daar stap voor stap de tutorial door voor het sharen. Kies je voor de commerciele kant van het sharen zou ik wel wat verder gaan dan het doorlopen van een aantal op internet gevonden tutorials. Een slecht beveiligingstechnisch geinstalleerde server is binnen no time tot een leuke openFTP server voor allerlei rottigheid van het internet.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen