Ga naar inhoud

[DM500HD] vraag ivm instelling mounten nas

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

dm500HD en openpli.

nas schijf is gemount, opnames werken perfect.

probleem:

gedurende de opname slaat de hardeschijf van de nas voortdurend af en aan : als de opname start, start de hd

in de nas, na 10 s valt ze af, na zes seconden start ze

weer... Dit gaat zo door zolang de opname duurt.

Ik vermoed dat dit niet goed is voor die schijf.

Kan ik ergens iets instellen, dat die schijf gedurende de

opname continu blijft draaien, en pas afvalt als de opname

voorbij is?

Geplaatst:

lucdec2 (waar is lucdec1 gebleven), je geeft wat weinig details, maar een NAS zou zomaar op Linux kunnen draaien, en dan ook nog zomaar een WD schijf kunnen bevatten. Als dat bij jou zo is, google (of nl.znout.org voor het groene alternatief) op WD LCC proble(e)m. Wordt overigens ook vaak als LLC probleem op internet gepost. Het probleem gaat over load cycle count, dus het zou LCC moeten heten.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Geplaatst:
Origineel bericht van: bigtwin
lucdec2 (waar is lucdec1 gebleven),
je geeft wat weinig details, maar een NAS zou zomaar op Linux kunnen draaien, en dan ook nog zomaar een WD schijf kunnen bevatten. Als dat bij jou zo is, google (of nl.znout.org voor het groene alternatief) op WD LCC proble(e)m. Wordt overigens ook vaak als LLC probleem op internet gepost. Het probleem gaat over load cycle count, dus het zou LCC moeten heten.

Haha, lucdec heeft ooit een ban gekregen, (totaal ongerechtvaardigd, totaal zonder inspraak vond ik toen zodoende...)

Ik weet niet welke details ik zou moeten geven. Het gemounte toestel is een Lacie netwerk mediaplayer
Lacie lacinema classic HD of zoiets.. Ik weet niet welke schijf gebruikt is?
kan die loud cycle count ingesteld worden op de dream? vermoedelijk niet? Bij die Lacie heb ik ook geen toegang tot specifieke instellingen vermoed ik?

http://www.lacie.com/be/products/product.htm?pid=11389

Geplaatst:

in Lacie hdd cases wordenverschillende merken hdd's ingebouwd

de ene keer samsung

de andere keer western digital

dus dan moet je even in de nas webinterface gaan om de hdd informatie uit te laten spuwen.

ciao

Good Morning Heartache

Laura Fygi, Toots Thielemans

Geplaatst:

Als het een Lacie schijf is, draait die waarschijnlijk op Linux, maar daar kun je zonder het betere hack werk niet bij. Maar het is niet onmogelijk, hoewel je dan wel moet weten wat je doet...

Ik zou eerst eens de webinterface bekijken, en zien of je daar met wat parameters aan de slag kunt.

Anders kun je ook via nl.znout.org waarschijnlijk heel veel vinden over hoe bij de Linux command prompt te komen. Voorzichtigheid geboden!

Voor mij overigens geen Lacie meer...

ET10000
DM7020HD

Geplaatst:

tja

ik weet niet zeker of er hier een probleem gemeld wordt, waarvoor een oplossing gezocht wordt

of dat het een normaal symptoom betreft

zelf hoor ik (en zie op led IP-activiteit van de qnap) dat er in "stoten" tijdens de opname naar de NAS geschreven wordt

dat is dus niet een constant draaien van de hdd (als ik het al goed kan verwoorden opdat men dit geluid kan interpreteren)

mede omdat de qnap een vette cache heeft.

als je opnames verder helemaal oké zijn bij afspelen...

wat zou er dan verkeerd zijn?

(kan helaas geen geluidopname als attachement leveren opdat je zo'n opname geluid van de NAS hoort hetgeen dus stotend of misschien beter pulsend is.

ciao

Good Morning Heartache

Geplaatst:

weet niet goed wat je met die opmerking bedoeld:

kan dit niet???

en ja ik ga je handleiding niet helemaal doorspitten whistle

type het ip adres van je nas eens in de internet explorer of andere browser die je gebruikt.

ciao

Good Morning Heartache

Geplaatst:

Als ik surf naar 192.168.1.103

zie ik dit:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>

- <lacie_conf type="LaCinema" version="1.0">

- <sharesList>

- <share name="LaCie" status="enabled" external="yes">

<path>LaCie</path>

<protocols samba="yes" />

</share>

</sharesList>

</lacie_conf>

Als ik surf naar de webinterface, deze is heel summier zie ik dit:

274

LaCinema_HD Settings

Friendly Name:

0

Geplaatst:

Lucdec2, ik denk dat het met Lacie moeilijk wordt iets te veranderen of aan te passen... Als je via de webinterface je schijf tot de orde kan roepen, wordt het lastig, zoniet onmogelijk het gedrag van deze schijf naar wens in te richten.

Overweeg eens een zelfbouw NAS.

Voor beperkte kosten een kanon van een NAS! Maar dan moet je er wel wat tijd aan besteden.

ET10000
DM7020HD

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen