Ga naar inhoud


Is het mogelijk om analoge kabeltv Macrovison te coderen ?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

op http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20100830_004 kwam ik tegen,dat vlaamse zenders ten strijde gaan tegen de digitale opname's die mogelijk zijn op de exploitanten hun boxen.

Je zou denken,dat de mensen hun vhs recorder of dvd recorder weer zullen bovenhalen,om bvb te vermijden een meerkost te betalen om programma's op te nemen.

Nu vraag ik mij af aan techniciëns,of het mogelijk is een analoog kabelsignaal te voorzien van bvb het analoog macrovision anti copiëer beveiliging,of is een kabelnetwerk met versterkers verzwakkers etc etc,te moeilijk,om dit signaal door te sturen.

Of moeten we ons aan een nieuwe beveiliging denken,dat de vhs-recorder of dvd-recorder er een ongenietbaar beeld van opneemt?

Want je zou denken,als ze het digitaal verhinderen/er geld voor gaan vragen,het nutteloos is,als ze nog verder naar hartelust analoog kunnen opnemen?Ik denk als dit is voor een dagelijkse opname,het voor velen niet kan uitmaken of het nu digitaal is of niet.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Macrovision was al van nature een analoog systeem.

Het kan op Scart geplaatst worden, maar niet op de RF aansluiting.

Het kan ook op Svideo of component geplaatst worden.

 

Maar eigenlijk doet het er niet veel toe, of het originele analoge kabelsignaal die beveiliging zou aankunnen of niet.

Feit is dat het aantal analoge zenders gewoon langzaamaan zal verminderen.

De digitale TV aanbieders hebben er alle belang bij om iedereen digitaal op te dringen.

Zo werd hier op de analoge kabel KanaalZ vervangen door een kinderzender.

Leuk voor de kinderen, maar veel ouders zijn daar natuurlijk niet blij mee.

Gewoon door regelmatig een zender te vervangen jagen ze zo mensen weg van de analoge kabel, naar het digitale aanbod.

 

Ik vraag mij alleen af, als iedereen dan digitaal kijkt, of ze dan dat basispakket niet gaan afslanken.

Want dan kan je niet meer terug naar analoge TV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...