Ga naar inhoud


[Pioneer] Verdwenen Premiere kanalen


Gast

Aanbevolen berichten

hoi,

 

Satori heeft uitleg gegeven op je vraag. volgens mij heb je de verkeerde fw in zitten wat ik zo lees. je moet die van dynamit hebben, (en ik lees dat je die van h2d er op heb zitten) met de juiste files.

staat hier boven aangegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 87
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Met de H2DeeToo versie V9 bijv zijn er problemen met andere encrypties dan Seca. Met Spacerunner V1.0p2 kijg je een aantal Prem-kanalen niet. Dit ligt niet aan de FW, maar we hebben geen goede keyfile.

Met Dynamit of Dynamit/MikeVl versie werkt eigenlijk alles.

Als je de Spacerunner of H2Deetoo FW hebt, moet je editen met PicBined. Je kunt dan met chipcat en Mastera de FUN kaart schrijven.

Zowel chipcat als PicBinEd staan uitgebreid beschreven bij Duwgati.

 

Groeten

Satori

Link naar reactie
Delen op andere sites

Satori,

 

ik heb de uitleg willen uitprinten maar dat wou die niet. geen zin of zo kreeg er maar 1 pagina uit. ben toen via duck-forum achter de juiste 02 gekomen, (omdat duck eruit ligt-weer een aanval gehad) en die met het programma, wat heel simpel werkt, veranderd.

 

ik moet zeggen dat dit leuker is dan zoeken naar de juiste files, of zoals in het begin als nieuwkomer te bedelen. wil niet zeggen dat ik ervaren (nog lang niet) ben maar wil toch steeds meer leren hierover is toch een leuke hobby aan het worden.

 

wil ik nog wel kwijt: ik heb toch waardering voor jou zoals je de mensen voort helpt.

 

is ook wel voor wim, heeft me goed geholpen tijdens jou vakantie.

petje af voor jullie.

 

groetjes en bedankt paddy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nieuwere versie 5in1 Alpha files gevonden, gemaakt door EMTEC. Met Seca geeft deze beeld op de Spacerunner soft en je krijgt alle Prem-kanalen op de Dynamit soft.

Dit gaf me het idee dat dit ook voor de Prem-kanalen op de Spacerunner soft en (dus ook Philips) zou moeten kunnen werken. Dus ik heb allerlei testen gedaan met de ECM-PIDs en deze 5in1, maar ik krijg daarmee Beta uberhaupt niet aan de gang.

 

Als er mensen zijn, die files aan het testen zijn, op Pioneer of Philips, om de prem-kanalen aan het werkt ekrijgen, dan ben ik benieuwd naar de ervaringen

 

PS: Vanwege het gemeenschapelijke belang staat deze post staat zowel in Philips als Pioneer.

 

Groeten

Satori

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gelijk: Met de Dynamit versies zijn ook geen problemen en het aanpassen van de ECM-PID's en de goede keyfile werkt daarmee alles.

 

Het probleem zit in de NL versie van Spacerunner. Dit is de opvolger van de H2D2 versie. Omdat de Philips deco's ook deze firmware gebruiken is treedt daar hetzelfde probleem op.

Het probleem is dat een deel van het prem-pakket (prem 1t/m 7) en een aantal andere prem-kaanlen (die gebruik maken van key-11) niet meer werken.

 

Groeten

Satori

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit me nu af te vragen hoe men dat probleem toen (zoals ik het goed gelezen heb in maart) met de philips ontvangers aangepakte.

 

Of was dat niet opgelost , en wil het misschien wel werken met vroegere firmwares ???

vu+duo2-vti6.0|vu+ultimo-openpli3.0
dvb nexus-s(2.1)+skystar2+hdr4000 pckaart progdvb S2emu

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

Ik had weer een vraag,voor die premiere's,moet ik dan een andere kaart

hebben?Zoals een fun kaart bijvoorbeeld?

Ik heb nu zo'n witte en een bruine,maar de deco ziet de kaart gewoon niet

zitten als ik de code's er op zet,dat zijn dus de flash en de ext eep

die ik dan laadt,laadt ik gewoon pic's en eep is het goed.

groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt er op dat de kaarten die je hebt GoldWafer (GW) kaartjes zijn. Deze hebben een beperkte capaciteit en daarom kan er niet de info op voor meerdere encryptiesystemen. Evt kan er IrSeto op (Sec*+Ird**), maar die zie je niet zo veel meer. De meest gangbare (5in1 bijv) files zijn voor de FUN-kaarten.

Zoals al eerder vermeld zijn er een aantal Prem-kanalen sinds kort niet meer beschikbaar vanwege de gebruikte oneven key.

 

Groeten

Satori

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij werken alle premiere kanalen.

Ik werk met versie 4.37, op een DBR 200nl

Ik heb gister de raad van satelite opgevolg door de pid te laten scannen,

dus eerst op de + en dan op de b drukken.

Alleen was hij vergeten te vertellen dat je hierna op 0 t/m 4 kan drukken, om een pid te selecteren. Maar door te spelen leer je veel, maar de kanalen werken weer.

 

Succes

 

Veguato

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de Dynamit versies werken de Prem-kanalen allemaal als je de ECM-PID goed zet en de goede smartcard files gebruikt. Het probleem dat hier beschreven wordt komt voor met de Spacerunner V1.0P2 FW. Omdat deze FW ook gebruikt wordt voor de philips hebben die hetzelfde probleem. Beide versies zijn nl gebaseerd op de H2DeeToo versies. Het probleem zit echter niet in de FW, maar in de smartcard files. De Pioneer heeft als voordeel dat er uitgeweken kan worden naar Dynamit, waardoor andere smartcard soft gebruikt kan worden.

Voor de Philips en de Pioneer spacerunner FW hebben de Hutsefruts files altijd prima gewerkt. We mogen dus heel blij zijn met Huts. Echter sinds kort is Prem de oneven keys gaan gebruiken en de Huts files kunnen dat niet aan, waardoor de Philips en Pioneers met H2DeeToo/Spacerunner FW gedeelten van Prem missen.

 

Groeten

Satori

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...