Snuffer Geplaatst: 2 september 2010 Geplaatst: 2 september 2010 Voor een klein project waar ik een Access lijst voor gebruik zoek ik hulp en wel het volgende. Ik heb een reeks waardes die als ik 1 waarde verander allemaal mee moeten veranderen in dat getal. dus b.v. 180 190 200 210 220 230 Stel nu dat ik de 200 in de lijst verander naar 203 Dam moet de rest mee veranderen. 183 193 203 213 223 maar het kan ook zijn dat 183 veranderd niet per definitie de 200. Is er iemand die dat kan verwezenlijke?? Het gaat om ongeveer 60 getallen. tussen 0 en 650. Er is een Access lijst beschikbaar om in te veranderen eventueel. Als dit niet kan dan in Exel maar dan wordt het over typen met de hand dat is eigenlijk niet de bedoeling. THX TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .
Gast Kimble Geplaatst: 2 september 2010 Geplaatst: 2 september 2010 Kan helemaal automatisch. Stuur de bijlage maar per pm of via de mail. Je hebt binnen 1 minuut mijn mailadres. Zal er een record van maken die je kan afspelen, dan zie je wat er gebeurd en waarom. Kimble
boaz Geplaatst: 2 september 2010 Geplaatst: 2 september 2010 Op Usenet zijn specifieke groepen voor deze problemen, met name in de Excel groep zitten een aantal Goeroe's die je vrijwel direct antwoord geven. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Gast Kimble Geplaatst: 2 september 2010 Geplaatst: 2 september 2010 Ben net klaar met eten en had het Access bestand al open. Neem de handelingen op in de recordmogelijkheid in W7, zodat de TS kan zien wat ik doe en waarom. Bestandje zal straks klaar zijn en dan werkt ie helemaal zoals ie wil. Heb hem naar Excel gehaald, zodat je er zelfs een internetpagina van kan maken als het zou moeten (altijd makkelijk voor de TS ) Kimble
Gast Kimble Geplaatst: 3 september 2010 Geplaatst: 3 september 2010 Kwam eea tussendoor, maar ik heb je de film (03:24) en de nieuwe sheet gemaild. Ging dus vrij snel. Om inhoudelijk niet op het bestand in te gaan, toch wel even een omschrijving wat er diende te gebeuren, zodat andere er ook iets aan kunnen hebben. Er binnen Access een sheet opgemaakt met een aantal kolommen waarbij in één kolom een waarde veranderd moest kunnen worden en de andere waardes in die kolom zich mee aan moesten passen. De waarde in die kolom had geen enkel algoritme en waren een 65-tal verschillende waardes. In Access heb ik de sheet geselecteerd en ge-exporteerd naar Excel, daar het niets met een database te maken had. De sheet geopend in Excel en naast de kolom "vaste waarde" 2 kolomen ingevoegd. In de eerste ingevoegde kolom de kolomnaam in "correctie op vaste waarde" gewijzigd en in de 65-tal cellen het getal 0 gezet (een 0 in de eerste cel en dan boven de cel gaan staan rechtsonder en 64 cellen naar onderen doorgetrokken) Onder de laatste cel in die kolom een "som(a3:a68)" gezet. In de tweede ingevoegde kolom de kolomnaam in "gecorrigeerde waarde" gewijzigd. Toen de waarde van de cel "som(a3:a68)" + de waarde van de "vaste waarde" in de cel gezet. Dit ook gedaan met de cel eronder. Hierna die eerste 2 cellen van kolom "gecorrigeerde waarde" geselecteerd en toen door rechtonder de onderste cel te gaan staan met de <ctrl> toets ingedrukt dit doorgetrokken tot ik gelijk zat met de onderste regel (65e waarde). Bovenste regel geselecteerd en in de balk boven "filter toepassen" nog toegepast, zodat het sorteren ook gemakkelijker gaat. Boel opgeslagen en klaar. Indien de gebruiker nu een waarde als bv 318 een correctie geeft met 7 (dus waarde wordt 325) in de betreffende regel, dan zullen alle waardes in "gecorrigeerde waarde" automatisch met 7 worden opgehoogd. Dit wordt nl gehaald uit de SOM-functie. Waardes zoals 214, 223, 278, 361, 462, 611, 615 worden door een correctie van 5 bij 278 omdat dit (283) een correcte waarde is zal zorgen dat de kolom dan resp. 219, 228, 283, 366, 267, 616, 620. Kan uitgebreider, maar simpeler als nu lijkt me heel onwaarschijnlijk. Een 3 minuut 24 incl. opstarten van Eccess en Excel, met opslaan is sneller dan dit verhaal typen Waarom ik heb gekozen voor deze wijze heeft te maken met het feit dat de "vaste waardes" nooit overschreven kunnen worden en je altijd terug kan vallen op de basisgegevens.
Snuffer Geplaatst: 4 september 2010 Auteur Geplaatst: 4 september 2010 Mag een slotje op. Voor de geintreseerde, nu is het dus ook mogelijk om op een actuator Usals of goto xx te gebruiken. TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .
MehmetArslan Geplaatst: 5 september 2010 Geplaatst: 5 september 2010 Nu wek je mijn interesse ------------------------------------------------------------------- Als iedereen mekaar helpt zijn er geen problemen meer.
Snuffer Geplaatst: 6 september 2010 Auteur Geplaatst: 6 september 2010 Satwolf Ik ben omdat ik zelf mijn eigen motoren en LNB scew stuur via een PC, erachter gekomen dat 1 graad 6,8 pulsen is. Als ik 4,8 Oost (voor mijzelf het zuiden) neem en stuur mijn schotel vanaf de Max West (bij mij 0 Pulsen) naar 4,8 Oost heb ik 367 Pulsen nodig. Door nu een lijst met basis gegevens te hebben als deze b.v. 2,0 O = -19 4,8 O = 0 7,0 O = 15 42,0 O = 253 ETC. Etc vul ik bij 0 in de correctie lijst mijn situatie 367 in waardoor de 7,0 O er 15 auto. bijkrijgt en dus meteen goed staat zo maak alle anderen als ik die invul ein de basis lijst. Nu het volgende de Eeprom in de V-Box etc moeten worden ingelezen met deze berekening. Of er moet een kleine PIC bij die deze info voor de pulsgever/teller in de v-box bewaard. Klaar is Kees en is het dus mogelijk Fibo motoren en actuators als goto xx en usals te gebruiken. Wel is het nadeel dat iemand die in England woont of zelfs Deventer de 0 niet op 4,8 Oost heeft maar op resp. 4 West en 7 Oost. Maar dat is voor mij niet belangrijk ik gebruik het alleen hier en als ik verhuis tja dan een andere Eeprom en lijst veranderen de formule is bekend dus.. Deze techniek is tot dankzij de hulp van Kimble tot stand gekomen, waarvoor alsnog mijn grote dank. TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .
Snuffer Geplaatst: 6 september 2010 Auteur Geplaatst: 6 september 2010 Jeager actuators. Reken: Voor de 24" met reed contact teller: 90° draaien met 24" reed: 24" => 61cm => 0.63 cm /° 32 pulsen /inch => 12.59 pulsen /cm Aantal pulsen / graad = 12.59 * 0.63 => 7.39 pulsen /° Voor de 12" met reed contact teller: 90° draaien met 12" reed: 12" => 30.48cm => 0.338 cm/° 48 pulsen /inch => 18.89 pulsen /cm Aantal pulsen / graad = 18.89 * 0.338 => 6.38 pulsen /° Voor de 12" met hal sensor teller: 90° draaien met 12" reed: 12" => 30.48cm => 0.338 cm/° 125 pulsen /inch => 49.2 pulsen /cm Aantal pulsen / graad = 49.2 * 0.338 => 16.63 pulsen /° 42 Oost is dus 42-4,8=37,2 X de actuator b.v. 24 met reed. 7.39(pulsen)x 37,2(graden)= 275 Pulsen om van 4,8 naar 42 te gaan. Actuator heeft dus meer pulsen dan een Fibo-motor TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .
MehmetArslan Geplaatst: 7 september 2010 Geplaatst: 7 september 2010 Aha, Ik had eigenlijk gehoopt op iets dat ik in de DM7025 kon gebruiken met V-Box en actuator. Bedankt voor de info. ------------------------------------------------------------------- Als iedereen mekaar helpt zijn er geen problemen meer.
vGnp Geplaatst: 7 september 2010 Geplaatst: 7 september 2010 Origineel bericht van: Snuffer omdat ik zelf mijn eigen motoren en LNB scew stuur via een PC Ik heb zelf in 2008 een zogenaamde SkyScout gekregen, en zo'n ding kun je ook koppelen aan motorsturing. Een SkyScout is: Citaat: De SkyScout maakt gebruik van GPS, een kompas en zwaartekrachtsensoren om te bepalen waar het apparaat zich bevindt en hoe het wordt vastgehouden (richting en hoek) Je kunt het apparaat op 2 manieren gebruiken: 1. Je kiest een object uit de database in het apparaat, de SkyScout vertelt je waar het object aan de hemel staat 2. Je richt op een object aan de hemel, drukt op een knopje en het apparaat verteld je wat het is Ik heb n.a.v. Snuffer's "knutselverhalen" er al vaker over nagedacht hoe het zou zijn als je de technologie van dit mooie apparaat zou kunnen verwerken in een motorsturing. Je hoeft je dan niet meer druk te maken over je locatie, over satellieten die niet precies in/op de Clarke Belt staan, want het apparaat berekent alles voor je. En is in staat om de motorsturing(en) te verzorgen (voor zover ik weet/gelezen heb) Ik zal het ding eerdaags eens opzoeken en kijken welke objecten er in de onboard database staan. Als er ook satellieten in de database zitten dan is er misschien wel wat leuks mogelijk Of misschien kun je er zelf objecten bij in zetten. Morgen even op zolder zoeken dus. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast Kimble Geplaatst: 7 september 2010 Geplaatst: 7 september 2010 Jammer dat ie maar 50.000 sterren/planeten in zijn eigen database heeft ingebakken. Heel mooi ding zeg..... Maar met Snuffer zijn idee, dit apparaat zijn werking en wat expirimenteerwerk met bv I2C zou je met de gegevens van die site die alle satposities bijhoud wel iets heel functioneels kunnen maken. Ligt hier nog een GPS-set van een binnenvaarttanker die op een 3 meter nauwkeurig is. Eens kijken of ik hem kan koppelen aan een sheet. Daarna is het kijken naar een digitale kompas en een waterpas oplossing. Zou dan onder andere diseqc commando's om moeten zetten in pulsen, tijden. EddyVL was al aan het stoeien met een Atmel I2C en dit lijkt me wel een leuk project om tussen je wok en tuner te knopen via de LNB. Even de website van Dishpointer teleporten om die berekeningen eens te bekijken, of hij moet een database gebruiken wat ik niet denk eigenlijk. (Hooguit de database van Google Earth, maar die is te berekenen) Probleem zal zijn de auteursrechten van kaartmateriaal e.d.
Snuffer Geplaatst: 8 september 2010 Auteur Geplaatst: 8 september 2010 @ Satwolf Als er iemand is die Linux kan programeren is dit zeker mogelijk. Er zou een plugin moeten komen. Diseq vertalen naar pulsen is er al. Dus wie is die Linux kanjer????? kom op. @ Kimble Ik heb het hier werkend zoals gewenst 1 rij met basis de x invullen en klaar vanochtend getest hij zit er hier en daar 2 pulsjes naast. (6.8 pulsen is een graad) Deze heb ik meteen aangepast in de Basis en perfect nu. Kortom ik heb Usauls op de actuators werkend. Als er eens iemand de V-box kan onderzoeken dan is het misschien mogelijk om die Eeprom daar te herschrijven of iets bij te zetten. Verder er hoeft helemaal geen GPS gebruikt te worden, Als je een 3 Axis kompas hebt ben je er hij hoeft niet te vertellen waar je bent maar te sturen naar b.v 10 Oost en of dat nu links is of rechts dat maakt niet uit. Die 10 Oost ligt altijd op de juiste plek alleen de elevatie is nodig om te weten waar je bent maar 99% zeker dat je dat weet en daar gebruik je weer een incl.meter voor een D2125 bijvoorbeeld. Alle info etc omtrend de juiste kompass etc aanwezig dus als er iemand is die wil kom maar op zelfs de onderdelen liggen er het punt is de communicatie daar is software voor nodig en helaas dat kan ik en ook de maker van de Fibo-Box software niet. TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .
Snuffer Geplaatst: 8 september 2010 Auteur Geplaatst: 8 september 2010 Een "knutselvriend" heeft dit nu klaar. Een programma dat via de audiokaart diseq tonen geeft deze doet zels Usuals. Geen ontvanger niets nodig long and lat invullen en klaar sturen met de PC Maar wat heb je hier aan zonder ontvanger ???? Ach leuk toch hahaha TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .
Aanbevolen berichten