Gast bertw Geplaatst: 2 september 2010 Geplaatst: 2 september 2010 Hallo, Ik ben overgestapt van een DM7020 naar de VU+ Duo. Op de DM kon ik meerdere softcam clients naast elkaar draaien en per service / provider toewijzen. Het lijkt erop dat de VU+ dit niet kan. Is dit VU+ of E2 gerelateerd. Zijn er oplossingen? Mvrgr, Bert
Toppers Geplaatst: 2 september 2010 Geplaatst: 2 september 2010 Ik ben maar simpel op het gebied van enigma2, maar 1 ding weet ik nog wel ........ het is simpel om in een Vu+Duo met bijv CCcam een aantal friends toe te wijzen. Een aantal eenvoudige regels in CCcam.cfg en dan moet het lukken. Ik zou niet weten waarom het in de Vu+Duo anders zou moeten dan in de DM7020
Tonskidutch Geplaatst: 3 september 2010 Geplaatst: 3 september 2010 het zogenaamd autocam principe zal niet gaan in de enigma2 images ciao Second Life Mungo Parker
hemertje Geplaatst: 6 september 2010 Geplaatst: 6 september 2010 Origineel bericht van: Tonskidutch het zogenaamd autocam principe zal niet gaan in de enigma2 images ciao en heeft ook geen nut op een multituner box, want je kan maar 1 softcam gelijktijdig draaien... DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Zuppelan Geplaatst: 6 september 2010 Geplaatst: 6 september 2010 Nut is er wel degelijk van als zender 1 softcam A nodig heeft en zender 2 softcam B, dan moet je nu handmatig de softcam omschakelen, hetwelk niet bepaald comfortabel televisie kijken is.
Littlesat Geplaatst: 7 september 2010 Geplaatst: 7 september 2010 Voor welke zenders moet je dan "comfortabel" omschakelen? En wat als je omschakelt en voor zender A die je opneemt is cam1 nodig en voor zender B cam2??? Gaat dan een opname comfortabel op zwart. En een emu/cam opstarten dat kan ook wel ff duren... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Zuppelan Geplaatst: 11 september 2010 Geplaatst: 11 september 2010 Mezzo op Hotbird opent bijvoorbeeld met een standaard softcam.key wel met Mgcamd, maar niet met CCcamd. Op de DM5620 kon je dat mooi instellen, en had je (met inderdaad enkele seconden vertraging) beeld. Op de DM5620 had ik verder ook de RAI-zenders onder Mgcamd lopen omdat CCcamd daarop crashte, dat is op de VU+ niet het geval, daar werkt het (gewoon met dezelfde versie CCcam) prima. Ik snap best dat het wisselen van softcam problemen kan geven als je twee tuners actief hebt, maar als dat de reden is dat de VU+ dit niet heeft, dan is het een beetje een slap excuus; nu moet je onhandig met de hand omzetten, en ja, dan kan een opname ook sneuvelen. Ik kan er mee leven dat als ik naar een zender kijk die CCcam niet kan decoderen dat ik dan niet kan opnemen. Hoewel... MGCamd kan overweg met de Canal-Digitaalkaarten, dus als het moet gaat ook opnemen prima.
Tonskidutch Geplaatst: 11 september 2010 Geplaatst: 11 september 2010 wat heet slap excuus, enigma2 op dm7025 en dm8000 heeft dat toch ook niet? ciao Second Life Mungo Parker
Zuppelan Geplaatst: 11 september 2010 Geplaatst: 11 september 2010 Als ik bekeek hoe het op de DM5620 werkte dan was het vooral een verzameling scripts, die de juiste CAM startte, en geen functionaliteit die in Enigma1 ingebouwd was. Die infrastructuur zou dus met relatief gemak overgezet moeten kunnen worden.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen