Ga naar inhoud


Schotel moet van balkon af.


ido

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: pearlpeter
Volgens mij staat er in dat artikel ook duidelijk, dat er voor het plaatsen van een schotel antenne, vooraf een schriftelijke toestemming moet worden gevraagd.


@pearlpeter (en ido),

Volgens mij staat er dat voor het plaatsen van een schotelantenne toestemming moet worden gevraagd
ALS die plaatsing NIET zonder noemenswaardige kosten ongedaan kan worden gemaakt.

Met andere woorden: een schotel op een tegelvoet op het balkon is toegestaan zonder vooraf vragen van toestemming.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Heb dit van Internet geplukt;

 

 

 

Pandeigenaar mag schotel niet verbieden

Gepubliceerd: 26 maart 2010 13:06 | Gewijzigd: 26 maart 2010 13:42

Door een onzer redacteuren

Rotterdam, 26 maart. Woningeigenaren mogen hun huurders niet zonder meer verbieden een schotelantenne op hun woning te plaatsen.

Schotelantennes.

Foto Peter Hilz

Link - Lees de uitspraak van het Gerechtshof in Amsterdam

 

Alleen als er een gelijkwaardig alternatief is, zoals kabel of internet, of er om veiligheidsredenen geen antenne geplaatst kan worden, mogen eigenaren de plaatsing dwarsbomen. Dit stelt het Amsterdamse gerechtshof in een uitspraak die het in september vorig jaar deed, maar pas onlangs werd gepubliceerd.

 

In de zaak tussen vakantiewoningverhuurder Esthéticienne B.V. en vakantiepark Waterpark It Soal in Workum probeerde het vakantiepark de plaatsing van schotelantennes om esthetische redenen te verbieden. De verhuurder huurt drie woningen van het park en verhuurt deze daarna door aan particulieren. „Het merendeel van mijn huurders komt uit het buitenland en wil de eigen televisiekanalen kunnen ontvangen”, legt Johannes Peek van Esthéticienne uit. „Daarnaast is er in Workum geen goed alternatief mogelijk.” Peek verloor in eerste instantie, maar werd in hoger beroep in het gelijk gesteld.

 

Het gerechtshof verwijst naar een twee jaar oude uitspraak van het Europees hof voor de rechten van de mens, waarin in een Zweedse zaak het recht op informatievergaring zwaarder werd gewogen dan esthetische bezwaren. Dit hof beriep zich op artikel 10 van het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens, dat de vrijheid van meningsuiting waarborgt.

 

Volgens huurrechtadvocaat Jurjan Adriaansens van AKD Advocaten en Notarissen, die niet betrokken was bij de rechtzaak, kunnen de twee uitspraken veel veranderen voor huurders. „Eerdere uitspraken van rechters waren erg verschillend.” Maar na een veertigtal rechtszaken over schotelantennes is er volgens Adriaansens meer duidelijkheid: „Nu blijkt dat een alternatief als kabel of internet niet alleen toegankelijk moet zijn, maar ook minstens hetzelfde zenderaanbod en beeldkwaliteit moet bieden.”

 

 

 

 

Origineel bericht van: ido
Hallo allen,

 

Heb vandaag gebeld met me woonbedrijf nadat 1 of ander mevrouw langs kwam en ik de deur gewoon niet open deed smile Mevr. wijkbeheerder aan de telefoon was niet echt antusiast, ook nog beidehand en mocht volgens haar gewoon geen schotel op me balkon(ook tegelvoet) omdat er GSO word aangeboden crazy Ik proberen uit te leggen dat ik bepaalde sats nie kan ontvangen maar ze nam me niet echt serieus en verwees me gewoon door naar de GSO bedrijf.

 

Ik gebeld leuk gesprekje gehad met een meneer, en ongeveer de zelfde dingen gesproken wat wij hier ook doen.Ik was de enige in mijn straat die hun belde dus dat ze extra schotels neerzetten is moeilijk. tired

 

Ik ga dus een brief schrijven;

vermelden dat ik specifieke zenders wil bekijken die niet beschikbaar zijn met GSO. Mijn schotel op een tegelvoet ga zetten waarbij t niet aan de gevel vast zit(geen schade) + niet zichtbaar is en er geen gevaarlijke situaties kunnen ontstaan voor de omgeving. Meneer adviseerde mij niet over het juridisch gedeelte te hebben in mijn brief wegens verschillende meningen(uitspraken) van rechters. Ben ik wat vergeten ??

 

Ojah mijn excuses had t over het hoofd gezien wegens piepkleine letters in voorwaarden huurovereenkomst.Blijkt toch

dat er een voorwaarde is over schotels en dergelijke. blush Had geen zin om alles te typen dus heb t gewoon gescand smile

 

bijlage :

voorwaarden1.th.jpg

 

 

grt ido

Groetjes,

 

Anton.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een bullshit.

Er is geen rechter in de wereld die jou een schotel op een tegelvoet gaat verbieden.

Dat ding is immers verplaatsbaar en wordt nergens aan bevestigd.

vergelijk het maar met een grote plant in een pot, die kunnen ze je ook niet verbieden..

 

De schotel zo laag mogelijk op de tegelvoet zetten en niemand die hem ziet.

...en anders wikkel je er een namaak klimopplant omheen, zodat het net een grote plant lijkt.. laughlaugh

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 6 maanden later...

Beste leden,

 

Uiteidenlijk heb ik een aangetekende brief van een advocaat thuis gekregen.

 

Zie:

img66850002.th.jpg img66850001.th.jpg

 

Na zoveel dreigen met brieven is er inmiddels nog een stuk of 6/7 schotels(voorheen 12) over in onze straat.

Momenteel heb ik mijn schotel op een tegelvoet binne in mijn balkon op jullie advies.

Heb 't laten maken bij een vriend,het is van staal en weegt iets van 50 kilo makkelijk zonder dat ik er nog tegels in heb gezet.

Is dus gewoon stabiel zonder dat het weg kan waaien ofzo.De paal zelf is niet hoger dan 3 meter en dat moet ook geen probleem zijn.

 

Van straat is hij bijna niet te zien dus zeker niet opvallend. Heb alleen maar een klein gaatje geboort in de kozijn voor de kabel

verder helemaal niet bevestigd aan iets of schade verricht aan de gevel van gebouw.

 

Zie:

imag0063z.th.jpg

 

Nu weet ik dat je normaal gesproken toestemming moet vragen van de woonbedrijf als je schotel wil plaatsen.

Maar omdat ik het op een tegelvoet heb gezet en vanuit gaande op de reactie van sattaz heb ik nog geen toestemming gevraagd en zo gelaten tot vandaag.

Origineel bericht van: sattaz
Origineel bericht van: pearlpeter
Volgens mij staat er in dat artikel ook duidelijk, dat er voor het plaatsen van een schotel antenne, vooraf een schriftelijke toestemming moet worden gevraagd.

 

@pearlpeter (en ido),

 

Volgens mij staat er dat voor het plaatsen van een schotelantenne toestemming moet worden gevraagd

ALS die plaatsing NIET zonder noemenswaardige kosten ongedaan kan worden gemaakt.

 

Met andere woorden: een schotel op een tegelvoet op het balkon is toegestaan zonder vooraf vragen van toestemming.

 

 

Met vriendelijke groeten wink

 

sattaz

 

 

Nu wil ik eventueel een brief schrijven voor toestemming en mijn schotel tijdelijk verwijderen als het echt nodig is ??

Ik ben zo pissed off met deze gasten dat ik totaal de weg kwijt ben en niet weet wat ik moet doen frown.

Wat vinden jullie ervan , moet ik er op in gaan en er een zaak van maken of toch voor een crappy GSO kiezen? sick

Als jullie vinden dat ze geen kans maken wat kan ik dan het beste stap voor stap doen om niet in de problemen te komen met deze %@%^#! gasten...

 

Alvast bedankt voor jullie reacties !

 

 

 

grt Ido

DM 800HDse , EMP DiSEqC S8/1, Maximum Multfocus E85 (7.13.19.23.28e) Alps*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel een aantal mensen hier door mij serieus worden genomen,

denk ik dat je voor een juridisch advies beter naar het Juridisch Loket kunt gaan (gratis advies).Verwijs naar brief en aanwijzingen van ministerie en Europeesche bepalingen.

Het verdrag van Rome zou ook nog weleens een rol kunnen spelen.

Inmiddels kun je ook opzoek gaan naar jurisprudentie op dit terrein.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo alx,

 

Ja dat weet ik ook wel en ga ik uiteindelijk doen of toch opgeven en mijn schotel weghalen.

Wil alleen weten (meningen) hoe ik nu sta tegenover mijn woonbedrijf.

Ik neem aan dat er op dit gedeelte van forum wel om meningen en over zulke dingen gepraat mag worden voor dat je gelijk bij een jurist aan de deur klopt ?

 

grt Ido

DM 800HDse , EMP DiSEqC S8/1, Maximum Multfocus E85 (7.13.19.23.28e) Alps*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk!

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik nu ga schrijven klinkt heel vervelend.

 

Bij mij moest ik vorig jaar ook de schotel verwijderen van het dak die is heb bevestigd op een tegelvoet. Regelmatig kwam de huismeester langs om mij te overtuigen de schotel weg te halen.

 

Op een gegeven moment had ik schoon genoeg van alle betutteling en gezeik van mensen die mij komen vertellen wat ik wel en niet mag. Ik heb de beste man overtuigend verteld dat indien hij maar langer dan 3 seconden naar de schotel kijkt alle gevolgen voor hem zijn. Als hij wil ingrijpen in mijn persoonlijke leven dat ik dat dan ook bij hem zou doen. Mijn levensgenot bedreigen dan beknop ik die van jou.

 

De schotel staat inmiddels meer dan een jaar en de huismeester heb ik niet meer gezien.

 

Zoals ik al zei dit klinkt rot. Maar nog rotter vind ik de betutteling. Ik kijk gewoon naar wat ik zelf wil en waar ik wil! En de schotel is geplaatst door een installateur, dus wie ben ik tot last? Niemand, dus laat mij dan ook met rust.

 

Dit is trouwens geen voorbeeld van hoe het zou moeten, maar dit is een reactie uitgelokt door regeltjes.

 

De juiste manier om een bewoner tegemoet te komen door de woningstichting is dat ze je helpen bij het bevestigen van een schotel. Dan ben je als woningstichting pas klantvriendelijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik kan je reactie begrijpen, maar ik zou niemand deze benadering willen aanbevelen.

Dit had ook heel anders kunnen aflopen...

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ido

Nu wil ik eventueel een brief schrijven voor toestemming en mijn schotel tijdelijk verwijderen als het echt nodig is ??
Ik ben zo pissed off met deze gasten dat ik totaal de weg kwijt ben en niet weet wat ik moet doen frown.
Wat vinden jullie ervan , moet ik er op in gaan en er een zaak van maken of toch voor een crappy GSO kiezen? sick
Als jullie vinden dat ze geen kans maken wat kan ik dan het beste stap voor stap doen om niet in de problemen te komen met deze %@%^#! gasten...


Lees de brief van die advocaat eens goed. Hij vermeldt dat het zonder toestemming verboden is een schotelantenne aan het gebouw aan te brengen, en om permanente wijzigingen aan het gebouw aan te brengen.

Als je een losse schotel op een voet plaatst is beide niet het geval! Die advocaat speelt gewoon blufpoker. Stuur hem een brief terug waarin je schrijft dat het een losstaande schotel betreft, zodat er geen sprake is van het aanbrengen van een schotel aan het gebouw, of van permanente wijzigingen aan het gebouw. Wijs hem er op dat je toch van een advocaat mag verwachten dat hij dit onderscheid kent, en vraag hem verder of hij op de hoogte is van de Europese regelgeving omtrent het plaatsen van schotelantennes, en of hij niet van mening is dat zijn brief in strijd is met die Europese regelgeving, zonder in details te gaan. Gewoon terugbluffen, werkt meestal uitstekend!

Beslist geen toestemming gaan vragen o.i.d. , want dan accepteer je zijn uitleg!
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

 

Artikel 215 - 7:215 BW

 

 

 

1

 

 

De huurder is niet bevoegd de inrichting of gedaante van het gehuurde geheel of gedeeltelijk te veranderen dan na schriftelijke toestemming van de verhuurder, tenzij het gaat om veranderingen en toevoegingen die bij het einde van de huur zonder noemenswaardige kosten kunnen worden ongedaan gemaakt en verwijderd.

 

(hieruit blijkt dat de schotel kan blijven staan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...