sportster Geplaatst: 17 april 2011 Geplaatst: 17 april 2011 inderdaad schotel lager zetten mijne staat ook heel laag op het balkon zo goed als onzichtbaar en ontvangst is gewoon goed
D.Quijote Geplaatst: 17 april 2011 Geplaatst: 17 april 2011 @ kapoentje; Doen ze nog steeds lastig kan je altijd de schotel nog onderste boven plaatsen. Hij ligt dan denk ik zo'n 15 graden schuin, aan de muurkant ligt hij dan hoger, ook de arm met de lnb's zit aan de muurkant. Zo te zien heb je vrij uitzicht, dus dat moet lukken. Salu2, D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
ido Geplaatst: 17 april 2011 Auteur Geplaatst: 17 april 2011 Allereerst vriendelijk bedankt voor julie reacties heren ! @grunnsat Ga ik gelijk doen , had t gelezen maar stond er niet bij stil omdat ik gelijk kwaad was. Ik ga het ook wat lager zetten als ze achteraf verder zeuren wow wat een opluchting! Hier ga ik jullie zeker van op de hoogte houden , eerst ff brief schrijven en kijke wat ze daarop zeggen. grt Ido DM 800HDse , EMP DiSEqC S8/1, Maximum Multfocus E85 (7.13.19.23.28e) Alps*
Sprietje Geplaatst: 17 april 2011 Geplaatst: 17 april 2011 @ido Het is eenvoudig te bepalen hoe laag de schotel kan staan zonder dat de balustrade beperking gaat geven aan de ontvangst. De laagste hoek waaronder de signalen op je schotel vallen is voor locatie Utrecht als volgt: voor de Astra 28,2 graden 26,3 graden elevatie. Voor de Astra 23,5 graad 27,6 graden. Plaats een houten lat op de arm van de lnb-houder tegen de schotel aan en leg deze aan de andere zijde op de stalen buis van je balkon. Zorg er voor dat de houten lat evenwijdig ligt aan de arm van de lnb-houder. Je kan de schotel nu zo ver laten zakken dat de lat onder een hoek van 26 graden ligt. Deze 26 graden kun je bijvoorbeeld op een stuk karton aftekenen en uitknippen. Hou dit stuk karton op je houten lat en meet dan met een waterpas of de bovenzijde van de uitgeknipte kartonnen driehoek horizontaal ligt. Op deze manier weet je zeker dat je je schotel niet te laag hebt staan waardoor je verminderde ontvangst krijgt maar ook niet onnodig te hoog hebt staan.
kapoentje Geplaatst: 17 april 2011 Geplaatst: 17 april 2011 @ido Je kan ook nog een vuilnis zak over de schotel trekken. Dat geeft zolang die droog blijft bijna geen verzwakking. En nu komt ie, het is bijna zomer, zet er een mooie fel gekleurde parasol boven. En dan kijken of ze ook over parasols brieven gaan rond sturen.
de Steef Geplaatst: 24 april 2011 Geplaatst: 24 april 2011 Heb alleen maar een klein gaatje geboort in de kozijn voor de kabel En dit is wel een serieus probleem, want daar kunnen ze je op pakken. Je kan beter zo'n plat raamkabeltje gebruiken. Het gaatje snel dichtstoppen als je inspectie krijgt
mereltje Geplaatst: 24 april 2011 Geplaatst: 24 april 2011 Je hoeft niemand binnen te laten!ook niet van je huurbaas. Groeten Willy Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)
de Steef Geplaatst: 26 april 2011 Geplaatst: 26 april 2011 Je hoeft inderdaad niemand binnen te laten. Maar je gaat veel moeite doen om de schotel op een losse voet te plaatsen uit het zicht om zo aan de regels te voldoen. Als je dan bv een keer wil bewijzen dat de schotel niet vast bevestigd is, dan zou het toch wel erg zuur zijn om nat te gaan op een gaatje in het kozijn.
nlrela Geplaatst: 29 april 2011 Geplaatst: 29 april 2011 Heb een soortgelijke discussie gehad met m'n huisbaas ..... en hij gaf zelf als antwoord, dat zolang de schotel niet aan het huis gemonteerd is (bijvoorbeeld dmv losse voet), dan behoort de schotel niet tot de onroerende maar tot de roerende zaken. Als ze geen gevaar opleveren, wil hij er toch nog graag iets over zeggen maar heeft daar geen wettelijke grond toe (mag het dus eigenlijk niet). Als je een losse voet gebruikt en het geheel staat op je balkon, dan begrijp ik die hele ophef niet z. Wie ziet van bijvoorbeeld 20 meter afstand het verschil tussen een schotel en zo'n opgeklapte ronde tuintafel ? 2x VU+ Solo 4K, 2x DM8000, 1x DM800, Triax 90cm (13.0° / 19.2° / 23.5° / 28.2°)
Aanbevolen berichten