Ga naar inhoud


Schotel moet van balkon af.


ido

Aanbevolen berichten


  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@ kapoentje;

 

Doen ze nog steeds lastig kan je altijd de schotel nog onderste boven plaatsen. Hij ligt dan denk ik zo'n 15 graden schuin, aan de muurkant ligt hij dan hoger, ook de arm met de lnb's zit aan de muurkant. Zo te zien heb je vrij uitzicht, dus dat moet lukken.

 

Salu2, D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst vriendelijk bedankt voor julie reacties heren !

 

@grunnsat

Ga ik gelijk doen , had t gelezen maar stond er niet

bij stil omdat ik gelijk kwaad was.

 

Ik ga het ook wat lager zetten als ze achteraf verder zeuren wink

 

wow wat een opluchting! laugh Hier ga ik jullie zeker van op de

hoogte houden , eerst ff brief schrijven en kijke wat ze daarop

zeggen.

 

grt Ido

DM 800HDse , EMP DiSEqC S8/1, Maximum Multfocus E85 (7.13.19.23.28e) Alps*

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ido

 

Het is eenvoudig te bepalen hoe laag de schotel kan staan zonder dat de balustrade beperking gaat geven aan de ontvangst. De laagste hoek waaronder de signalen op je schotel vallen is voor locatie Utrecht als volgt: voor de Astra 28,2 graden 26,3 graden elevatie. Voor de Astra 23,5 graad 27,6 graden.

Plaats een houten lat op de arm van de lnb-houder tegen de schotel aan en leg deze aan de andere zijde op de stalen buis van je balkon. Zorg er voor dat de houten lat evenwijdig ligt aan de arm van de lnb-houder. Je kan de schotel nu zo ver laten zakken dat de lat onder een hoek van 26 graden ligt. Deze 26 graden kun je bijvoorbeeld op een stuk karton aftekenen en uitknippen. Hou dit stuk karton op je houten lat en meet dan met een waterpas of de bovenzijde van de uitgeknipte kartonnen driehoek horizontaal ligt.

Op deze manier weet je zeker dat je je schotel niet te laag hebt staan waardoor je verminderde ontvangst krijgt maar ook niet onnodig te hoog hebt staan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft inderdaad niemand binnen te laten.

Maar je gaat veel moeite doen om de schotel op

een losse voet te plaatsen uit het zicht om

zo aan de regels te voldoen. Als je dan bv

een keer wil bewijzen dat de schotel niet

vast bevestigd is, dan zou het toch wel

erg zuur zijn om nat te gaan op een gaatje

in het kozijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een soortgelijke discussie gehad met m'n huisbaas ..... en hij gaf zelf als antwoord, dat zolang de schotel niet aan het huis gemonteerd is (bijvoorbeeld dmv losse voet), dan behoort de schotel niet tot de onroerende maar tot de roerende zaken.

Als ze geen gevaar opleveren, wil hij er toch nog graag iets over zeggen maar heeft daar geen wettelijke grond toe (mag het dus eigenlijk niet).

 

Als je een losse voet gebruikt en het geheel staat op je balkon, dan begrijp ik die hele ophef niet z. Wie ziet van bijvoorbeeld 20 meter afstand het verschil tussen een schotel en zo'n opgeklapte ronde tuintafel ?

2x VU+ Solo 4K, 2x DM8000, 1x DM800, Triax 90cm (13.0° / 19.2° / 23.5° / 28.2°)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...