Lamko Geplaatst: 4 september 2010 Geplaatst: 4 september 2010 Je dhcp server lijkt niet te werken. Kun je wel in je router komen ? Probeer een vast ipadres in te stellen met het volgende : sudo nano /etc/network/interfaces En voeg dit stuk toe auto wlan0 iface wlan0 inet static address 192.168.1.51 netmask 255.255.255.0 gateway 192.168.1.1 wireless-key beveilingsleutel wireless-essid naam van het netwerk zorg er wel voor dat er geen twee wlan0 stukken in staan. Nou dien je het netwerkgedeelte opniew op te starten. sudo /etc/init.d/networking restart Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
Poetsdoekje Geplaatst: 4 september 2010 Auteur Geplaatst: 4 september 2010 Nog even voor alle duidelijkheid. Ja, bedraad kan ik in mijn router komen Als ik Windows XP start dan werkt wireless internet perfect met dezelfde aansluitingen Als ik die voorgestelde instellingen op sla, verander ik dan ook iets in mijn router zodat ik in mijn desktop met W7 dan nog wel draadloos kan internetten? En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Lamko Geplaatst: 4 september 2010 Geplaatst: 4 september 2010 Hoe ziet je ipconfiguratie er in windows dan zou ik die in Linux ook gebruiken ! En nee software in Linux heeft geen betrekking op Windows of je router. Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
Poetsdoekje Geplaatst: 4 september 2010 Auteur Geplaatst: 4 september 2010 Origineel bericht van: Lamko Je dhcp server lijkt niet te werken. Kun je wel in je router komen ? Probeer een vast ipadres in te stellen met het volgende : sudo nano /etc/network/interfaces En voeg dit stuk toe auto wlan0 iface wlan0 inet static address 192.168.1.51 netmask 255.255.255.0 gateway 192.168.1.1 wireless-key beveilingsleutel wireless-essid naam van het netwerk zorg er wel voor dat er geen twee wlan0 stukken in staan. Nou dien je het netwerkgedeelte opniew op te starten. sudo /etc/init.d/networking restart Dank voor alle antwoorden. Bovenstaande oplossing werkt ook niet. De ipconfiguratie in Windows ziet er als volgt uit: Ethernet-adapter Draadloze netwerkverbinding: IP-adres 192.168.123.103 Subnetm. 255.255.255.0 Standard Gateway 192.168.123.254 Hoe voer ik dat in, in Ubuntu? En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Moderator wiz Geplaatst: 4 september 2010 Moderator Geplaatst: 4 september 2010 Poets, Probeer eens windows te starten, en dan in een command box ipconfig /release te doen. Dan geef je je dhcp lease vrij bij je dhcp server. Vervolgens eens ubuntu booten en dan kijken of je dan wel een dhcp adres krijgt van je router. klik eens met rechts op het icoontje van je wireless ding links boven in de "system tray" en selecteer in dat menu "connection information" (geen idee hoe dat heet als je hem in NL geinstalleerd hebt). Wat staat daar zoal? succes, Wiz VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Poetsdoekje Geplaatst: 4 september 2010 Auteur Geplaatst: 4 september 2010 Citaat: klik eens met rechts op het icoontje van je wireless ding links boven in de "system tray" en selecteer in dat menu "connection information" (geen idee hoe dat heet als je hem in NL geinstalleerd hebt). Wat staat daar zoal? Connection poetsdoekje established Wireless netword connection 'poetsdoekje' active: poetsdoekje '100%' En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Lamko Geplaatst: 4 september 2010 Geplaatst: 4 september 2010 Wiz met dhclient wlan0 zou hij al een ander adres moeten krijgen. Dan maakt het niet uit wat voor adres je in Windows hebt gehad. Poets Kopiëren en plakken van mijn stukje en dan de nummers invullen die je in Windows had. Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
Lamko Geplaatst: 4 september 2010 Geplaatst: 4 september 2010 Maar een vast IP-adres opgegeven is eigenlijk een workaround het zou gewoon moeten werken. Ik denk dat er misschien iets van een netwerkdriver probleem is. Maar voor we daar naar gaan kijken kun je het toch beter met een vast IP-adres proberen als het werkt, klaar toch ! Lukt dat niet voor dan onderstaand commando uit Doe eens sudo lshw -C network kunnen we zien wat voor wireless je hebt. Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
Poetsdoekje Geplaatst: 4 september 2010 Auteur Geplaatst: 4 september 2010 Citaat: Poets Kopiëren en plakken van mijn stukje en dan de nummers invullen die je in Windows had. Oke? Als ik dat wil opslaan in /etc/network/interfaces, krijg ik de melding permission denied!! En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Lamko Geplaatst: 4 september 2010 Geplaatst: 4 september 2010 sudo nano /etc/network/interfaces Dan ben je vergeten er sudo voor te zetten ! Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
verkerkbr Geplaatst: 4 september 2010 Geplaatst: 4 september 2010 Soms moet je de DHCP-client nog even installeren voor het gebruik van DHCP. Zoals bij Mandriva bijvoorbeeld. En als deze er al op staat, dan krijg je vanzelf hierover een mededeling. En DHCP-client is wat anders dan DHCP installeren. De veiligheid van Linux is, dat alleen de root software kan aanpassen en niet je handige neefje, die even de computer mag gebruiken ! Groet, Bram
Poetsdoekje Geplaatst: 5 september 2010 Auteur Geplaatst: 5 september 2010 Origineel bericht van: Lamko sudo nano /etc/network/interfaces Dan ben je vergeten er sudo voor te zetten ! Ook dat lukt niet Ik denk dat ik er maar mee stop. Ik had Ubuntu graagopnieuw willen probrene, maar zonder internet is er niks aan En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
robbedoeske Geplaatst: 6 september 2010 Geplaatst: 6 september 2010 Origineel bericht van: Poetsdoekje Origineel bericht van: Lamko sudo nano /etc/network/interfaces Dan ben je vergeten er sudo voor te zetten ! Ook dat lukt niet Ik denk dat ik er maar mee stop. Ik had Ubuntu graagopnieuw willen probrene, maar zonder internet is er niks aan Krijg je dan nog steeds permission denied?
DennisB Geplaatst: 6 september 2010 Geplaatst: 6 september 2010 Probeer eens OpenDNS te gebruiken en dan instellen in de GUI van Ubuntu bij network interfaces. Ook wil het wel eens helpen om ook in de netwerkinterfaces ipv6 uit te zetten. Dreambox8000, Dreambox800HD & Multytenne HTPC: Ubuntu 10.4, XBMC
verkerkbr Geplaatst: 7 september 2010 Geplaatst: 7 september 2010 Beste P, het moet toch gewoon kunnen werken ! Je kunt ook eens proberen met de Live CD van Knoppix. Dan start je alles op vanaf de CD en dan zou je direct verbinding moeten krijgen zonder enige instelling. Behalve dan voor beveiliging van je draadloze netwerk. Kijk, alles heeft een oorzaak en die is uiteraard te vinden. Ik heb hier nooit een probleem met instellen van netwerk gehad. En dit op vele systemen. En feitelijk is het erg eenvoudig. En vooral niet opgeven voor de oorzaak gevonden is. Groet, Bram
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen