Ga naar inhoud


ps3 gekraakt


dreamlover8000

Aanbevolen berichten

Door Brennan Kwakernaak op 19 Augustus 2010, Nieuws - Bron: Destructoid, Eurogamer, TSA

 

 

Na drie jaar lijkt het dan eindelijk gelukt te zijn de beveiliging van de PS3 te omzeilen. En dat met een simpel USB-stickje.

Het Australische bedrijf OzModChips is hier verantwoordelijk voor. Hetzelfde bedrijf dat eerder al de beveiliging van de iPhone had gekraakt, zegt opnieuw te hebben toegeslagen; dit keer op Sony’s console. De PlayStation 3 is de laatste hardware van de huidige generatie om gehackt te worden en is daarmee de best beveiligde console. Toch lijkt OzModChips het voor elkaar te hebben gekregen de beveiliging te omzeilen met een simpel USB-apparaat. Volgens de hackers kun je met deze modchip back-ups van complete spellen dumpen op je harddrive en afspelen.

 

De hackers zeggen zelfs dat spellen die direct vanaf je harddrive worden afgespeeld, twee keer zo snel zijn dan spellen die van je Blu-Ray discs worden afgelezen. Ook heeft het bedrijf laten weten dat homebrew, spellen en software die je zelf kan maken, met deze modchip wordt ondersteund. Tevens beweren ze dat het apparaat werkt bij elk model PlayStation, zowel Slim als Fat. Achterwaartse compatibiliteit met PS2 games is echter niet mogelijk.

 

Let op! Dit is een gerucht. Geen van deze beweringen zijn definitief bewezen, maar het ziet er allemaal erg authentiek uit

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Als t een gerucht zou zijn waarom heeft sony dan al rechtszaken aangespannen?

 

zelfs deze usb stick is alweer gecloond en wordt voor de helft minder op de markt gezet.

 

Deze maand zou t op de markt komen.

GREETZZ.HOBSAT
--------------------
oost west, mij best.
Xtrend ET8000 3x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

ozmodchips is alleen een dealer, usb stick is van psjailbreak

 

De hack is alweer gehackt, open source software heet psgroove. Deze software kun je op een usb dev board zoals teensy zetten.

 

teensy is inmiddels uitverkocht.

andere usb dev boards ook uitverkocht.

chips om zelf een stick te bouwen, bv at90 usb, ook uitverkocht.

ps3 freaks schijnen nu alles open te slopen waar een usb kabel aan vast zit smile

 

probleem voor sony

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe het moet is "simpel".

 

Ga even naar binsearch en type in: psgroove

 

Hier vind je alle nodige files en de readme's met volledige uitleg.

 

Uiteraard moet je wel een nieuwsgroep accountje hebben, maar de post is vrij nieuw (6 dagen), dus zelfs met een gratis accountje is die denk ik nog te downloaden.

 

Ik heb zelf helaas geen PS3 meer, maar als dit goed werkt koop ik er zeker weer één.

Zou graag de bevindingen van iemand horen die het gaat proberen.

 

Wil de files best op een uploadsite dumpen maar denk dat een link ernaar toe niet toegestaan is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...