Ga naar inhoud


Bewegingssensor opbouw voor buiten gezocht


MR_B

Aanbevolen berichten

Die behuizingen zijn er wel, maar als je een beetje weet hoe zo'n detector werkt dan weet je ook dan een extra behuizing vrijwel kansloos is.

Natuurlijk zijn er wel detectoren die wel in een kastje passen, maar die zul je zeker niet bij de bouwmarkt vinden en meestal ook niet binnen een nog acceptabel budget.

De eerder genoemde buschwachters zijn een redelijke oplossing in verkrijgbaar met opening hoeken van 90, 180, 270 en 300 nog wat graden.

En inderdaad reageert die minder op bewegende takken ed., maar trek een dikke winterjas aan en hij ziet je ook geheel niet meer of veel minder goed.

 

Alternatief is dan actief infrarood, dat kan vrij goedkoop met afstanden van 10 tot 20m daarboven wordt betrouwbaar ook duur maar afstanden boven de 50m of 100m en mist, regen en sneeuwbestendig zijn geen enkel probleem.

 

Maar wat is het probleem dat de recorder een keer wat auto lichten opneemt of een sneeuwvlok ziet?

Immers je neemt op op een Harddisk en als die vol is begint die gewoon opnieuw.

Met een beetje recorder van heden ten dage neem je met motion detectie toch snel 2 weken tot 2 maand op.

Enige is dat als je altijd alles terug wilt kijken je of veel tijd moet hebben of hele korte nachten krijgt. :D

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


nadeel bij aktief infrarood is wel dat je door de beam moet wil er iets geactiveerd worden. Bij een open terrein/veld is dat weer lastiger.

 

Ik zeg neem de busch wachters (ca 200/250 euries per stuk) of stel gewoon je motion detectie gevoeligheid iets lager in.

 

Het zoeken met motion detectie is tegenwoordig een simpel klusje. Je ziet precies wanneer en hoe laat één of meerdere camera's hebben opgenomen.

Daarbij weet je ook vaak in welk tijdsbestek er iets heeft plaats gevonden, dus dan ben je hooguit een 15 min aan het zoeken.

 

Als je gaat voor een simpele detector vraag je om dezelfde problemen als wat je nu heb, last van katten/vogels/lichtinval/regen/sneeuw dus dan is het alleen maar duurkoop.

 

 

VU+ Duo - 2x sat - 1x DVB-T (Terratec Tstick RC)

Triax TDS110 19,2/23,5/28,2/13,0 - Triax TDS88 met moteck sg2100 rotor.

2 x DM500 - Nabilo

NSLU2 met CCcam 2.1.4 server

Samsung UE40B7000 (LED)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gerrit B

Maar wat is het probleem dat de recorder een keer wat auto lichten opneemt of een sneeuwvlok ziet?
Immers je neemt op op een Harddisk en als die vol is begint die gewoon opnieuw.
Met een beetje recorder van heden ten dage neem je met motion detectie toch snel 2 weken tot 2 maand op.
Enige is dat als je altijd alles terug wilt kijken je of veel tijd moet hebben of hele korte nachten krijgt. :D

suc6

Gerrit


Het probleem is het terugzoeken door veel motion, opname heb ik 1 maand.
ik woon in een straat met veel verkeer, dus in de avond heb ik veel motion hierop.

Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dondey
Neem anders een radar. Die kijkt alleen naar objecten die verplaatsen.
Gr Dondey


hmmm langs een drukke weg? als je de radar detector afschermt met een hoop metaal red je het misschien. Zijn er wel radar detectoren voor buiten toepassingen?

VU+ Duo - 2x sat - 1x DVB-T (Terratec Tstick RC)

Triax TDS110 19,2/23,5/28,2/13,0 - Triax TDS88 met moteck sg2100 rotor.

2 x DM500 - Nabilo

NSLU2 met CCcam 2.1.4 server

Samsung UE40B7000 (LED)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en zou dat dan ook nog betaalbaar zijn?

Een radar voor buitenopstelling? ben bang (weet wel haast zeker) van niet.

 

Actief infrarood in het openveld werkt juist het beste nadeel is alleen dat je aan de andere kant van dat openveld wel een zender of ontvanger moet plaatsen en denk dat dat hierboven wordt bedoelt.

 

Maar wat jij hier nu met deze extra info omschrijft is waar zo ongeveer iedereen tegen aan loopt.

De combinatie motiondetectie, een drukke omgeving en zelf willen weten waarom er is opgenomen geeft gewoon enorm veel beeldinformatie en dus korte nachten als je alles terug wilt kijken.

De vraag is natuurlijk waarom wil je alles terug kijken?

De meesten kijken de beelden pas terug zodra er iets heeft plaatst gevonden.

Ik heb hier zelf 2 camera's op de auto's gericht (moest van de verzekering) en in het begin kijk je een paar keer terug wat er opgenomen is, daarna weet je dat zo laat de krantenjongen komt, het bouwbusje voor de buurman zo laat aankomt enz. en begin je stukken in het beeld te maskeren omdat je daar geen opnames van nodig hebt.

Maar zaken als autolichten ed. zijn niet uit te sluiten, dat zijn beeldveranderingen en dus een motiondetectie.

Wil je dat wel dan ben je gewoon aangewezen op externe detectoren als je de huidige recorder wilt gebruiken.

Probleem is alleen dat je die dan wel goed in moet kunnen stellen. Die autolichten daar reageert hij niet op maar de bijbehorende auto moet ook uitgefiltert worden. Is dat ver genoeg weg dan is het geen probleem is dat dichterbij dan 20m dan kan het ook wel maar heb je wel een goede detector nodig en die zijn er niet onder de 500 euro.

Andere optie is dan andere/intelligente software voor je recorder die wel het onderscheid kan maken maar die moet er wel zijn en betaalbaar zijn.

Ander punt waar je nog naar zou kunnen kijken is de camera zelf. Heb je wat betere camera's dan zijn hier vaak ook privacy zones in te stellen.

De combinatie instelling in de camera met instelling op de recorder kan dan al wel een hele verbetering geven.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...