Ambrus Geplaatst: 4 september 2010 Geplaatst: 4 september 2010 Hallo, Naast mijn Visiosat voor Astra 19,2, Hotbird en Astra 28,2 heb ik een Triax schotel 80cm geplaatst met de Duo LNB Twin voor Astra 19,2 en Astra 23,5 (de "standaard" Duo LNB Twin in de rood-witte doos). Als ik een ontvanger direct aansluit op de Triax schotel met de Duo LNB krijg ik prima ontvangst voor beide satellieten. Als ik deze LNB via de Diseqc 4-1 probeer gaat het mis. Het lijkt wel of deze LNB niet via de switches is aan te sturen. Het ligt niet aan de switches, die werken goed met een andere LNB. Zowel bij de Arion als bij de Echostar is er geen ontvangst. Bij de Topfield lukt het alleen, maar niet spontaan. De Triax staat op poort 4, en als ik met de poortkeuze wat ga rommelen en weer 4 kies dan pakt de Topfield beide satellieten wel. Graag suggesties, Nic Vu Duo 4k SE, OpenPli 8.1, Enigma 2021-10-07. Triple LNB Quad van CD, Triax 64
satencom Geplaatst: 4 september 2010 Geplaatst: 4 september 2010 in een duo lnb zit al een Diseqc switch ,maar zo lukt het wel Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
grondstof Geplaatst: 4 september 2010 Geplaatst: 4 september 2010 Is door Trust in 2001 al iets gelijkwaardigs over geschreven, lees dat maar is
Ambrus Geplaatst: 4 september 2010 Auteur Geplaatst: 4 september 2010 Dank, Hendrik. Ik wil twin tuners aansluiten, kan ik dan de sur 420 F van hetzelfde merk gebruiken? Zo ja, welke mode (1,2,3) moet ik dan kiezen? Of moet ik twee 220 exemplaren nemen? Nic Vu Duo 4k SE, OpenPli 8.1, Enigma 2021-10-07. Triple LNB Quad van CD, Triax 64
vGnp Geplaatst: 4 september 2010 Geplaatst: 4 september 2010 Origineel bericht van: Ambrus Of moet ik twee 220 exemplaren nemen? Ja. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
satencom Geplaatst: 4 september 2010 Geplaatst: 4 september 2010 je hebt nog een 4/1 Diseqc switch , en een Sur 220 f nodig, hier heb je wel twin lnb's voor nodig op je Visiosat of Quad LNB's kan natuurlijk ook Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Ambrus Geplaatst: 15 september 2010 Auteur Geplaatst: 15 september 2010 Dank voor deze adviezen. Ik werkte al met twin lnb's voor de twin tuners. Mijn handelaar heeft 1 Spaun SUR 220 F geleverd en 1 Johansson 9208 (even goed, zelfde prijs, zegt hij (?)). Ik lees wel eens in het forum dat Spaun betere maar ook duurdere switches levert. Hoe dan ook, alles werkt nu goed (hoewel ik nog geen opnamen heb gemaakt, waarbij de twee tuners apart gaan werken). Ik heb op de tuners de DisEqC-Switch 1.1 (ipv 1.0) moeten kiezen en ook andere poorten ( > 4) voor de nieuwe switches. Op de oude twee 4-1 switches is nu een LNB ingang vrij gekomen. Ik heb nu Hotbird, Astra 19, Astra28 op ingangen 1,2,3 van de oude switches en via de Duo LNB de Astra19, Astra23 op de nieuwe switches. Nogmaals dank, Nic Vu Duo 4k SE, OpenPli 8.1, Enigma 2021-10-07. Triple LNB Quad van CD, Triax 64
satencom Geplaatst: 16 september 2010 Geplaatst: 16 september 2010 mooi dat het gelukt is , er zullen ongetwijfeld altijd meer mensen zijn die dit ook willen proberen dan is zo'n bericht altijd weer mee genomen dat het gelukt Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Ambrus Geplaatst: 18 september 2010 Auteur Geplaatst: 18 september 2010 Ik ben bang dat ik te vroeg tevreden was. Is de Spaun SUR 220 F gelijkwaardig aan de Johansson 9208 switch (even goed, zelfde prijs, zegt mijn dealer) ? Bij opname op de Twin ontvanger kan ik (bijna) geen andere zender meer ontvangen. Voorbeeld: als Tuner 1 bezig is met de opname (zeg op Radio 4), kan ik Radio 5 nog wel ontvangen (Tuner 1 is nog gekozen), maar TV Ned1 niet meer (Tuner 2 is dan gekozen). (Andere transponder, verwacht ik.) Als ik de twee kabels niet allebei aansluit op de ontvanger: op de ene kabel ontvang ik de 4 satellieten, op de andere kabel alleen Astra 19 en Astra23 (die via de duo lnb moeten komen). Nic Vu Duo 4k SE, OpenPli 8.1, Enigma 2021-10-07. Triple LNB Quad van CD, Triax 64
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen