Ga naar inhoud


CCcam op Ipbox/Abcom/DGStation/Vizyon ontvangers


Niels Wagenaar

Aanbevolen berichten

Aangezien er met regelmaat veel vragen zijn over CCcam op Ipbox/Abcom/DGStation/Vizyon ontvangers, wil ik daar even wat duidelijkheid over geven.

 

De regel is als volgt:

 

De SDTV ontvangers van de bovenstaande merken en op basis van een PowerPC processor (bijvoorbeeld de Mutant 200S, Relook 400S, etc), kunnen wel een native CCcam binary draaien. Op de reguliere en originele firmware, is 2.0.9 aan te bevelen omdat nieuwere versies glitches/freezes veroorzaken. Firmware op basis van Enigma (als in Enigma Classic) zijn voorzien van bepaalde patches zodat men wel de nieuwere versies kunnen draaien. Wel dien ik op te merken dat CCcam van origine alleen voor de Dbox2 en/of Dreambox is, dus er kunnen geen garanties gegeven worden dat het ook feilloos werkt.

 

De HDTV ontvangers van de bovenstaande merken (op basis van de SH4 processor zoals de 900HD, 910HD, 9000HD, etc) kunnen niet een native CCcam binary draaien. De enige mogelijkheid is het gebruik van een CCcam client (incubuscamd, mgcamd) en in beperkte mate als server en client, in de vorm van OSCam.

 

In de toekomst wil ik jullie verzoeken om hier geen vragen meer over te stellen! Deze worden gewoon verwijderd en je krijgt een vermaning als resultaat.

 

Mocht ik wat hebben gemist, maak mij dit aub duidelijk via een PM! Zodra er meer informatie is, zal dit topic natuurlijk worden bijgewerkt.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...