Ga naar inhoud


CCcam op Azbox HD ontvangers


Niels Wagenaar

Aanbevolen berichten

Aangezien er soms vragen zijn over CCcam op Azbox HD ontvangers, wil ik daar even wat duidelijkheid over geven.

 

De regel is als volgt:

 

Ja, het is mogelijk om de native binaries van CCcam 2.0.11 en 2.1.1 te draaien op een Azbox Elite/Premium/Premium+ voorzien van de originele firmware. Maar gezien de stabiliteit, langzame zap-snelheid, de onmogelijkheid om gebruik te maken van de interne reader en de onmogelijkheid om opnames te maken van gecodeerde zenders, is dit niet aan te bevelen.

 

Het advies is om op de originele firmware gebruik te maken van MultiCAS (er is een sticky topic waarin nieuwe versies worden aangekondigd, gebruik deze voor eventuele ervaringen). Deze is voorzien van een CCcam client en kan zonder problemen een interne LAN-verbinding maken met een native CCcam versie op bijvoorbeeld je 2e Dreambox of zelfs op een Azbox HD draaiende native CCcam (schakel wel de dvbapi_module uit!). Het is echter (nog) onmogelijk om de kaart via de MultiCAS CCcam-client te updaten. Maar het maakt het wel mogelijk om opnames te maken van gecodeerde zenders.

 

Aangezien dat de Azbox HD series voorzien kunnen worden van Enigma2, moet je gebruik maken van de MIPS binary van CCcam. Volgens diverse berichten lijkt dit stabiel te werken. Echter, alleen de smartcard-slot lijkt nog niet te worden ondersteund. Maar gezien de snelheid van ontwikkeling, zal dit niet lang meer duren smile

 

Mocht ik wat hebben gemist, maak mij dit aub duidelijk via een PM! Zodra er meer informatie is, zal dit topic natuurlijk worden bijgewerkt. smile

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...